תאונות דרכים - המלך עירום
מידי פעם מתעוררים הצועקים בשער: נטפל בעברייני התנועה, ניכנס בהם בעונשים חמורים וכיוצא בזה.
המשטרה מציבה מצלמות מהירות בכבישים הרחבים והנוחים לתפיסה, השופטים מתלהבים ומטילים קנסות והמצפון נרגע לתקופה מסוימת.
התאונות האחרונות בו אבדו משפחות שלמות, לא נגרמו בגלל עברייני תנועה, הם נגרמו רק בגלל חוסר זהירות וחוסר תשומת לב וכנראה גם עקב חוסר ניסיון וידע מקצועי במקצוע הנהיגה.
זה ישמע רע , אך המשפחה שנפגעה ע"י נהג המשאית הפליסטנאי נפגעה בזכות רשלנות אבי המשפחה שהחליט לעצור על כביש בין עירוני ללא הסתכלות בראי, שמא מישהו קרוב אליו מאחור, אך לנו קל להתנפל על נהג עם 190 עברות תנועה.
יצא לי לנהוג באירופה , בתורכיה ובהודו
באירופה נוהגים במהירויות גבוהות מאד ותנועה זורמת ללא תקלות
בתורכיה ובהודו התמרורים להמלצה בלבד אך אתה רואה מקצועיות ושליטה מדהימה על הרכב.
לעצם הנושא:
ההתעללות בנהג ע"י המשטרה ורשויות החוק לא ישפיעו על עקומת התאונות, אף אחד לא נכנס לתאונה בכוונה ומתוך מודעות שאכן הוא הולך לייצר תאונה.
התאונות נגרמות בעיקר מחוסר תשומת לב ,חוסר שליטה וחוסר מקצועיות.
הנהג חייב להתאים עצמו לתנאי הדרך, בעזרת התמרורים שנועדו לעזור לו בהכרת תנאי הדרך ובעזרת הריכוז והידע המקצועי שלו בנהיגה.
שיפור בתשתיות, בסימון ותמרור, יעזרו לנהג אך אם הוא לא ישים לב לתמרור המזהיר על עקומה חדה לפניו, אזי הוא עלול להיכנס למצב מסוכן.
אינני מתעלם מהצורך בשיפור תשתיות, הימצאות המשטרה בדרכים לצורך סיוע וסילוק ממטרדים המפריעים לזרימת התנועה.
דוגמאות של תרבות נהיגה:
דרום אפריקה: - מהירות הנסיעה המותרת מחוץ לשטח העירוני- 120 קמ"ש
- נהג הרואה במראה שרכב מתקרב אליו מאחור, יורד לשוליים ומאפשר
לממהר לעקוף אותו
הודו: - הכבישים מאד צרים הנהג שמזהה רכב הנושא בנתיב שלו, יורד לשוליים ומאפשר
לנהג ממול לחזור לנתיבו בבטחה.
- נהג המגיע לצומת מביט ומתחשב בנהגים מסביב ומשתלב בבטחה גם ללא
תמרורים.
סיכום
רק ללמד הנהג הישראלי את המקצוע הנקרא : נהיגה, ניתן להתרשם ממגרשי ההחלקה ולימוד הנהיגה האתגרית באותם מרכזי ההכשרה.
לדעתי יש לקבוע טסט לכל נהג, אחת לחמש שנים. (במסגרת הכשרתי להוראת נהיגה נתקלתי הנוהגים העומדים לקבל רישיון להוראת נהיגה, שאינם יודעים לנהוג)
כותב המאמר נוהג כבר שנים רבות , כ- 3500 ק"מ לחודש
מוסמך להוראת נהיגה אך עוסק בתחום אחר
מידי פעם מתעוררים הצועקים בשער: נטפל בעברייני התנועה, ניכנס בהם בעונשים חמורים וכיוצא בזה.
המשטרה מציבה מצלמות מהירות בכבישים הרחבים והנוחים לתפיסה, השופטים מתלהבים ומטילים קנסות והמצפון נרגע לתקופה מסוימת.
התאונות האחרונות בו אבדו משפחות שלמות, לא נגרמו בגלל עברייני תנועה, הם נגרמו רק בגלל חוסר זהירות וחוסר תשומת לב וכנראה גם עקב חוסר ניסיון וידע מקצועי במקצוע הנהיגה.
זה ישמע רע , אך המשפחה שנפגעה ע"י נהג המשאית הפליסטנאי נפגעה בזכות רשלנות אבי המשפחה שהחליט לעצור על כביש בין עירוני ללא הסתכלות בראי, שמא מישהו קרוב אליו מאחור, אך לנו קל להתנפל על נהג עם 190 עברות תנועה.
יצא לי לנהוג באירופה , בתורכיה ובהודו
באירופה נוהגים במהירויות גבוהות מאד ותנועה זורמת ללא תקלות
בתורכיה ובהודו התמרורים להמלצה בלבד אך אתה רואה מקצועיות ושליטה מדהימה על הרכב.
לעצם הנושא:
ההתעללות בנהג ע"י המשטרה ורשויות החוק לא ישפיעו על עקומת התאונות, אף אחד לא נכנס לתאונה בכוונה ומתוך מודעות שאכן הוא הולך לייצר תאונה.
התאונות נגרמות בעיקר מחוסר תשומת לב ,חוסר שליטה וחוסר מקצועיות.
הנהג חייב להתאים עצמו לתנאי הדרך, בעזרת התמרורים שנועדו לעזור לו בהכרת תנאי הדרך ובעזרת הריכוז והידע המקצועי שלו בנהיגה.
שיפור בתשתיות, בסימון ותמרור, יעזרו לנהג אך אם הוא לא ישים לב לתמרור המזהיר על עקומה חדה לפניו, אזי הוא עלול להיכנס למצב מסוכן.
אינני מתעלם מהצורך בשיפור תשתיות, הימצאות המשטרה בדרכים לצורך סיוע וסילוק ממטרדים המפריעים לזרימת התנועה.
דוגמאות של תרבות נהיגה:
דרום אפריקה: - מהירות הנסיעה המותרת מחוץ לשטח העירוני- 120 קמ"ש
- נהג הרואה במראה שרכב מתקרב אליו מאחור, יורד לשוליים ומאפשר
לממהר לעקוף אותו
הודו: - הכבישים מאד צרים הנהג שמזהה רכב הנושא בנתיב שלו, יורד לשוליים ומאפשר
לנהג ממול לחזור לנתיבו בבטחה.
- נהג המגיע לצומת מביט ומתחשב בנהגים מסביב ומשתלב בבטחה גם ללא
תמרורים.
סיכום
רק ללמד הנהג הישראלי את המקצוע הנקרא : נהיגה, ניתן להתרשם ממגרשי ההחלקה ולימוד הנהיגה האתגרית באותם מרכזי ההכשרה.
לדעתי יש לקבוע טסט לכל נהג, אחת לחמש שנים. (במסגרת הכשרתי להוראת נהיגה נתקלתי הנוהגים העומדים לקבל רישיון להוראת נהיגה, שאינם יודעים לנהוג)
כותב המאמר נוהג כבר שנים רבות , כ- 3500 ק"מ לחודש
מוסמך להוראת נהיגה אך עוסק בתחום אחר
יעקב אגוזי
יועץ ארגוני, בעל הסמכה להוראת נהיגה,נוהג כ- 3500 ק"מ לחודש
אינו עוסק במקצוע של הוראת הנהיגה
יועץ ארגוני, בעל הסמכה להוראת נהיגה,נוהג כ- 3500 ק"מ לחודש
אינו עוסק במקצוע של הוראת הנהיגה