ווידאו הוא הכלי השיווקי הטוב ביותר ברשת ולו רק מהסיבה שבתם הסרטון הגולש מרגיש שהוא כבר מכיר אותך, לא בכדי אימא של אשתי (שתחיה) טוענת לפנינו 'ראיתי בטלוויזיה שאמרו…' כאילו כל מה שנפלט ממסך הטלוויזיה לחלל הסלון הוא דברי אלוהים חיים.
יו טיוב הוא הטלוויזיה הגדולה בעולם. הוא מנוע החיפוש השני בגודלו ברשת (אחרי גוגל), הוא מקדם אותך במנועי חיפוש, והוא אתר חברתי עם קהילת גולשים עצומה. – בקיצור יו טיוב הוא אחד מהכלים השיווקיים האפקטיביים ביותר שעומדים לרשותך ברשת היום.
להלן 10 נקודות כיצד תבנה את המותג שלך ביו טיוב
מסע ל-1000 subscribers מתחיל בפתיחת ערוץ אחד (הערוץ של איסתא)
תחילת כל פעילות ביו טיוב מחייבת בפתיחת ערוץ.
הערוץ משמש כבסיס האם שלך ומלבד הנתונים הרגילים (סוג הערוץ, תיאור וכדומה..), יו טיוב מאפשר לך גם לעצב אותו.
עצב ערוץ ברוח המותג שלך ומשוך את הגולשים לצפות בסרטים בתוך הערוץ. טיפ נוסף הוא הקפד על בחירת שם שמייצג אותך בצורה המיטבית, רק כך לא תיתקע (כמונו) עם שם חסר כל משמעות והיגיון כגון kaskas001 (קליק לערוץ) ללא כל אפשרות לשנות אותו רק בגלל שעבדכם הנאמן לא זיהה אי שם ב-2006 את קצב ההתפתחות המטאורי של הצינור.
2. .התוכן- The more the merrier-התוכן הוא המלך במיוחד ביו טיוב, המחשבה על תוכן צריכה לצאת מתוך ערכי המותג והגדרת מטרות הערוץ- ערוץ מכירתי, ערוץ תוכן, ערוץ משלים וכו'… יו טיוב יכול לספק את הכול אבל לא את הכול יחדיו ההתמקדות היא צעד חשוב בדרך להצלחה.
סרט אחד משול ליריקה בים הסרטים האינסופי בצינור ההמלצה, שלנו היא העלאת סרט אחת לשבוע- ללקוחותינו אנחנו בונים ימי צילום מרוכזים המכילים הפקת כ- 10 סרטונים קצרים (כשתי דקות לסרטון) ביום צילום אחד, כך גם ההפקה זולה יחסית לכל סרטון.
3. העלאת הסרטים: תמונה אחת שווה אלף קליקיםבחירת השם ורישום תגיות קריטית להצלחת הסרטון, בתבנית התיאור (description) תתחילו בלינקוק לאתר אליו תרצו להוביל את הגולשים .
דבר נוסף הוא בחירת התמונה שמייצגת את הסרט (ה-Thumb) – לרוב, הגולש יחליט אם לצפות בסרט ע"פ התמונה שבחרתם- דאגו כבר בשלב ההפקה לייצר את התמונה האטרקטיבית ביותר
.4. שתף: Sharing is Caring
שתפו, שתפו שתפו- לנקקו את הסרטון לפייסבוק ,לטוויטר לאתר שלכם. בפייסבוק השתמשו ב-video box ע"מ לקשר את החברים לערוץ היו טיוב .
כרשת חברתית פעולת השיתוף קלה מאוד ביו טיוב ועד שתבנו לעצמכם קהילה רחבה מרבית הגולשים יגיעו אליכם מחוץ ליו טיוב.
5. Promoteאפשרות ה-promoted video של יו טיוב שיושבת על מע' ה-google ads פשוטה להפעלה, התשלום הוא פר קליק ולרוב רכישת המדיה זולה מרכישת מדיה בגוגל.
יתרון נוסף הוא שהשימוש ב-promoted video מקדם את הסרטים שלכם גם בתוצאות האורגניות.
6. לא על היו- טיוב לבדויו טיוב הוא אולי הגדול ביותר אבל מלבדו קיימים עוד המון אתרי ווידאו ברחבי הרשת שימוש ב- tubemogul.com יאפשרו לכם לעלות את הסרטים לעשרות אתרים בקליק אחד דבר שיקדם אתכם משמעותית במנועי חיפוש ויחשוף את התכנים שלכם למקסימום גולשים.
7. בנה לעצמך קהילהיו טיוב הוא קהילה אינסופית של גולשים, מצא את קהל היעד שלך והזמן אותו להירשם ((subscribe לערוץ, יצא סרט חדש? הזמן את החברים לצפות, לדרג ולהגיב. גם כאן, כמו בפייסבוק, המוטיב המרכזי הוא יצירת שיחה מתמדת- הגב במהירות על תגובות הגולשים, עדכן כשצריך וצור את התחושה שאתה כאן בשביל להקשיב לא בשביל לצעוק.
המטרה היא שהתוכן שלך בסופו של יום ינוע בזכות עצמו על ידי חברי הקהילה שלנו.
8. בדוק את עצמך
בניגוד לקמפיין הפרסומי ערוץ ביו טיוב הוא מסע ממושך שמאפשר לך לבדוק באופן תמידי את הצלחת הערוץ ולתקן ע"פ הצורך.
בקש מהגולשים לחוות את דעתם על הסרטים ולספר לך איזה תוכן הם מעוניינים לצרוך, הגב לבקשות והראה שאכפת לך.
יו טיוב מאפשר לך סטטיסטיקות בזמן אמת באמצעות עמוד ה-Insight בערוץ שלך: בדוק מהיכן ואיך הגיעו אליך , כמה זמן הם צפו בסרטון והתאם את התכנים תוך כדי תנועה.
9. Work with the best
לא אחת נתקלנו במנהלי שיווק שרוצים לנהל את הערוץ לבדם, סמנכ"ל שיווק אחד אפילו רכש מצלמה לנושא והשני שלף חתיכת בד ירוק שתסייע לו בבניית האולפן במשרד שלו – אנחנו עדיין ממתינים לערוצים שלהם.
קחו צוות מקצועי לנושא הנושא חשוב מידי בכדי לפול תחת אינספור המטלות של סמנכ"ל השיווק.
בבחירת הצוות חפשו חב' בעלת ניסיון מוכח בהפקת סרטים לאינטרנט ובניהול וקידום ערוצים ביו טיוב. כל קומבינה אחרת תעלה לכם הרבה כסף ותוביל למעט צפיות
10. Shwaya Shwaya
סבלנות, ציפייה למיליוני צפיות תוך זמן קצר תוביל למפח נפש וחבל.
לרוב, רק לאחר שלושה חודשים של עבודה נכונה תתחילו לראות תוצאות.
העובדה שאתם מעלים סרט לשבוע בעלויות הפקה זולות תאפשר לכם לתקן תוך כדי תנועה.
תנו לעצמכם את הזמן ללמוד את דרישות הגולשים ולבנות קהילה, תנו לעצמכם את הזמן לצמוח בתוך היו טיוב. תנו לעצמכם את הזמן ליהנות מהדרך.
מקווה שהמאמר סייע לכם
רק דברים טובים,
אסף
אסף חמץ סמנכ"ל תוכן ב-Nanook מדברים וידאו' בית תוכן להפקת סרטים ולקידום מותגים ביו טיוב 077-3219091
asaf.tv@gmail.com