שילוט הוא אחד הדרכים העקריות כיום על מנת להעביר מסרים מידיים לכלל הציבור ברחבי העולם.
מטרתו העיקרית של השלט הוא לחשוף מידע עיקרי ולהקליק במח על מגירות מתאימות על מנת שיאחסנו את החומר בצורה טובה במגירות המוח ויפלטו אותו בזמן הנכון – בשעת מעשה.
למי מיועד שילוט?
כמובן שכל שלטי חוצות מיועדים בעיקר לנהגים על הכביש. כיוון שכך יש לשילוט תוקף משנה בצורתו העיצובית, המלל הקליט. אחרת כל הפרסום יהיה לשוא, אנשים בדרך כלל דוהרים בכבישים ואין להם זמן להתעכב על כיתובים מיגעים. אי לכך תפקיד אנשי הפרסום לבדוק איזה מלל וצורה גרפית בשילוט יהיו זורמים למידע במח.
סוגים שונים של שילוט
כמו בכל נושא גם בתחום הנ"ל יש מגוון עצום ורחב של שילוט חוצות. כל בעל עסק צריך להתאים לצרכיו את סוג השלט לו בית העסק זקוק.
שילוט ענק בכבישים מרכזיים / צמתים /נתיבים פקוקים – חשיפה לקהל היעד רחב ביותר בתחום. חברות אופנה שכיום נחשבות למצליחות בתחום הביגוד והיופי עבדו קשה לפני כעשור ונלחמו בכל חוצות הארץ לפרסם את שמם הגדול.
שלטים בתחנת אוטובוס / רכבת – יש לעצב את המודעה כבולטת. על מנת שהכיתוב המרכזי יהיה מושך במילים בודדות, זה בשביל האנשים החולפים במהירות. כמו כן אפשר לשים פרוט על השילוט בשביל אלה שממתינים לתחבורה שתגיע ובכך שקוראים מרגישים שניצלו חלק מזמנם ולא בזבזו אותו לריק.
שילוט הכונה – זהו שילוט סמוך לבית העסק. נמצא בפתח מושב / שכונה וכדומה. נותן לבאים תחושה טובה, משהו חשב עלינו, איך להקל מעל קושי ההתמצאות במקום החדש. עוד נקודה טובה שצומחת משילוט הכונתי היא, הרבה פעמים עוברים ליד מקום מסוים וצריכים בית עסק ספציפי, ברגע שלא מכירים את האזור מתיאשים מהר מאוד מלמצוא מזור... אך ברגע שניתקלים בשילוט אזורי מפנה זה מביא עוד לקוחות לבית העסק.
שילוט זוית – שלטים הלו מתוכננים מראש לפי כיווני הנסיעה, מה שגורם לתפיסה חזותית מהירה אצל הרוכב.
שילוט צורתי – בדרך כלל כאשר הפרסומת הינה משעממת ומציגה ממצאים יבשים, משתמשים לא פעם בצורת השלט על מנת למשוך את העין. כגון : בריאות, הצורה תהיה צלחת מרק ובתוכה הכיתוב.
לסיכום,
כמובן שיש הרבה צדדים לפני בחירת סוג שילוט, אך כמובן שיש צורך לדעת שהשוק רחב ומלא בצורות להביא לכם לקוחות.