שלום רב לקוראים היקרים
בכל שנה מחדש, אנחנו המורים למחול, לתנועה ותיאטרון עומדים מול ההחלטות של החומר הלימודי שנעניק לתלמידים שלנו, בדרכים חדשות ויצירתיות שבהם אנו מנהלים את שיעור המחול או התאטרון, ההחלטות שלנו מושפעות מהידע שייש בידינו, ואם אנו רוצים להעשיר את הרפרטואר בסגנון חדש, או בז'אנר חדש, אנחנו פונים למורה אחר שיעביר את החומר בסגנון האחר.
אם נרצה להעשיר את הכוריאוגרפיות שלנו במקצבים, או בעבודת רגליים קלה, או בתיפוף גוף - נוכל ליישם זאת על ידי השתלמות מורים ליסודות בתיפוף גוף קצב וסטפס. הכלים שניתנים למורים למחול ותאטרון בקורס כזה, הם עצומים ובעלי משמעות העשרת תכנים רבה מאוד.
נוכל על ידי הוספה של שניים שלושה מקצבים בתיפוף על הגוף, להוסיף צבע שונה לגמרי לכל כוריאוגפיה או הצגה עם מלל שניצור. כלי הקצב בשכבות, למרות היותו מורכב מאוד, וכולל בתוכו את העקרונות של בניית קצב בשכבות, הבנת חוקים מסויימים בתיפוף על תופים, וידע כיצד ליצור וויזואליזציה לקצב - יכול להיות גם פשוט בעיקרו.
אם במקום לבנות קצב בשכבות על כל משתתף בהצגה - נבנה לדוגמא -קצב בשכבות בקבוצות, כך כל קבוצה לומדת רק תפקיד אחד, ויכולה להיות חלק נע או עומד - בתוך כל המסגרת או התבנית הקיצבית שאותה נבחר ללמד. כך נוכל עדיין ליצור קטע קיצבי מעניין, שיתקבל בצורה מושכת את העיין מבחינת הבמה והקהל, ויחד עם זה לשמור על פשטות של הביצוע מבחינת התלמיד המבצע.
כך בעזרת השתלמות מורים בקצב ותיפוף גוף וסטפס, נוכל גם להעשיר את הידע שלנו - במקצבים וטכניקות להפקת צלילים מהגוף, וגם לקבל כלים נוספים על מנת לתת עומק וגוון נוסף ביצירות התנועתיות שנעלה למופעי סוף השנה - פרי עמלנו.
בברכה אוריה דהישראלי
אוריה דהישראלי – אמנית יוצרת רב תחומית, מוזיקאית, רקדנית ומתופפת, העוסקת בהיבטים התנועתיים והקוליים של קצב, ומפתחת דרך עבודה ייחודית לצמיחה והתפתחות אישית בקצב, המעלה נושאים של דימוי עצמי, והתמודדות במצבי חיים, תוך כדי עבודה עם קצב –בתיפוף גוף וקול,לילדים נוער ומבוגרים. אבני הדרך אשר הניחה ביסודות - כוללות נגינה, שירה, ריקוד,תיפוף אפריקאי, תיפוף גוף, וקצב על כל מרכיביו, והשפעותיו האתניות – תרבותיות, ממדינות העולם השונות. email: oryadi@gmail.com http://bedabeat.com
>