הכניסה לבית:
הכניסה לבית על פי ה פנג שואי משולה לפה בגוף האדם.
כפי שדרך הפה נכנס אוכל, ואוכל נותן אנרגיה לחיים, כך דרך הכניסה לבית נכנסת האנרגיה-אנרגית הצ'י.
לכן, הכניסה לבית הנהחשובה מאוד, בהתאם לסוג האנרגיה שנכנסת קורים ונקבעים דברים, כמוהאם האנשים שגרים בבית זה יהיו בריאים, שמחים, מצליחים וכו'.
הכניסה לבית הנה מקור משמעותי לכניסת אנרגיית צ'י.
על הכניסה להיות מזמינה, מוארתורחבה מספיק. הדלת צריכה להיותרחבה, נקייה, יפה ומסודרת.
אם הכניסה יפה, היא מושכת אנרגיית Sheng Qi ("הצ'י הטוב" - הצ'י של הלידה, השמחה וההצלחה) ומזמינה אותו.
אם הכניסה מוזנחת ולא יפה, היא מזמינה אנרגיית Sha Qi ("הצ'י הרע" - הצ'י של התסכול, המחלות, הכעס)
כניסהלא יפהעל פי ה פנג שואי, הנה כניסה עם זבל (כל מה ש"מחכה" שיזרקו אותו), עם לכלוך, אופניים שמונחים בכניסה ומקשים על המעבר ומהווים חסימה של אנרגייה. גם עציץ בכניסה מפריע למעבר של האנרגייה (אלא אם הכניסה רחבה מאוד).
אנחנו נעדיף את חלל הכניסה גדול כמה שיותר.
גם חדר המדרגות צריך להיות יפה, נקי ומטופח.
בבית פרטי, טוב יהיה ליצור שביל שמוביל לדלת הכניסה, ואם יש דרך ארוכה, על השביל להיות מפותל ולא ישר. אם הדרך קצרה, השביל יכול להיות ישר.
מומלץ לשים פרחים בצדדים, דשא ירוק, מטופח ומסודר.
חשוב שיהיה מספר על הבית, כדישאנשים לא יפספסו את הבית וגם לא האנרגיה.
אם אין מספרים, אז שלט ברור וגדול עם השם (שם משפחה יספיק).
האידאל יהיה מספר בית ושלט עם שם, כדי להבטיח שהאנרגייה תגיע ותתמקד.
על העצים להיות מסביב כרקע ולא סבך בכניסה לבית, (על הכניסה להיות ברורה ומוגדרת).
מומלץ לשים שטיח בכניסה.
דלת מזכוכית פחות טובה מדלת מסיבית היות ודלת הכניסה מסמלת בטחון ועליה להקנות הרגשת בטחון.
החלל של הכניסה חשוב מאודבפנג שואי, כדי שהאנרגייה שנכנסת דרך הדלת תאסף/תצטבר, כמו באגם,ורק אז תיכנס לתוך הבית.
בבנייה המודרנית בהרבה מקרים נכנסים לבית ישר לסלון ולחלל המטבח ואין שום חלל מקדים לבית.
באירופה מקובל מאוד שיש "הול" בכניסה לבית, בו יש ארון שנועד לתליית מעילים, כובעים ומטריות ורק אחריו "מתחיל" הבית,
מתכונת זו הנה מומלצת מאוד.
ביפן, גם כן מקובל "הול" כזה, בו אף משאירים את הנעליים בכניסה, עולים מדרגה אחת ונכנסים אל תוך נעלי הבית ליתר חלקי הבית, זוהי המתכונת האידאלית.
למה משאירים נעליים בכניסה?
ראשית, בגלל שזה פשוט לא נקי. במהלך היום אנו דורכים ברחוב על הרבה זוהמות, דם, צואה, אותם אחר כך מכניסים הביתה.
אך לא רק בשל הניקיון הפיזי, אלא גם בשל הניקיון האנרגטי.
את הנעליים עדיף לשמור בארון סגור, ואם אפשר גם כן בכניסה לבית ולא בחדר השינה לדוגמא.
