התקשורת אוהבת לחבק "מאבקים", במיוחד של צעירים וצעירות תוססים וצבעוניים באוהלים..
מה יותר טוב מדיווחים וכותרות בעמוד הראשון של העיתון או לפתוח מהדורה בצילומים מכיכר תכריח שלנו- שד' רוטשילד.
אגב, גם הרופאים האומללים מפגינים ומוחים כבר כמה חודשים, איזה טיימינג גרוע יצא להם.. מי מתייחס אליהם עכשיו? הם ממש פאסה מול מחאת האוהלים.
בעונת המלפפונים התקשורת קפצה על מחאת האוהלים כקרש הצלה מהשיממון של יולי אוגוסט.
אבל זהירות מהתקשורת. כשהשלב הראשוני וההתלהבות הספונטנית מהמחאה הצבעונית תידעך התקשורת בעזרת כמה "נשמות טובות" אולי מכיוונו של ביבי ואולי מאופוזויציה גלויה וסמוייה למחאת האוהלים, תתחיל לשלוח ציפורניים ולנסות לערער על הלגיטימיות של המחאה.
אל תתפלאו אם "לפתע" יתגלו בתקשורת כל מיני טיפוסים "לא נחמדים" בקרב המפגיניםף והזרקור יופנה אליהם. התקשורת יודעת לחבק אבל מהר מאוד במיוחד אם לא ימצא במהירות כיוון מוגדר וברור למסרים של "תנועת האהלים", התקשורת תישלח לעברם ציפרניים ללא רחמים. התקשורת לא מחפשת צדק, שיויון, או תפקיד חברתי כלשהו, מי שחשב כך הוא נאיבי.
התקשורת במקרה הטוב מסקרת את המציאות, ובמקרה הרע מסקרת את מה שניראה לעורך התורן או לרכז הכתבים הכי דחוף ומעניין...
התקשורת מנסה להצטייר כנירתמת למאבק אבל במציאות היא מאירה זרקור מעוות בד"כ.
מי שמאמין שאמצעי התקשורת נטולי אינטרס פוליטי ואג'נדה ברורה פשוט נאיבי, ואני ממש לא מתכוון רק ל"ישראל היום"..
התקשורת לא אשמה, מי שאשם אלה הנאיביים שמשחקים לידיה. בפשטות, אם ראשי מחאת האהלים לא יתעשתו במהירות, ימנו דובר מוסכם ומקצועי ככל האפשר מתוכם, הם יתחילו לגמגם ומכאן ועד לכישלון המאבק המרחק קצר.
כנ"ל לגבי הרופאים או ליתר דיון המתמחים והרופאים הצעירים. אם הם חושבים שסטיקרים על הגב וסימפטיה תביא את השינוי הם טועים ובגדול. די ברור שהרופאים עובדים עם אנשי מקצוע דוברים ויועצי תקשורת. אבל זה בדיוק הגול העצמי שלהם והיתרון של מחאת האוהלים- ספונטניות ואמינות. אולי המחאה ברגע האחרון של המתמחים תציל את מאבק הרופאים. הם לקחו סיכון והפרו לכאורה את האתיקה והחוק ונטשו, אבל זה גם הסיכוי שלהם. נקווה שיצליחו.
לסיכום לידיעת כל המפגינים והמוחים, התקשורת מהפנטת ומאוד מפתה ומשכרת. בקרוב תתגלו שהיא גם משקרת... אלא אם תתעשתו מהר ותהיו ממוקדים במסר ובדרישות שלכם, ואז אולי הרוב הדומם בציבור יתעורר , יתמוך בכם, ואז התקשורת תמשיך לעסוק בכם, והפוליטיקאים בלית ברירה ינסו לעשות משהו עבורכם...
מוטי קפלן – יועץ ומרצה לתקשורת שיווקית
מוטי קפלן יועץ ומרצה לשיווק, מכירות ותקשורת שיווקית מומחה בתחומי השיווק המכירות והתקשורת השיווקית כולל: אסטרטגיה וטקטיקה לשיווק נכון, לפרסום,יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד, בהתאמה לכל עסק. http://www.mkimc.com נייד: 4646510 -054