• היררכיה ויזואלית- המשימה העיקרית של עיצוב גרפי היא ליצור היררכיה ויזואלית חזקה ועקבית שבה האלמנטים
החשובים מודגשים והתוכן מאורגן באופן הגיוני וצפוי. שימוש באלמנטים גרפים יכולים להוביל את המשתמש דרך האתר.
מציאת איזון בין משיכת העין וסיפוק תחושת הארגון.
סריקה ויזואלית של דף לאורך זמן- בשלב הראשון סריקה גסה של מבנה הדף, אח"כ סריקה מעמיקה (חלוקת הדף) ובשלב
האחרון מגיעים לקריאה מעמיקה.
• עקביות- יש ליצור תצורת סגנון לטיפול בטקסט וגרפיקה ואז ליישם אותה באופן עקבי לאורך דפי האתר. חזרה אינה
משעממת, אלא נותנת לאתר זהות גראפית עקבית אשר מחזקת את תחושת המיקום והופכת את האתר ליותר בלתי נשכח. העיצוב מאפשר לנבא את מיקום המידע ובקרי הניווט בקלות לאורך הדפים.
• ממדי המסך וחלוקה לאזורים- עיצוב לכל הרזולוציות- 1024 (לא יודעים באיזו הקורא משתמש ולכן נבחר בכזו שתפנה לקהל הרחב). שימוש בגודל יחסי ולא בגודל פיקסלים קבוע להגדרת טבלאות, מסגרות או כל אלמנט עיצוב אחר. עיצוב שעובד טוב עם פונטים גדולים וקטנים כאחד. אייקונים צריכים להראות טוב בכל הרזולוציות. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, כך כל אלמנט גרפי יראה קטן יותר ולכן כל טקסט המצוי על האלמנט הגראפי צריך להיות כתוב מספיק גדול. באופן כללי מומלץ לא לכלול טקסט באלמנטים גרפים. דפים אשר גדולים מממדים אלה יצרו תחושה של חוסר נוחות ואי בהירות מאחר וידרשו גלילה אופקית ואנכית. "האזור הבטוח"- אזור בטוח להדפסת כל הדף בהצלחה. בעבר הנטייה הייתה כנגד גלילה (טענו שמשתמשים נמנעים מכך), כיום זה לא מהווה יתרון/חסרון אך יש להשתמש בגלילה באופן נכון, לנסות ולשמור על המידע במסך אחד, להשתמש בגלילה בדפי תוכן ולהימנע בדפי ניווט והוסיף קישורים (חזרה לעמוד ראשי) בתחתית דפים ארוכים.
תוכן צריך לתפוס כמחצית מעיצוב דף ועדיף קרוב יותר ל-80%. הנווט צריך לתפוס עד 20% מהמקום (חוץ מדפי בית ודפי ניווט). שימוש באזור לבן יעיל (מוביל את העין לאזורים מסוימים). מבחינת שיקולי שימושיות כדאי לנטרל את הפרסום וכאשר כן רוצים להוסיף פרסום זה צריך להופיע כקישור היוצא מאזור הניווט.
• מסגרות- "מסכי על" שקוראים ומציגים מספר מסכי HTML בחלון דפדפן אחד. יתרונות- מהווים דרך טובה לשמירה על עקביות בעיצוב, ניתן לפצל את מסך הדפדפן בין הניווט והמידע המוצג עם כל קישור. חסרונות- בעיות בניווט, בעיות בשימוש בסימניות ובעיות בהדפסה.
• זמני תגובה- יש לדאוג שזמני התגובה לא יעלו על 10 שנ' – מגבלת קשב בזמן המתנה. שמירה על שונות נמוכה בזמני תגובה. מתן אינדיקציה לגבי גודל ההורדה/ זמן המתנה ליד הקישור בעת הורדת קבצים.
• מולטימדיה- שמירה על מינימום של גרפיקה ויש להשתמש באפקטים של מולטימדיה רק כאשר הם באמת תורמים להבנת
המשתמש. יחד עם זאת, משתמשים אוהבים גרפיקה כאשר הם מרגישים שיש לזה ערך מוסף. שימוש בפורמטים נכונים
בכדי להקטין זמני טעינה. להמעיט בשימוש באנימציה, במידה וכן יש להקפיד על השליטה עליה ולהימנע מלופים אינסופיים. שימוש באנימציה יתכן כשרוצים להראות המשכיות במעברים, שינוי לאורך זמן, הכפלת תצוגה, העשרת ייצוגים גרפים ויזואליזציה של מבנים תלת מימדים ומשיכת תשומת לב לאלמנט ספציפי.
הדפסת מסמכים און ליין