** אם הכניסה לבית קטנה, עדיף לא לשים בה כלום!
מאוד לא מומלץ, ווי תלייה בכניסה לבית ובמיוחד כאלה המקשים על פתיחת דלת הכניסה בשל עומס המעילים התלויים בו, כאמור, את המעילים, נעליים, מטריות, כובעים וכו' רצוי לאחסן בארון סגור המיועד לכך.
מראה מול דלת הכניסה:
שלא כפי שמקובל לחשוב, האנרגיה לא יכולה "לברוח" מהבית בגלל המראה. אנרגיה לא בורחת.
מה שכן, כאשר המרחק בין דלת הכניסה למראה קטן (לדוגמא, קיר קרוב ממול לדלת), יכולה להיגרם אי נעימות בכל פעם שנכנסים הביתה ורואים דמות שמשתקפת מולנו. כאשר מגיעים הביתה, לפני שמדליקים את האור, הדבר הראשון שרואים הוא בבואה של עצמנו במראה וזה לא נעים ולעיתים אף מבהיל, וזאת הסיבה שלפעמים לא מומלץ לשים מראה מול דלת הכניסה.
אם המרחק בין הכניסה למראה מרווח, זה בסדר, אךאם הוא קרוב מדי, נניח כחצי מטר, זה בעייתי.
עדיף יהיה במקרה כזה להניח תמונה יפה וחיובית, או משהו קטן אחר, כזה שלא יחסום את האנרגייה.
הסלון:
המקום הכי יאנגי בבית. באופן אינטואיטיבי, אנשים נוטים לעשות בסלון חלונות מאוד גדולים. בדרך כלל זה יהיה המקום הרועש יותר בבית ולכן בוחרים בו כסלון ולא כחדר שינה לדוגמא.
סלון טוב על פי ה פנג שואי, הוא כזה עם נוף פתוח- ציפור הפניקס האדום.
בשל העובדה שהסלון הנו יאנגי, זהו מקום חברתי שבו המשפחה והחברים נפגשים. זהו מקום מאוד פעיל ועל כן יש לשים לב שיהיה איזון של אנרגיית היין והיאנג. איזון כזה ניתן ליצור בכמה דרכים:
ראשית, בצבעים:
צבעי יאנג- צבעים בהירים וצבעים אדומים.
צבעי יין- צבעים כהים.
האיזון: לא בהיר מדיולא כהה מדי.
תמיד אפשר לשחק עם פרטי הסלון כמו עם השטיח והכריות "שישברו" את הצבע הדומיננטי של הספות.
שנית, צורות:
צורות יאנג- צורות עגולות/מעוגלות, שולחן עגול לדוגמא, בפינת האוכל או במרכז הסלון, שולחן סלוני, ייצור תנועה. אם אנשים יושבים לייד שולחן עגול, ישנה יותר תנועה.
צורות יין- צורות מרובעות, שולחן מרובע לדוגמא או סלון מרובע ולא מעוגל בפינותיו.
רהיטי הענתיקה נבנו באופן אינטואיטיבי על פי ה פנג שואי, הם נבנו מעוגלים. השידות, הארונות, הכסאות, כולם נבנו עם גימור מעוגל ומפותל.
בני אדםמרגישים טוב יותר באנרגיית יאנג. אנחנו אוהבים הרבה אור ושמש, וילונות בהירים וכו'.
ספות:
קיים "חוק אחד", והוא- לא למקד את הספה באמצע החדר כשאנשים יושבים עם הגב לדלת.
חלון מול דלת:
ראשית חשוב לציין, שהאנרגייה לא בורחת, אנרגייה לא יכולה "לברוח", כפי שסבורים לא מעט אנשים.
יחד עם זאת, אם יושבים בין דלת לחלון, האדם מתרוקן מאנרגייה ומרגיש לא בנוח.
זה בסדר להציב ספות ליד חלון, לספות יש "גב" - משענת. הספה גם לא מסתירה את הנוף היות והיא לא גבוהה מספיק.
אם אין קיר בין בין הסלון לחדר האוכל, אפשר להציב את הספה כהפרדה בין החללים.
כלל חשוב- סלון ריק ופתוח עדיף על סלון עמוס.
