בהכללה גסה, ניתן לומר שעולם האתרים העסקיים מתחלק לשלושה סוגים: אתרי תדמית, אתרי קידום מכירות, ואתרים "כבדים" המציעים שירותים גם דרך האתר. כמובן, ישנם סוגים רבים נוספים, אך שלושת אלה הם העיקריים.
חלוקה זו היא גם טיפ טוב כיצד לבחור חברת הקמת אתרים. האם החברה מנסה למכור לך אתר קטן מדי, שלא עונה על כל צרכי העסק? או שמא מנסים למכור לך מערכת גדולה, יקרה מדי, עמוסה באפשרויות שאינן רלוונטיות לצרכיך?
הסבר קצר על כל אחד מסוגי האתרים:
• אתר תדמיתי מורכב על פי רוב מעמוד בית, בו מוצג העסק ומעט מידע אודותיו, וכן אפשרויות יצירת קשר. לעתים האתר יכלול גם כתבות מן העיתונות, או מספר תמונות. אתר זה מתאים למעוניינים ב'כרטיס ביקור' בלבד.
• אתר קידום מכירות כשמו כן הוא. זהו אתר שנועד מלכתחילה להיות מושך, לספק מידע רב למבקרים אודות העסק ומוצרי החברה ולמשוך קונים פוטנציאלים. אתרים כאלו מכילים בדרך-כלל לפחות 5 דפים, בהם למשל גלריית תמונות המציגה את מוצרי החברה, דף אודות שירותי החברה, דף מידע אודות לקוחות החברה וקישורים לאתריהם וכמובן דף 'צור קשר' ועוד.
• אתר עסקי גדול יכיל פורומים, ניוזלטר לנרשמים, אינדקס של תכני האתר (למשל 'חברי הארגון לפי א-ב'), מכירות און-ליין ועוד. אתר גדול עשוי לכלול אפשרויות קשר עם לקוחות, להיות מורכב מבחינה טכנית או להכיל מידע רב על החברה ותוצריה, למשל קטלוג מוצרים נרחב באתר.
רוב העסקים בגודל בינוני עד גדול זקוקים לאתר קידום מכירות טוב. לעתים ניתן להסתפק באתר תדמיתי, ולעבור לאתר גדול יותר עם התרחבות העסק. בחירת האתר המתאים תלויה כמובן גם בתקציב הפרסום וקידום המכירות העומד לרשותך.
דני אילני מנהל חברת 'אופק חדש' לבניית אתרים בעדכון עצמי. http://www.ofek-chadash.co.il