דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון וטיפול בשיטת ורדי 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2888 פעמים ]

אבחון וטיפול בשיטת ורדי

שמי נעמה אבני חן ואני מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי, שטוענת שיש קשר בין תפקודי המוח ותיאום בין שני חלקיו לתפקודי הגוף. ההנחה המרכזית אומרת כי שיפור הקואורדינציה יוביל ליצירת קשרים בין חלקי המוח השונים ולתפקודי מוח תקינים.

אני רוצה לספר על ילד שהגיע אליי לטיפול.

לפני מספר חודשים התקשרה אליי אמא של שחר (שם בדוי) וסיפרה לי על שיחה שלה עם הגננת של בנה בן ה-5 שצריך לעלות לכיתה
א'.

הגננת הסבירה לה בצורה עדינה כי קיים פער בין שחר לבין רוב ילדי הגן והיא חוששת מהמעבר לכיתה א'. מלבד העובדה שאיננו מכיר את האותיות ומתקשה לספור עד 10, שחר איננו מסוגל לשבת בריכוז, הוא תמיד מפריע לעצמו לוחבריו ובנוסף, יש לו קשיים מוטוריים רבים- הוא לא עומד ו/או קופץ על רגל אחד, הוא לא מסוגל לרוץ מבלי ליפול...

מייד קבעתי להם אבחון לפי השיטה, אשר חשוב לציין כי האבחון ברובו מוטורי, ובאותו שבוע נפגשנו. איך שראיתי את הילד הבנתי
שזה לא הולך להיות פשוט. הוא לא נתן לאימו לדבר, הוא נגע בכל חפץ אפשרי שהיה בסביבה ולא הסכים לשתף איתי פעולה. אך לאחר כחצי שעה של שיחה איתו ועם אימו, סיפור האהבה שלי עם הילד התחיל. הוא שיתף איתי פעולה ועשה, או לפחות ניסה, לעשות כל מה שביקשתי וכשסיימנו הוא לא רצה ללכת ושאל מתי אפשר לבוא שוב.

במהלך האבחון, גיליתי כי לשחר אכן יש קשיים רבים: לדוגמא, הוא איננו מסוגל ללכת יד ורגל נגדית (יד ימין נוגעת בברך שמאל וההפך, יד שמאל נוגעת בברך ימין), לא הצליח ללכת קדימה ובו זמנית להרים ידיים למעלה ועוד..

אני ואימו החלטנו כי אנחנו מתחילות לטפל בשחר. הוא מגיע אליי פעם בשבוע ואני נותנת לה הוראות איך לעבוד איתו בבית. בדיוק
התחיל חופש גדול וזו הייתה תקופה טובה לעבודה עם הילד.

אני רוצה לציין שהם הגיעו כל שבוע ושבוע, מבלי לפספס ועבדנו איתו אינטנסיבי מאוד, אני בטיפול והאמא בבית. כל פעם ראינו התקדמות בתחום אחר. בהתחלה שחר החזיק איתי בטיפול רק חצי שעה ולאט לאט 40 דקות עד שהגענו לשעה שלמה.

כיום שחר בכיתה א', יושב בכיתה, מקשיב למורה ואיננו מפריע, תמיד מכין שיעורי בית, יש לו הרבה חברים ובהפסקות משחק עם
כולם ולא מציק לאף אחד.

המורה קיימה עם אימו של שחר שיחה וסיפרה לה ששחר תלמיד מצוין, עושה כל מה שמבקשים, הוא קשוב.

המסקנה שלי מכל הסיפור עם שחר, היא כי הסיבה ששחר הפריע ולא היה מסוגל להקשיב ולהתרכז היא- הימנעות. שחר ידע כי יש לו
קשיים וכי חבריו לגן מצליחים יותר ממנו ולכן בחר להימנע ממפגשי לימוד וריכוז ובחר להשיג תשומת לב מהגננת על ידי התפרעות והצקות לילדים אחרים.


הורים יקרים, חשוב להיות קשובים לקשיים ולצרכים של ילדיכם. אם הילד מופנם או היפראקטיבי, קיימת לכך סיבה.

נעמה אבני חן
מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי
www.naamavni.co.il
0523-240532




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב