יבוא מסין - בעיות נפוצות ב-יבוא מסין
מאמר רביעי בסידרה
בני יחזקאל - הליוס סחר בינלאומי בע"מ
כפי שלמדנו במאמרים הקודמים על ה- יבוא מסין הדבר החשוב ביותר ב-יבוא מסין הוא מציאת הספק המתאים והנכון כיב-יבוא מסין מתחיל בקשר עם ספק סיני אמין.כמו כן דנו כיצד להימנע מטעויות ב-יבוא מסין.כיוון שה-יבוא מסין נעשה בפעמים הראשונות ללא ניסיון או בחיפזון מנינו את הטעויות האפשריות ב-יבוא מסין.
כן סקרנו את עשרת כללי הברזל ל-יבוא מסין בצורה נכונה ואופטימלית .
במאמר זה נסקור את הבעיות הנפוצות ב-יבוא מסין ונתעכב על פתרונן. כאמור ,ה-יבוא מסין נעשה נפוץ יותר ויותר בכל העולם ולא רק בישראל.כפי שלמדנו במאמר השני חברות מתחילות לבצע יבוא מסין עקב סיבה אחת ? מחיר המוצר. לא בגלל העיצוב בסין, לא בגלל המותג בסין, לא בגלל הטכנולוגיה בסין , רק בגלל המחיר בסין.יבוא מסין -זה בעיקר מחיר זול יחסית של ה-יבוא מסין. עם השנים, המוצרים המיוצרים בסין (והספק הסיני ) הופכים לאיכותיים יותר ויותר ולפעמים אף עומדים בסטנדרטים אירופאיים ואז ה-יבוא מסין הופך גם ל-יבוא של מותגים אך עדיין בקניה מסין ו-יבוא מסין ישנו סיכון.
למרות ההתפתחות שנעשתה בסין בתחום עיצוב המוצר וזאת כדי לקדם את היצוא- מסין ואת ה-יבוא מסין ע"י הממשלה הסינית, וכן בתחום טכנולוגיית הייצור בסין ותחום בקרת האיכות בסין שבהן הממשלה השקיעה הרבה כסף, עדיין לא חלה התקדמות בכל נושא המודעות ל-יבוא מסין כלומר-יצוא מסין וספקים מסין לא התמקצעו כיצואנים וכנותני שירותים ברמה גבוהה לאנשי יבוא מסין במדינות השונות שמשוועים לקנות בסין.
כפי שכבר הזכרנו סין הינה שוק מוכרים כבר מספר שנים ו-יבוא מסין הופך לקשה יותר ליבואנים בגלל סיבה זו- בגלל עודף הביקוש העולמי למוצר הסיני וגדילת השוק המקומי הסיני .זה הפך את סין לשוק של מוכרים בלבד ומבחינת ה-יבוא מסין זה אומר מחירים גבוהים יותר וכושר מיקוח נמוך יותר של ה-יבוא-ן מסין.
במאמר זה יש סקירה של הבעיות העיקריות בהן נתקל ב-יבוא מסין = יבואנים חדשים וותיקים ב-יבוא מסין :
במאמרים נוספים בסידרה.
בהצלחה ב-יבוא מסין.
בני יחזקאל
מאמר רביעי בסידרה
בני יחזקאל - הליוס סחר בינלאומי בע"מ
כפי שלמדנו במאמרים הקודמים על ה- יבוא מסין הדבר החשוב ביותר ב-יבוא מסין הוא מציאת הספק המתאים והנכון כיב-יבוא מסין מתחיל בקשר עם ספק סיני אמין.כמו כן דנו כיצד להימנע מטעויות ב-יבוא מסין.כיוון שה-יבוא מסין נעשה בפעמים הראשונות ללא ניסיון או בחיפזון מנינו את הטעויות האפשריות ב-יבוא מסין.
כן סקרנו את עשרת כללי הברזל ל-יבוא מסין בצורה נכונה ואופטימלית .
במאמר זה נסקור את הבעיות הנפוצות ב-יבוא מסין ונתעכב על פתרונן. כאמור ,ה-יבוא מסין נעשה נפוץ יותר ויותר בכל העולם ולא רק בישראל.כפי שלמדנו במאמר השני חברות מתחילות לבצע יבוא מסין עקב סיבה אחת ? מחיר המוצר. לא בגלל העיצוב בסין, לא בגלל המותג בסין, לא בגלל הטכנולוגיה בסין , רק בגלל המחיר בסין.יבוא מסין -זה בעיקר מחיר זול יחסית של ה-יבוא מסין. עם השנים, המוצרים המיוצרים בסין (והספק הסיני ) הופכים לאיכותיים יותר ויותר ולפעמים אף עומדים בסטנדרטים אירופאיים ואז ה-יבוא מסין הופך גם ל-יבוא של מותגים אך עדיין בקניה מסין ו-יבוא מסין ישנו סיכון.
