בס"ד
" ויאמר אלוקים אל הנחש כי עשית זאת ארור
אתה מכל הבהמה . . . ועפר תאכל כל ימי חייך "
(בראשית ג')
שני פירושים לעונש - "ועפר תאכל" - ושניהם נכונים:
א. כל מאכל אשר תאכל , לא משנה מהו , תרגיש טעם של עפר .
ב. גם כאשר תהיה במצב של חוסר אונים ולא תמצא מזונך , תוכל
להתקיים מין העפר ומכאן בעצם שתמיד תשרוד .
נשאלת השאלה הגדולה , איזה מין עונש הוא זה , המותיר דווקא
את הנחש היחיד מכל בעלי החיים, שלא יגווע למוות ברעב ולא יסבול
לעולם מחוסר מזון .
והתשובה מאירת עניים היא : כידוע , לכל בעלי החיים יש את דרכם
הייחודית לפנות לבורא העולם , ליוצרם, ולבקש ממנו את צרכם , אם ביללה
או קריאה אליו בשפתם . ואילו לנחש אמר הקדוש ברוך הוא במילים אחרות
" אני ואתה , נגמר הסיפור בינינו " , התקשורת נחסמה , יש לך כל שאתה צריך בשביל להסתדר ל ב ד .
עכשיו מובנת לכולנו הזכות שנפלה בחלקינו שאם לפעמים אנחנו נתקלים
בקושי , יגון , כאב או פרשת דרכים מסוימת , אנו יכולים לפנות לאבינו שבשמים , לספר , לבקש , לדבר ולהודות למלך העולם על שלא נתן לנו כל מבוקשינו ואז היינו צריכים להסתדר ל ב ד . . .
" ויאמר אלוקים אל הנחש כי עשית זאת ארור
אתה מכל הבהמה . . . ועפר תאכל כל ימי חייך "
(בראשית ג')
שני פירושים לעונש - "ועפר תאכל" - ושניהם נכונים:
א. כל מאכל אשר תאכל , לא משנה מהו , תרגיש טעם של עפר .
ב. גם כאשר תהיה במצב של חוסר אונים ולא תמצא מזונך , תוכל
להתקיים מין העפר ומכאן בעצם שתמיד תשרוד .
נשאלת השאלה הגדולה , איזה מין עונש הוא זה , המותיר דווקא
את הנחש היחיד מכל בעלי החיים, שלא יגווע למוות ברעב ולא יסבול
לעולם מחוסר מזון .
והתשובה מאירת עניים היא : כידוע , לכל בעלי החיים יש את דרכם
הייחודית לפנות לבורא העולם , ליוצרם, ולבקש ממנו את צרכם , אם ביללה
או קריאה אליו בשפתם . ואילו לנחש אמר הקדוש ברוך הוא במילים אחרות
" אני ואתה , נגמר הסיפור בינינו " , התקשורת נחסמה , יש לך כל שאתה צריך בשביל להסתדר ל ב ד .
עכשיו מובנת לכולנו הזכות שנפלה בחלקינו שאם לפעמים אנחנו נתקלים
בקושי , יגון , כאב או פרשת דרכים מסוימת , אנו יכולים לפנות לאבינו שבשמים , לספר , לבקש , לדבר ולהודות למלך העולם על שלא נתן לנו כל מבוקשינו ואז היינו צריכים להסתדר ל ב ד . . .