"מי התחיל?"- "מה קרה?" אלו הן שתי השאלות המסוכנות ביותר שהורים נוטים לשאול את ילדיהם ובדרך כלל אינם צריכים לדעת את התשובה.
הכלל החשוב ביותר במריבות בין אחים - אל תתערבו! (כמובן כל עוד אין סכנה פיזית).
אינכם צריכים למהר לפתור כל בעיה. הקשיבו לאותות המרמזים על כך שהמצב יצא מכלל שליטה, אבל אם זה לא קורה – אל תתערבו!!
במרבית המקרים, אם רק תצאו מהחדר, הילדים יסתדרו בלעדיכם.
העניקו תשומת לב חיובית כאשר ילדיכם משחקים יפה ביחד, העניקו להם עידוד ותשבחות. אנו נוטים "להתעלם" מהילדים כשהם משחקים יחדיו בשקט.
מבחינתנו זו ההזדמנות נהדרת להכין אוכל, להשלים עבודה אחרת או ליהנות מדקה אחת של שקט ושלווה.
זהו בדיוק הזמן שבו עליכם להיכנס, לכרוך את זרועכם סביב הילדים ולומר להם שאתם אוהבים אותם ושמחים מאוד שהם חברים טובים. ילדים זקוקים לתשומת לב ולאישור מצדכם.
התשבוחות יחזקו את התנהגותם החיובית, יותר מכל הטפות המוסר.
פקחו עיניים והטו אוזניים כדי לאתר את ההתנהגות שאתם רוצים שילדיכם יגלו זה כלפי זה ונצלו כל הזדמנות לומר להם עד כמה הם טובים.
הציעו הצעות ותנו לילדים להחליט מה לעשות בהן אם אתם מזהים את הבעיה אל תחפזו להציע פתרון משלכם. במקום זאת שלחו רמזים בנוסח:- "כיוון שיש 4 מכוניות ושני ילדים, אני חושב שתצליחו למצוא פתרון". כאשר הבעיה מסובכת יותר, העניקו כמה רעיונות או חלקי רעיונות, ולאחר מכן אפשרו לילדים להחליט בעצמם מה לעשות.
כאשר מדובר בילדים צעירים יותר, תוכלו להציע רעיונות מפורטים יותר. מנקודת מבטו של המבוגר, התהליך אולי עלול להיראות טיפשי אבל ילדים צעירים זקוקים לעזרה ממוקדת,
כדי ללמוד כיצד לנהל משא ומתן. מרבית הילדים בגילאי שנתיים עד 4, ישמחו לחקות אתכם, אם תתרגלו עימם משא ומתן כזה.
לדעת להתנהל נכון בזמן מריבות בין אחים הוא חלק מהדרכת הורים כיצד להתנהל נכון בכלל.
כדי לשמוע עוד על הפעילות שלי בתחום אימון משפחתי, צרו איתי קשר.
אבי לנדו - מאמן אישי ומשפחתי, מומחה באבחון ואימון בקשיי קשב, ריכוז, למידה והיפר אקטיביות בקרב ילדים (A.D.D, A.D.H.D) בשיטה ייחודית "לגדול אחרת" - הכוללת שילוב בין תחומים רבים.