כדי שבית לא ייראה ריק, עדיף להניח שטיחים והרבה תמונות ולאלהעמיס ריהוט. ריהוט יתר גורם לזרימה אנרגטית לא טובה.
תמונות:
אין דבר כזה יותר מדי תמונות.
יש פחות מדי תמונות.
מה שחשוב הוא, איזה תמונות.
תמונה טובה על פי ה פאנג שואי הנה תמונה אופטימית, חיובית וחברתית, כזו שגורמת לנו לחייך ולהרגיש טוב, זו נחשבת לתמונה טובה.
לא משנה עלאיזה נושא התמונה: נוף/פורטרט, העיקר שתהיה חיובית וטובה ושתעורר חיות ולא אגרסייה או עצב.
תמונה לא טובה הנה תמונה בעלת תוכן עצוב או אגרסיבי.
על צבעי התמונות להיות עליזים ובצבעים בהירים ולא שחורים וחומים, על המסגרות להיות יפות ומתאימות.
קירות רייקים יוצרים תחושה של בית ריק.
תאורה:
בסלון, התאורה צריכה להיות חזקה וחגיגית. כמובן שאין צורך להשתמש במלוא עוצמתה כל הזמן אך כדאי שתהיה קיימת.
תמיד אפשר להשתמש התאורות נוספות ורכות יותר, או בדימר (מעמעם).
תאורה טובה, על פי ה פנג שואי, מוסיפה הרבה אנרגיית Sheng Qi (אנרגייה טובה).
מנורות שאנדליר/מנורות מקריסטלים- מנורות שחזרו לאופנה, יוצרות אווירה חגיגית.
בתקרה גבוהה או בחדר גדול נעדיף אהיל גדול ולהיפך.
תמיד נעדיף יותר תאורה מאשר פחות תאורה.
מומלץ אור מפוזר ולא נקודתי, אור שווה ולא מצל.
אור אשר יורד כלפי מטה או ממנורה אחת בלבד יוצל הצללה ולא יורד באופן שווה בכל החדר.
על האור להיות צהוב (ולא לבן-כמו פלוריסנט), כך הוא דומה יותר לאור הטבעי של השמש.
הפלוריסנט משפיע לרעה על העצבים, הוא לא טוב לעיניים ולראייה ואנשים הופכים לעצבניים יותר.
גם התאורה בסופרמרקט חשובה מאוד. אנשים יגיעו יותר ויישארו יותר בתאורה צהובה ועליזה.
אנחנו גם נראה יותר טוב בתאורה צהובה מאשר בתאורת פלוריסנט/לבנה.
נרות:
מטרות:
מנקה אנרגיות.
נמצא נרות בכנסיות, בבתי כנסת ובמקדשים.
נרות שבת, יוצרים ניקוי אנרגטי בבית.
אש באופן כללימנקה אנרגיות.
באמצעות נר, מטהרים אנרגיה בבית. יש לעבור כל פינה ופינה בבית עם הנר. היכן שהנר מוציא עשן שחור, יש להישאר עם הנר באותה נקודה עד שהעשן השחור יעלם.
מומלץ, לאחר שאורחים הולכים לעשות ניקוי אנרגטי עם הנר.
ניקוי אנרגטי עם נר עדיף לעשותו באור יום ולא בלילה, היותוביום רואים טוב יותר את העשן.
לאחר הטיהור יש לפתוח את החלונות ולתת לשמש ולאוויר טרי להיכנס.
הטיהור הכי טוב נעשה על ידי פתיחת חלון וכניסתם של אויר טרי ושמש.
הטיהור עם הנר ייעשה עד שהעשן השחור יעלם. אם אין עשן שחור עוברים לפינות אחרות.
בעלי חיים:
על פי ה פנג שואי, ובכלל, בעלי חיים בבית זה טוב וזה מפעיל את האנרגייה בבית, במיוחד את אנרגיית היאנג כאשר היא חסרה.
התנאי לבעלי חיים בבית הוא שהם יהיו בריאים, מטופחים, נקיים ובעלי אופי טוב.
בעל חיים תוקפני, רועש (נבחן וכו'), מביא Sha Qi.
בעל חיים טוב הנובעל חיים שמשדר אהבה לא רק לבעלי הבית אלא גם לאורחים ולכולם.
