הביוגרפיה שלי בהיבט מקראי קבלי
ניתוח מפת החיים- שמעון רז
שביעון ראשון- שביעון שישי
לידה ביולוגית בשבת-צדיקים נולדים בשבת.
נולדתי בקרית שמונה-תשורי מראש אמנה מראש שניר וחרמון.
שקוף לכך הוא גיל 42 תחילת לידת האני הגבוה עם חווית מות
ולידה וטעימה ממושכת יחסית מאור הגנוז שהוא בחינת שבת
מעין הגילוי של עולם הבא החל באלף השביעי כאמור שבת מעין
עולם הבא.
שביעון שישי קשה מאוד מבחינה נפשית ובפרט מאז השבירה
שחלה בתחילת שביעון זה והשיא הוא בתהום ושבר בסוף השביעון
שהיו כרוכים במעשה אובדני אקטיבי לצד גילויים נשגבים שהנייר
לא ייטיב להסבירן.
בשביעון ראשון קיימת תמותה גבוהה של תינוקות.
שקוף לכך בא לידי ביטוי בגיל 42 בפסוק "עד כי יבוא שילה"
לשון שליל או עובר שאחד מאותם שצועקים ואינם נענים הוא
ההורג עוברים במעי אמם.
דבור ראשון מאוחר בגיל שנתיים ושקוף לכך בעוצמה רבה בשביעון שישי
הוא חוסר היכולת לבטא את עצמי ולבטא את שעל ליבי במשך שנים של
בלימה של ביטוי באופן ורבלי מילולי כמו גם בשאר תחומי החיים.
ירמיהו במר נפשו בכה את גורלו וה' אמר לו אל תאמר נער אנכי
כלומר, אף על פי שהנך נער קבל את השליחות שאני מטיל עליך.
בנבואת ירמיהו מוזכר שהקב"ה בחר בו כבר מבטן-בטרם אצורך ידעתיך
נביא לגויים נתתיך. דוגמא נוספת למי שנשוי מבטן הוא שמשון
שאמו צוותה אל תאכלי כל טמא, נזיר אלהים יהיה הנער מן הבטן
ועם ישראל מכונים עמוסי בטן כלומר נשואים מבטן.
שמואל הנביא אף הוא הוקדש לעבודה בהיכל ה' בשילה ע"י אמו
כבר לפני שנולד כי מה' שאילתיו ותקרא שמו שמואל.
גיל 5 פזילה והרכבת משקפיים קשורים ליצחק שכהו עיניו בגיל שיבה
ושקוף לכך בתקופת נפש התודעה, תעלת הלידה של האני הגבוה,
שביעון שישי בו אירעה עקידת יצחק בה קיימת מציאות של
מוסרות וכבלים המונעים הליכה בנתיב של חופש וחירות אלא ביצוע
השליחות והליכה בתוואי שנקבע מגבוה, ע"מ להשלים ולבצע את
הייעוד של נביא לגויים נתתיך.
מוטיב הפזילה והרכבת משקפיים נוגע אף לפסוק ששזור בביוגרפיה
של ראה אנכי נתן לפניך היום ברכה וקללה-ובחרת בחיים, כאשר
בתחילה פורש הפסוק על ידי כהליכה בתלם ושמירת תורה ומצוות,
אך לאחר הולדת האני הגבוה ומה שהוליך לחוויה זו הפרשנות המוענקת
על ידי לפסוק ובחרת בחיים היא שאל לי להטמע וללכת בזרם אלא
בנתיב של נשיאת הפכים שאותו עלי לסלול ולצעוד בו, אף על פי
שלעיתים כרוך הדבר בהליכה על פי תהום.
שמעון טל רז