יש בעולמנו הטוב מעצבי אתרים שנוטים להזניח את אחד הנושאים החשובים בבניית אתר מצליח – השילוב בין קופירייטינג מוצלח לעיצוב שתומך בו ומדגיש את מסריו החשובים. המאמר הזה ידון בחשיבות שילובם הנכון בבניית אתר.
נטייתם של מעצבי אתרים רבים היא לטפל בשילוב הטקסט באתר ממש בסוף התהליך, הם יהפכו הרים וגאיות בכדי ליצור עיצוב מדליק לאתר שיראה מיליון דולר, אך ישקיעו דולר בקופירייטינג ובשילוב נכון של הטקסט והעיצוב. הטקסט העלוב, או שילובו של הטקסט האיכותי בצורה לקויה, יגרמו לכך שהאתר נחשף לאנשים רבים שאינם גולשים אליו בגלל המראה, ובורחים בגלל שהמסר השיווקי לא עבר אליהם כפי שבעל האתר היה רוצה. הגולש המצוי אינו מומחה לעיצוב, הוא אומנם חש כשהעיצוב מוצלח וכשהאתר נראה טוב, אך תחושתו הכללית לגבי האתר מתקבלת משילוב הנראה בשילוב הנקרא. הגולש אינו רואה "עיצוב" ואינו רואה "טקסט", הוא רואה אתר שמכיל את השניים. יש לזכור שהגולשים "הנורמליים", כבר מתורגלים בקריאה ובכתיבה באינטרנט, הרבה יותר מאשר באבחנה בין עיצוב טוב יותר או פחות, את זה הם בעיקר מרגישים. עובדה היא שרבים הם האנשים שמקימים אתר ובוחרים את המעצב לא בהכרח לפי טיב העבודות שלו, אלא בהתאם למה ואיך שהוא שמספר על העסק שלו.
עיצוב אתר שלא לוקח בחשבון טקסט, כרוך בפעולות לא רצויות כגון מיקום תיבת טקסט בלי לדעת מה ייכתב בה. אחת הדרכים היעילות לעיצוב אתר המתחשב בטקסט נעשית בצורה הבאה: כתבו תוכן לאתר ונסו למקם את הטקסט בעמוד בלי לעצב דבר. כתבו כותרות, טקסט לתיבות טקסט, מאפיינים, מאמרים, לשוניות, פריטים קטנים המהווים פתרון מתוחכם לצורך מוגדר, קטגוריות וכל מה שתוכן האתר זקוק לו. עכשיו נסו למקם את הכול, ללא עיצוב, ללא גרפיקה כלשהי, באמצעות עורך טקסט פשוט. רק אחרי שאתם חושבים שהצלחתם, התחילו לצקת לטקסט עיצוב מסוגנן: צבעים, טקסטורות, צורות וכל מושג גרפי אחר שיעיר את הטקסט לחיים. זו דרך יעילה מאוד לעצב אתר וזאת כי העיצוב ישרת את המסרים של האתר כפי שהם נכתבו מראש. יתרה מכך, שיטת עיצוב אתר כזאת תוביל לעיצוב מקורי יותר, כי העיצוב אינו נשען על עיצובם של אתרים אחרים באותה קטגוריה.
מה שלא תבחרו לעשות, ואיך שכן או לא תעשו זאת, זכרו שישנו עיקרון אחד חשוב באתרי אינטרנט טובים. עיקרון ה"שקיפות". שקיפות מתייחסת גם לעיצוב וגם לטקסט. אם הגולש הבחין בעיצוב שלכם יותר מדי, העיצוב כנראה מפריע לו. אם הטקסט רועם מדי, קולני, "מעכרי", עילג או צעקני – נפגמה השקיפות ונפגע הרושם הראשוני. על הטקסט, כמו גם על העיצוב, להיות שקופים במידה כזו שחוויית הגלישה באתר היא קלילה, נעימה, אינפורמטיבית ויעילה.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com