החתולים מאוד טובים לבית.
באופן כללי, על פי ה פנג שוואי, בית צריך להיות יאנגי. היות ואנשים רוב הזמן לא בבית, הבית הופך לייני.
בעל חיים בבית מפעיל את האנרגייה היאנגית בבית וזה מצויין.
פינת האוכל:
כשנכנסים לבית מסויים, אפשר לדעת אם משתמשים בפינת האוכל שבו.
כללים לפינת אוכל על פי ה פנג שואי:
1. על השולחן להיות עם מעבר חופשי ולא צמוד לקיר, כדי שיזמין לשבת בו.
2. את פינת האוכל לא נמקם בכניסה לבית. פינת אוכל בכניסה לבית גורמת לאורחים תחושה, בתת המודע, שהם צריכים ללכת הביתה. לגבי
ילדים, הם יאכלובפינת אוכל כזו כמה שיותר מהר ומיד "יברחו" מהשולחן. זה מגביל את זמן השהות בפינת האוכל וכך קשה לפתח שיחה
משפחתית.
3. המנורה שמעל פינת האוכל גם כן משפיעה. כאן יש מקום למנורה חגיגית המאירה את כל החלל בפיזור רחב, ואם היא גם עשוייה
מקריסטלים, מה טוב.
4. התמונות שמסביב לפינת האוכל: לפעמים תמונות לא מתאימות עם תוכן שלילי, או ללא תמונות כלל, גורמות לכך שלא ישבו בפינת אוכל
כזו. לעומת זו, תמונות עליזות ממגנטות לשם.
5. כאשר יש נוף המשתקף מפינת האוכל, של הגינה, הבריכה וכו'. מומלץ להציב מראה כך שגם הסועד עם הגב לנוף, יוכל להנות ממנו.
בכל מקרה, אם רוצים להציב מראה בפינת האוכל, כדאי שהמראה תשקף משהו יפה.
מראות:
1. על המראה לשקף משהו יפה. אם היא תשקף משהו לא יפה, היא תכפיל את ה- Sha Qi.
2. בארון עם כלים יפים, דקורטיביים, מומלץ להניח בגבו מראה, שתשקף ו"תכפיל" את הכלים היפים.
3. מראה ליד פינת האוכל, "מגדילה" את כמות האנשים שמסביב לשולחן וגם את האוכל, זה יוצר תחושה של שפע.
4. על המראות להיות נקיות.
5. על המראה להיות אחת ולא מורכבת מחלקים קטנים החותכים את הגוף או את הפנים.
6. על המראה להיות מספיק גבוהה ולשקף את הגוף כולו. והעיקר שלא תחתוך את הראש.
לגבי נקודה זו, יש לשים דגש מיוחד למראה בחדר הילדים. יש לזכור תמיד להגביה את גובה המראה בהתאם לגדילתו וגובהו של הילד.
7. מראה בסופו של פרוזדור ארוך מכפילה אותו ומכפילה את החץ המורעל הקיים בכל מקרה בשל אורכו של המסדרון.
מיזרקות ואקווריומים:
מים- אנרגייה מאוד חזקה.
מים יכולים לשנות את המולקולות שלהם על פי האנרגייה. אנרגייה חיובית למים משנה את המולקולות לטובה.
למים יש "זיכרון" ויש תגובה. כפי שכשאדם מדוכא יש לומר לו דברים חיוביים כדיי לעודדו, האדם מורכב מ- 80% מים.
על פי ה פנג שואי, כל האנרגיות היאנגיות הנכנסות דרך דלת או חלון, אוהבות מים. כשהן רואות את המים הן כאילו עושות אמבטיה.
מים מחזקים אנרגייה גם חיובית וגם שלילית.
אקווריום:
מצויין, בתנאי שהוא נקי והמים נקיים.
1. יש להקפיד שהמים יהיו בזרימה, ולא מים עומדים. הזרימה מתאפשרת באמצעות פילטרים היוצרים בועות ובאמצעות הדגים עצמם
הגורמים לזרימה ולתנועה.
2. על המים להיות מוארים. אקווריום חשוך לא מומלץ.
