ביטוח אופנוע - הוזלה בתעריפי ביטוח חובה: ביטוח אופנוע הוא עניין יקר, אך החל מדצמבר 2006 תוזל עלותו של ביטוח חובה לאופנוע לנהגים זהירים. ההבדל בעלויות בין הזהירים שבינינו לבין אלו שקצת פחות, יעמוד על 25%.
הודעת משרד הרישוי: בתחילתה של שנת 2007 תכנסנה לתוקף תקנות תחבורה ותעבורה חדשות המעדכנות את דרגות הרישוי ומתאימות אותן לאלו שבאירופה.
אופנוע:
דרגת רישוי נוכחית דרגת רישוי חדשה היתרים
א A2 33 כח-סוס ומעלה
ב A1 14.6-33 כח-סוס
ג A עד 14.6 כח-סוס או 125 סמק
בהתאם לתקנות אלו, בעלי רישיון בדרגה ב, יצטרכו לעבור מבחן שליטה במגרש ולא בכביש, וזאת בתנאי שהינם מעל גיל 21 ושעברו בדיקת ראייה. במידה ולא ינהגו לפי התקנות האמורות, יוגבל רישיונם בהתאם: אלו שברשותם אופנוע בעל מנוע שנפחו נמוך מ-500 סמ"ק אך ההספק מעל 33 כ"ס - עלולים למצוא עצמם מנועים מלהשתמש באופנוע שברשותם. (המעבר מדרגה ב לדרגה A1 החדשה פירושו מגבלת הספק - ההספק לא יעלה על 33 כ"ס).
אלו שיבחרו לא לשדרג את רישיונם ע"פ המדרגות החדשות, יוגבלו ברישיונם לאופנוע בעל הספק שאינו עולה על 33 כ"ס, ולא ניתן יהיה לבטל את ההגבלה לאחר תקופת המעבר. (תקופת מעבר - התקופה שבין כניסת התקנות לתוקפן ועד הטמעתן הסופית בכלל האוכלוסיה הרלוונטית).
אותם רוכבים, אשר אינם עומדים בדרישות בשל מגבלת גיל, יוכלו לשדרג רישיונם עד לתקופה של חצי שנה מיום הגיעם לגיל המתאים.
ביטוח אופנוע - פיצול קטגוריות: החלוקה החדשה הינה ל-2 קטגוריות:
51-125 סמ"ק
126-250 סמ"ק
בהתאם לכך, תעריפי ביטוח אופנוע לאלו שעד 50 סמ"ק יתייקרו בכ- 25%, ואילו תעריפי ביטוח אופנוע לאלו שבין 51 ל-125 סמ"ק - לא ישתנו.
תעריפי ביטוח אופנוע מעל 250 סמ"ק יתייקרו בכ 10%.
תקנה זו באה לצמצם את חלקם של הנהגים בסבסוד ביטוח האופנוע.
הבהרות נוספות:
בעלי רישיון עד 50 סמ"ק, רישיונם ישודרג באופן אוטומטי לדרגה A2 החדשה (עד 125 סמ"ק), ללא צורך במבחן שליטה או בשיעורים נוספים
הודעת משרד הרישוי: בתחילתה של שנת 2007 תכנסנה לתוקף תקנות תחבורה ותעבורה חדשות המעדכנות את דרגות הרישוי ומתאימות אותן לאלו שבאירופה.
אופנוע:
דרגת רישוי נוכחית דרגת רישוי חדשה היתרים
א A2 33 כח-סוס ומעלה
ב A1 14.6-33 כח-סוס
ג A עד 14.6 כח-סוס או 125 סמק
בהתאם לתקנות אלו, בעלי רישיון בדרגה ב, יצטרכו לעבור מבחן שליטה במגרש ולא בכביש, וזאת בתנאי שהינם מעל גיל 21 ושעברו בדיקת ראייה. במידה ולא ינהגו לפי התקנות האמורות, יוגבל רישיונם בהתאם: אלו שברשותם אופנוע בעל מנוע שנפחו נמוך מ-500 סמ"ק אך ההספק מעל 33 כ"ס - עלולים למצוא עצמם מנועים מלהשתמש באופנוע שברשותם. (המעבר מדרגה ב לדרגה A1 החדשה פירושו מגבלת הספק - ההספק לא יעלה על 33 כ"ס).
אלו שיבחרו לא לשדרג את רישיונם ע"פ המדרגות החדשות, יוגבלו ברישיונם לאופנוע בעל הספק שאינו עולה על 33 כ"ס, ולא ניתן יהיה לבטל את ההגבלה לאחר תקופת המעבר. (תקופת מעבר - התקופה שבין כניסת התקנות לתוקפן ועד הטמעתן הסופית בכלל האוכלוסיה הרלוונטית).
אותם רוכבים, אשר אינם עומדים בדרישות בשל מגבלת גיל, יוכלו לשדרג רישיונם עד לתקופה של חצי שנה מיום הגיעם לגיל המתאים.
ביטוח אופנוע - פיצול קטגוריות: החלוקה החדשה הינה ל-2 קטגוריות:
51-125 סמ"ק
126-250 סמ"ק
בהתאם לכך, תעריפי ביטוח אופנוע לאלו שעד 50 סמ"ק יתייקרו בכ- 25%, ואילו תעריפי ביטוח אופנוע לאלו שבין 51 ל-125 סמ"ק - לא ישתנו.
תעריפי ביטוח אופנוע מעל 250 סמ"ק יתייקרו בכ 10%.
תקנה זו באה לצמצם את חלקם של הנהגים בסבסוד ביטוח האופנוע.
הבהרות נוספות:
בעלי רישיון עד 50 סמ"ק, רישיונם ישודרג באופן אוטומטי לדרגה A2 החדשה (עד 125 סמ"ק), ללא צורך במבחן שליטה או בשיעורים נוספים
דניס קורן - ביטוח אופנוע