מפיצים, סוכנים, במאים ומפיקי סרטים רבים דורשים לקבל סינופסיס לפני שהם מקבלים לקריאה את כל התסריט, או צופים בסרט. תסריטים אפשר לשלוח במייל מכל מקום בעולם, אך עבודה כתיבה שכזו, שגובה מהכותב חודשים ולעיתים שנים, יכולה להימחק מהמייל ברגע אחד אם התקציר, הלא הוא הסינופסיס, לא מעניין את הקורא כבר בשניות הראשונות לקריאתו. "כותב טוב" שמח לעמוד לרשותכם גם לצורך זה ומגיש לכם את כללי הבסיס לכתיבה נכונה של סינופסיס.
1) בתחילת כל סינופסיס הדפס את שמך, מידע מקיף הכולל את פרטי ההתקשרות אתך (כתובת, טלפון, מייל), שם הפרויקט (הסרט). כתוב במילה או שתיים את הסוגה שלו, הז'אנר - דרמה? קומדיה? מתח? דרמה קומית? פרט במדויק אודות קהל היעד של הסרט – בני נוער? מבוגרים בלבד? כל המשפחה?
2) סכם את הנחות היסוד של הסרט, ואת תמצית תמציתו של התסריט במשפט המכיל עד 25 מילים, המכונה "לוג ליין". לוג ליין יכול להיות משפט בסגנון הבא: "נערה החווה את אהבתה הראשונה נקרעת ממשפחתה בשל דרישתו של מאהבה המבוגר ממנה בעשרים שנה, ונקלעת למציאות שהופכת את עולמה". ניתן להיעזר בשיטה שמבקרי קולנוע רבים משתמשים בה בתור המשגת חיתוך המשלבת שני ז'אנרים במשפט אחד: "כשהארי פגש את סלי פגש את נערה בהפרעה".
3) ציין בתחילת הסינופסיס את הדמות המרכזית סביבה נע הקונפליקט שמניע את העלילה. חלקו הראשון של התסריט יופיע בתחילת הסינופסיס ויפרט אודות נקודות העלילה העיקריות. לא פחות חשוב – פסקת הפתיחה הזו תכיל גם רמזים ברורים ועבים בנוגע לסופו של הסרט.
4) הדגש את שמן של הדמויות המרכזיות המופיעות בסרט ולאורך הסינופסיס.
5) הבלט את רגעי המתח, הדרמה והסכנות האורבות לגיבור/ה בפסקה השנייה. הבלט רק את סצנות המפתח לרגעים אלה, סצנות המניעות את הגיבור/ה לפעולה ואל תנסה אפילו להכניס את כל התסריט לפסקה הזו.
6) הפסקה השלישית בסינופסיס צריכה "להתכתב" עם הרמזים העבים לסוף הסרט שפורטו בפסקה הראשונה. בהנחה שזו הפסקה האחרונה בסינופסיס, עליה להתייחס גם לתוצאות רגעי הדרמה והקונפליקט שעלו בשתי הפסקאות הראשונות ולפרט בכמה מילים ובצורה ברורה כיצד הסרט נגמר.
יש עוד שש נקודות שכדאי לכם לשים לב אליהם כשאתם כותבים סינופסיס. מעוניינים לדעת מה הם? לחצו על כתיבת סינופסיס - כללים בסיסיים
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com