3. את האקווריום יש להניח באיזור של השפע, את האיזור הזה קובעים על ידי חישוב.
4. על האקווריום להיות פתוח ולא סגור!! או לפחות חלק ממנו. (למי שיש חתול בבית...היזהרו..).
מיזרקה:
אקווריום או מיזרקה יוצרים את אותו אפקט.
את המיזרקה אפשר להניח גם בחדר השינה, אך בתנאי שהיא לא מופעלת בזמן השינה.
המיזרקה צריכה להיות עם זרימה לכיוון פנים הבית, (מבחוץ לפנים), ובסיס הצלחת רחב וגדול, ואז הזרימה כלפי מטה, טובה. אסור שהמיזרקה תשפריץ החוצה או כלפי חוץ.
חדר השינה:
המקום הכי חשוב בבית. אפילו יותר חשוב מהסלון.
האדם מבלה הרבה שעות בחדר השינה.
חדר שינה על פי ה פנג שואי הנו מקום ייני, ועל כן עדיף לבחור למקם את חדר השינה במקום השקט יותר בבית, עם החלונות הקטנים ועם הרבה תריסים ווילונות.
הצ'י שבגוף האדם כשהוא יישן היא יינית. בזמן השינה החלק היאנגי יוצא מהגוף, החלק הייני נשאר בגוף ושומר על האדם בחיים ובריא. (אם גם החלק היאנגי היה יוצא- האדם הנו בגר מת- ללא נשמה). על כן, אווירה יינית בחדר השינה גורמת לשינה טובה יותר. החלק היאנגי יוצא כדי שהאדם יוכל להטעין את האנרגיות שלו. מאותה סיבה, חלון מול דלת בחדר שינה או שינה עם רגליים מול הדלתלא מומלצת משום שזה גורם לכך שהאדם מתרוקן מאנרגייה.
אם אין ברירה אלא למקם את המיטה כך שהרגליים כלפי הדלת, יש להקפיד ולסגור את דלת החדר בזמן השינה. (זה בסדר להציב את המיטה מול הדלת אך שהרגליים לא תהיינה מול הכניסה של הדלת). כאשר הדלת פתוחה, האנרגייה היאנגית גבוהה בחדר וכך אנרגיית היין שבגוף האדם לא מקבלת כמות יין מספקת ויותר יאנג. כנ"ל לגבי שינה מתחת לחלון - הכוונה שינה כשהראש מתחת לחלון. האדם לא נח כמו שצריך כשהוא יישן מתחת לחלון.
מראה בחדר השינה- עדיף שלא תהיה בכלל מראה בחדר השינה. במיוחד אם היא משקפת את האנשים ששוכבים במיטה. אם אין ברירה, עדיף שהמראה תהיה בצד.
קיימים לכך הרבה הסברים, ביניהם:
1. בזמן השינה, כשהחלק היאנגי יוצא מהגוף, הוא רואה את עצמו במראה וחוזר לגוף מבוהל, וכך האדם מתעורר מבולבל.
2. כשאדם שוכב, המראה משקפת כאילו ישנה עוד דמות של אדם מלבד עצמו.
3. אומרים שלמראה יש "זיכרון", אם רבים בנוכחותה, היא מזכירה את המריבות. אם מנקים את המראה אז "היא מאבדת זיכרון"
** אך בעיקר, לעיתים יוצא שקמים באמצע השינה ונתקלים במראה, עלולים להיבהל מההשתקפות!
בחדר השינה הכל צריך להיות ייני.
המיטה צריכה להיות צמודה לקיר ועם משענת. עדיף שתהיה למיטה כניסה משני הצדדים. אם למיטה אין משענת, התיקון הוא - לקחת חתיכת עץ ולהדביק לקיר. (אם מדובר במיטת ילדים, אפשר להצמידה לקיר).
המשענת מסמלת תמיכה וביטחון, ועליה להיות מקשה אחת שלמה. (זה כמו שזוג שהוא מאוד אוהב יישן עם שמיכה אחת, אם יש איזשהו נתק, כל אחד יישן עם שמיכה משלו).
עדיף שסביב המזרון תהיה מסגרת, ושיהיה קצת שקוע בפנים.
