קיימים סוגים 'שונים של קנאה, הקנאה של קורח כלפי משה ואהרן היתה שלילית, נבעה מקנאה שאינה מתחשבת באדם, קנאה שיש בה רצון להרוס את היריב ולתפוס את מקומו-את תפקידו.
לרוב האמצעים בהם משתמש הקנאי השלילי – אינם נכונים ואין בהם יושר. הקנאי השלילי רוצה-חפץ מאוד להשיג את היעד אליו הוא שואף מתוך קנאה-והדרכים-הכלים בהם הוא משתמש אין בהם יושר והגינות.
חז"ל- מדגישים שיש כמובן גם קנאה חיובית- ידוע הפתגם-" קנאת סופרים תרבה חכמה", שהרי החכמה ניקנית ממורי...מרבותי...ואף מתלמידי.כאשר הקנאה חיובית וערכית , הרי אני מתוך הקנאה חפץ מאוד ללמוד, להתקדם, לרכוש יידע ועוצמה כפי שאני לומד ומקנא באחרים.
הם האחרים המצויינים, הטובים והאיכותיים מהווים עבורי דוגמא לתחומים חיוביים ערכיים ותבונתיים- מתוך קנאה בהם- אמצא גם אני הכלים והרעיונות ללמוד, להשכיל, ולהיות גם אני הטוב ביותר.
הסביבה האופפת אותי משפיעה עלי –לנהוג כמותם. חלק מהלמידה מהאחר נובע מקנאה – חיובית.
בפרשתנו – אנו מבחינים בקנאותו של פנחס, קנאה זו הצילה את עם ישראל מהתבוללות. קנאה שנבעה בעיקרה מדבקות טהורה בקב"ה.
כפי שמצויין בפרשת פנחס(במדבר כ"ה,י"א)"פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כליתי את בני ישראל בקנאתי".
בפרשתנו מסופר על זמרי שבמעשהו עמד לפרוץ את המסגרת הלאומית בישראל. מעשהו של פינחס זוהי קנאות הבאה להגן על התפוררות המסגרת הלאומית בישראל.
מעשהו של פינחס הבאה להגן על התפוררות המסגרת הלאומית כפי שחז"ל מציינים(במסכת סנהדרין פ"ב עמ א) שפינחס פעל מכוח ההלכה האומרת," הבועל ארמית- קנאין פוגעים בו". פינחס היה אמיץ לב בעל תעוזה מדהימה. הקינאה והמעשה היו לשם שמים בלבד.
לא היתה כאן כל כוונה ולא מחשבה צדדית.זו קנאה חיובית וטהורה.כדי להציל את עם ישראל מכיליון. ישנם שפע של שיקולים רבים וחיוביים, אך כאן השיקול היה מתוך אמונה שלמה בבורא עולם והצלת עם ישראל מהתבוללות עתידית. קנאה משובחת זו מבטאת את אישיותו של האדם, את מחשבותיו על עצמו וייחודיותו. קנאה הנובעת בעיקרה-הצלת עם ישראל.
חשוב להדגיש כי קנאה אמיתית חיובית ונכונה- אינה סותרת את הרעיון של אוהב שלום ורודף שלום. שהרי קנאה זו נובעת מאהבת עם ישראל ושמירה על עתידנו הנכון.
יש צורך כל החיים לחזק את הבטחון העצמי , חינוך האמונה בקב"ה, תיקון החברה ופיתוח הרוחניות בעם ישראל. זו קנאה טהורה.
אין כאן שילוב של ענינים אישיים, פינחס היה כלי נאמן להופעת קנאת ד בעולם. דבקות בבורא עולם מביאה ברכה לעולם ולהגברת אהבת אלוקים ודבקות בו
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה
- תואר שלישי בחינוך במנהיגות
משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי
בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם
ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.