למרות ההתפתחות שנעשתה בסין בתחום עיצוב המוצר וזאת כדי לקדם את היצוא- מסין ואת ה-יבוא מסין ע"י הממשלה הסינית, וכן בתחום טכנולוגיית הייצור בסין ותחום בקרת האיכות בסין שבהן הממשלה השקיעה הרבה כסף, עדיין לא חלה התקדמות בכל נושא המודעות ל-יבוא מסין כלומר-יצוא מסין וספקים מסין לא התמקצעו כיצואנים וכנותני שירותים ברמה גבוהה לאנשי יבוא מסין במדינות השונות שמשוועים לקנות בסין.
כפי שכבר הזכרנו סין הינה שוק מוכרים כבר מספר שנים ו-יבוא מסין הופך לקשה יותר ליבואנים בגלל סיבה זו- בגלל עודף הביקוש העולמי למוצר הסיני וגדילת השוק המקומי הסיני .זה הפך את סין לשוק של מוכרים בלבד ומבחינת ה-יבוא מסין זה אומר מחירים גבוהים יותר וכושר מיקוח נמוך יותר של ה-יבוא-ן מסין.
במאמר זה יש סקירה של הבעיות העיקריות בהן נתקל ב-יבוא מסין = יבואנים חדשים וותיקים ב-יבוא מסין :
- קשיי שפה ? הקשר מול הספק הסיני אינו פשוט עקב ההבדלים במנטליות ובשפה. ברוב המפעלים בסין ישנו עובד סיני אשר תפקידו לתקשר מול ה-יבוא מסין ואשר מסוגל לפעמים לתקשר באנגלית. יחד עם זאת, בד"כ זו אנגלית בסיסית ובעיקר בתקשורת כתובה (אי-מיילים) ופחות בתקשורת מילולית.הסיני מעדיף את כל מה שכתוב ומתועד. התקשורת מול הספק הסיני אינה קלה עקב קשיי השפה ובנוסף בד"כ הוא אינו האיש הטכני אלא אחראי לקשר בין האנשים הטכניים במפעל, אשר אינם דוברי אנגלית, לבין ה-יבוא-ן מסין.
- תנאי תשלום בסין ? בסין תנאי התשלום הינם נוקשים. כיוון שהקניה בסין נעשית ברובה ללא אשראי, נדרשת השקעה גדולה של כסף מצד ה-יבוא-ן מסין, כאשר התמורה מן המכירה של ה-יבוא מסין צפוייה רק לאחר כמה חודשים. לרוב המפעלים בסין אין כסף נזיל לכן הם לא נותנים ל-יבוא-ן מסין אשראי והקניה נעשית לרוב ע"י תשלום מקדמה ע"י ה-יבוא-ן מסין והיתרה עם יציאת הסחורה מסין או ע"י פתיחת מכתב אשראי לתשלום מיידי עם יציאת הסחורה מסין. במקרה הגרוע תשלום עשוי להתבצע אף לפני יציאת הסחורה מסין, במקרה כזה רצוי שהתשלום יתבצע לאחר ביצוע ביקורת איכות בסין על הסחורה הנשלחתמנמל סיני. רק במקרים בהם עובדים עם אותו ספק סיני לאורך שנים ובעיסקאות גדולות ניתן להגיע לתנאי תשלום טובים יותר עם הספק הסיני אך על ה-יבוא-ן מסין לעמוד בתנאי התשלום בזמן כיוון שחריגה תביא לשינוי של תנאי התשלום או אף גרוע מכך, לאיבוד הספק הסיני. בנוגע לחשבון פתוח מסין - זה נדיר ביותר בסין.
- זמן אספקה ? כאשר מתבצע יבוא מסין יש להערך מראש לזמני אספקה
- סחורה לא תואמת את הדוגמא המאושרת - למרות שקיבלתם מהספק דוגמאות סופיות לאישור, למרות שאישרתם אותן וכולם יישרו קו בנוגע לאיכות המוצר ועל סמך דוגמאות אלה החלטתם לבצע הזמנה, עדיין קורה שהסחורה שיוצרה אינה תואמת את הדוגמא המאושרת. לכן חשוב לבצע ביקורת, כך שהתקלה מתגלה בסין ולא בארץ, כשהסחורה כבר שולמה והגיעה לארץ. חשוב שלמבקר האיכות תהיה הדוגמא הסופית בכדי שיוכל לבצע השוואה מדוייקת עד כמה שניתן.
- אי קבלת עדכונים בזמן - פעמים רבות הספקים הסינים מוסרים עדכונים רק ברגע האחרון, כאשר על פי רוב, לא ניתן לעשות כלום. לדוגמא, יכולות לצוץ בעיות במהלך הייצור, אשר הספק יודיע עליהן רק בסוף הייצור כאשר רוב או כל הסחורה כבר מוכנה. הספק יכול להודיע רק לאחר שהסחורה הועמסה למכולה כי לא כל הסחורה נכנסה לקונטיינר וכו'. מידע המתקבל ברגע האחרון לא מאפשר ל-יבוא-ן להתארגן בזמן ולעשות הבדל כלשהו לכן חשוב מאד להיות בתקשורת מול הספק הסיני, לנסוע למפעל, להכיר את הנפשות הפועלות ובכך להקטין את הסיכון לקבלת אינפורמציה באיחור.