ארגז מתחת למיטה אינו טוב, במיוחד אם הוא נועד לאחסן דברים. אם כבר יש ארגז כזה אז להשתמש בו רק לצורך אחסון כלי מיטה שימושיים.
התמונות בחדר השינה כדאי שיהיו בנושא של זוגות וזוגיות והן יכולות לשקף אירוטיקה.
נעליים לא רצויות בכלל בחדר השינה! להוציא אותן החוצה ואם אין ברירה אז לאחסן בתוך ארון סגור!
בגדים מלוכלכים, לא לאוורר בחדר שינה ובטח שלא לשים ארגז כביסה מלוכלכת!
חדר השינה אינו מחסן ועליו להיות תמיד אוורירי ונעים, עם ריח טוב של סבון או פרחים, חדר השינה נועד לשינה ולזוגיות ויש להשקיע במצעים יפים ואיכותיים, שמיכות טובות וכריות יפות, נרות ושמנים רומנטיים, פרחים (זר קטן ועדיף מפרחים חיים) וכו'.
חדר הילדים:
יש להבחין בין חדר ילדים גדולים לחדר ילדים קטנים.
חדר ילדים קטנים, גילאי 5-7:
כל הרהיטים בחדר זה צריכים להיות קטנים ונמוכים.
הוכח שילדים קטנים עם רהיטים גדולים,מרגישים עוד יותר קטנים ולא חשובים והם "הולכים לאיבוד".
עם רהיטים קטנים (כאלה המתאימים לגודלם), הם מרגישים בנוח, מאושרים יותר ובעלי בטחון רב יותר.
צבעים בהירים בחדר הילדים גם כן טובים ומומלצים.
בארץ מקובל להתאים כחול לבן וורוד לבת, אין עם כך בעייה, רק יש לקחת בחשבון שעל הכחול להיות במידה, היות והוא צבע מדכא. על ילד בכיין לדוגמא, צבע זה ישפיע באופן כזה שהוא יבכה עוד יותר.
צבעים עליזים וחמים לעומת זאת, מומלצים מאוד. צבעים כמו ורוד, צהוב, לימון בננה, אפרסק וכד'. אלה משפיעים לטובה על מצב הרוח גם של ילדים וגם של מבוגרים, אך בגלל שילדים רגישים יותר, עליהם זה משפיע באופן משמעותי יותר. בעזרת צבעים חמים אלה, הילד יקום מהר יותר מהמיטה, יישמח וירגיש טוב. בנוסף, צבעים אלה יוצרים אווירה חמה יותר מבחינת טמפרטורה. בקיץ, יתאימו יותר הצבעים הלבנים, האפור הבהיר-פסטלי, תכלת, אלו הם צבעים המקררים את האווירה.
צבע כהה וחזק מדיי יכול להשפיע מאוד על הילד ולכן יש להיזהר במינון. גם אם מדובר רק בקיר אחד, השפעתו חזקה מאוד. אם זה כחול כהה, הילד יכול להפוך לאגרסיבי. אדום - עצבני, ירוק - צבע מרגיע וכו' (פרוט בעמוד צבעים).
ילד שיש לו בעיות ריכוז, ירוק במינון יסייע לו. ירוק בגווני פסטל ולא ירוק כהה. (גם ירוק זית פסטלי, הוא טוב).
חץ מורעל, במיוחד בחדר של ילד קטן, יש לשים לכך לב, כלומר שלא יהיו רהיטים חדים עם פינות חדות וכד'.
על המנורותלהיות בגודל המתאים ובגובה המתאים. על המנורה להיות "חברותית וידידותית", לא גדולה מדיי, שלא תאיים על הילד.
לגבי תמונות, עליהן להיות אופטימיות ונעימות. אם בתמונה יש דמות שבוכה, גם הילד ייבכה, דמות עליזה ומחייכת, גם הילד יחייך ויהיה עליז.
חשוב לא לפספס, כאשר הילד גדל, יש לשנות לו את האווירה של החדר, כזו שתתאים לו ולגילו. אם החדר יישאר ילדותי, הליד לא ייתבגר.
גיל העשרה - גיל ההתבגרות:
יש ללכת לפי האופי והתחביבים של הילד.