- תוויות בעברית ? לעתים נדרש היבואן לשים על הסחורה או על האריזה תוויות בעברית. דרישה זו יכולה לבוא מצד היבואן או מצד מכון התקנים הישראלי. קשה לספק הסיני לבצע הגהה לתויות בעברית בדיוק כפי שלנו יהיה קשה לבצע הגהה לתויות בסינית. לעיתים הן מודפסות הפוך בכתב ראי, לפעמים מושמטות אותיות וכו'. לכן חשוב לבצע הגהה ע"י היבואן או נציג מטעמו כדי שלא יקרו טעויות אלה.
- עיצוב וגימור המוצר ? ההגדרות שלנו ליופי ועיצוב שונות מאד מההגדרות של העם הסיני לכן כאשר אנו רוצים שהספק יכין תווית, ייצר עבורנו מוצר או יכין למוצר שלנו אריזה, יש לתת לו הגדרות מדוייקות ועיצובים מדוייקים ולא ניתן להסתפק בהגדרות כלליות לגבי השינוי או העיצוב שאנו רוצים. מה שעבורנו נתפס כיפה ומעוצב לא בהכרח יראה יפה ומעוצב בעיני המתבונן הסיני.
- כמות מיוצרת לא תואמת את ההזמנה ? בעיה נוספת היא יצור סחורה בחסר. כפי שנאמר קודם לכן, מידע קריטי כגון זה עלול להתקבל ברגע האחרון בלבד. במקרה כזה בפני היבואן עומדות שתי אופציות: לייבא את הכמות שייוצרה או לחכות מספר ימים-שבועות עד שהספק יסיים לייצר את היתר.
- אי אספקה בזמן ? מידע קריטי נוסף אשר עלול להתקבל ברגע האחרון הינו מידע על עיכוב באספקת הסחורה. במקרים כגון אלה, היבואן לרוב ייאלץ לחכות מספר ימים-שבועות עד שהספק יסיים את הייצור.
- חוסר עיקביות באיכות הסחורה ? בהזמנות חוזרות, יכולה לצוץ בעיה חדשה של חוסר עקביות באיכות הסחורה. ייבוא קודם מאותו הספק, גם אם מדובר באותה הסחורה, אינו ערובה לכך שההזמנה הבאה תהיה תואמת לסחורה שהוזמנה בעבר.
- האם החברה מנוסה ב-יבוא מסין ?איזה ניסיון קיים .
- החברה ותיקה ומכירה היטב את השוק הישראלי והשוק הסיני.
- האם לחברה נציגויות בכל רחבי סין או רק במקום אחד .
- האם העובדים בנציגות הסינית הם עובדי החברה או נציגים סינים שאין להם מחוייבות לחברה. כלומר האם הם בפועל עובדי החברה.
- האם החברה מבצעת ביקורות איכות במפעלי הספק הסיני או היצרן ולא בודקת את המוצר במשרדיה בסין .
- האם החברה או ה-יבוא-ן מסין עורך ביקור מקדמי במיפעל הסיני לפני האישור לעבוד עם הספק הסיני .
- חברה היודעת כיצד להתמודד עם כל אחת מן הבעיות אשר עלולות להתרחש במהלך ה- יבוא מסין.
במאמרים נוספים בסידרה.
בהצלחה ב-יבוא מסין.
בני יחזקאל
בני יחזקאל
מהנדס אלקטרוניקה בוגר הטכניון .
בעל ניסיון של 20 שנה ב-יבוא מסין והודו וכן במסחר קמעונאי כולל רשתות של חנויות ויצוא למדינות שונות מסין.
בעל ניסיון במסחר אלקטרוני b2c ובמסחר b2b סקרי שוק ומיתוג מוצרי צריכה.
עובד בחברת הליוס סחר בינלאומי בפיתוח עיסקי, מנהל שיווק ויעוץ לעסקים הרוצים ליבא מסין.פרטים נוספים על יבוא מסין :
יבוא מסין
מהנדס אלקטרוניקה בוגר הטכניון .
בעל ניסיון של 20 שנה ב-יבוא מסין והודו וכן במסחר קמעונאי כולל רשתות של חנויות ויצוא למדינות שונות מסין.
בעל ניסיון במסחר אלקטרוני b2c ובמסחר b2b סקרי שוק ומיתוג מוצרי צריכה.
עובד בחברת הליוס סחר בינלאומי בפיתוח עיסקי, מנהל שיווק ויעוץ לעסקים הרוצים ליבא מסין.פרטים נוספים על יבוא מסין :
יבוא מסין