ילד שאוהב מוזיקה, תמונות ופוסטרים של זמרים וכו'. ילד שאוהב ספורט, תמונות ופוסטרים בהתאם.
הסיבה, החדר של הילד צריך לשדר ולשקף את העולם שלו.
חשוב מאוד בכל חדרי הילדים ובכל הגילאים, לעשות לילד פינה עם לוח גדול, ובו תמונות של הילד עם החברים שלו בארועים שונים וחיוביים, עם המורים שהוא אוהב, עם משהו שהוא נמצא בו וגאה בו, ולעדכן כל הזמןאת התמונות, שיהיו עדכניות. זה נותן לילד בטחון עצמי ולהיות מקובל.
בפינה זו אפשר גם לתלות תעודות הישג של הילד, מדליות, תמונה של הילד עם המורה או המנהל, עם שחקן מפורסם וכו'.
תמונות שנותנות לילד גאווה ומפתחות את הבטחון העצמי שלו. ושוב, כל הזמן להחליף את התמונות ולשמור עליהן עדכניות, להגדיל ולמסגר אותן יפה, ולתלות. כך הילד יודע שההורים שלו דואגים לו ותומכים בו.
אם ילד מצייר, לתלות את הצייורים שלו, וגם כאן חשוב לעדכן בחדשות ביותר.
לא לתלות תמונות מעל לראש של הילד ומעל המיטה בכלל.
לפרטים נוספים: 03-7411080, marina@fsrc.co.il
www.fsrc.co.il
הכניסה לבית על פי ה פנג שואי משולה לפה בגוף האדם.
כפי שדרך הפה נכנס אוכל, ואוכל נותן אנרגיה לחיים, כך דרך הכניסה לבית נכנסת האנרגיה-אנרגית הצ'י.
לכן, הכניסה לבית הנהחשובה מאוד, בהתאם לסוג האנרגיה שנכנסת קורים ונקבעים דברים, כמוהאם האנשים שגרים בבית זה יהיו בריאים, שמחים, מצליחים וכו'.
הכניסה לבית הנה מקור משמעותי לכניסת אנרגיית צ'י.
על הכניסה להיות מזמינה, מוארתורחבה מספיק. הדלת צריכה להיותרחבה, נקייה, יפה ומסודרת.
אם הכניסה יפה, היא מושכת אנרגיית Sheng Qi ("הצ'י הטוב" - הצ'י של הלידה, השמחה וההצלחה) ומזמינה אותו.
אם הכניסה מוזנחת ולא יפה, היא מזמינה אנרגיית Sha Qi ("הצ'י הרע" - הצ'י של התסכול, המחלות, הכעס)
כניסהלא יפהעל פי ה פנג שואי, הנה כניסה עם זבל (כל מה ש"מחכה" שיזרקו אותו), עם לכלוך, אופניים שמונחים בכניסה ומקשים על המעבר ומהווים חסימה של אנרגייה. גם עציץ בכניסה מפריע למעבר של האנרגייה (אלא אם הכניסה רחבה מאוד).
אנחנו נעדיף את חלל הכניסה גדול כמה שיותר.
גם חדר המדרגות צריך להיות יפה, נקי ומטופח.
בבית פרטי, טוב יהיה ליצור שביל שמוביל לדלת הכניסה, ואם יש דרך ארוכה, על השביל להיות מפותל ולא ישר. אם הדרך קצרה, השביל יכול להיות ישר.
מומלץ לשים פרחים בצדדים, דשא ירוק, מטופח ומסודר.
חשוב שיהיה מספר על הבית, כדישאנשים לא יפספסו את הבית וגם לא האנרגיה.
אם אין מספרים, אז שלט ברור וגדול עם השם (שם משפחה יספיק).
האידאל יהיה מספר בית ושלט עם שם, כדי להבטיח שהאנרגייה תגיע ותתמקד.
על העצים להיות מסביב כרקע ולא סבך בכניסה לבית, (על הכניסה להיות ברורה ומוגדרת).
מומלץ לשים שטיח בכניסה.
דלת מזכוכית פחות טובה מדלת מסיבית היות ודלת הכניסה מסמלת בטחון ועליה להקנות הרגשת בטחון.
החלל של הכניסה חשוב מאודבפנג שואי, כדי שהאנרגייה שנכנסת דרך הדלת תאסף/תצטבר, כמו באגם,ורק אז תיכנס לתוך הבית.
בבנייה המודרנית בהרבה מקרים נכנסים לבית ישר לסלון ולחלל המטבח ואין שום חלל מקדים לבית.
באירופה מקובל מאוד שיש "הול" בכניסה לבית, בו יש ארון שנועד לתליית מעילים, כובעים ומטריות ורק אחריו "מתחיל" הבית,
מתכונת זו הנה מומלצת מאוד.
ביפן, גם כן מקובל "הול" כזה, בו אף משאירים את הנעליים בכניסה, עולים מדרגה אחת ונכנסים אל תוך נעלי הבית ליתר חלקי הבית, זוהי המתכונת האידאלית.
למה משאירים נעליים בכניסה?
ראשית, בגלל שזה פשוט לא נקי. במהלך היום אנו דורכים ברחוב על הרבה זוהמות, דם, צואה, אותם אחר כך מכניסים הביתה.
אך לא רק בשל הניקיון הפיזי, אלא גם בשל הניקיון האנרגטי.
את הנעליים עדיף לשמור בארון סגור, ואם אפשר גם כן בכניסה לבית ולא בחדר השינה לדוגמא.
** אם הכניסה לבית קטנה, עדיף לא לשים בה כלום!
מאוד לא מומלץ, ווי תלייה בכניסה לבית ובמיוחד כאלה המקשים על פתיחת דלת הכניסה בשל עומס המעילים התלויים בו, כאמור, את המעילים, נעליים, מטריות, כובעים וכו' רצוי לאחסן בארון סגור המיועד לכך.
מראה מול דלת הכניסה:
שלא כפי שמקובל לחשוב, האנרגיה לא יכולה "לברוח" מהבית בגלל המראה. אנרגיה לא בורחת.
מה שכן, כאשר המרחק בין דלת הכניסה למראה קטן (לדוגמא, קיר קרוב ממול לדלת), יכולה להיגרם אי נעימות בכל פעם שנכנסים הביתה ורואים דמות שמשתקפת מולנו. כאשר מגיעים הביתה, לפני שמדליקים את האור, הדבר הראשון שרואים הוא בבואה של עצמנו במראה וזה לא נעים ולעיתים אף מבהיל, וזאת הסיבה שלפעמים לא מומלץ לשים מראה מול דלת הכניסה.
אם המרחק בין הכניסה למראה מרווח, זה בסדר, אךאם הוא קרוב מדי, נניח כחצי מטר, זה בעייתי.
עדיף יהיה במקרה כזה להניח תמונה יפה וחיובית, או משהו קטן אחר, כזה שלא יחסום את האנרגייה.
הסלון:
המקום הכי יאנגי בבית. באופן אינטואיטיבי, אנשים נוטים לעשות בסלון חלונות מאוד גדולים. בדרך כלל זה יהיה המקום הרועש יותר בבית ולכן בוחרים בו כסלון ולא כחדר שינה לדוגמא.
סלון טוב על פי ה פנג שואי, הוא כזה עם נוף פתוח- ציפור הפניקס האדום.
בשל העובדה שהסלון הנו יאנגי, זהו מקום חברתי שבו המשפחה והחברים נפגשים. זהו מקום מאוד פעיל ועל כן יש לשים לב שיהיה איזון של אנרגיית היין והיאנג. איזון כזה ניתן ליצור בכמה דרכים:
ראשית, בצבעים:
צבעי יאנג- צבעים בהירים וצבעים אדומים.
צבעי יין- צבעים כהים.
האיזון: לא בהיר מדיולא כהה מדי.
תמיד אפשר לשחק עם פרטי הסלון כמו עם השטיח והכריות "שישברו" את הצבע הדומיננטי של הספות.
שנית, צורות:
צורות יאנג- צורות עגולות/מעוגלות, שולחן עגול לדוגמא, בפינת האוכל או במרכז הסלון, שולחן סלוני, ייצור תנועה. אם אנשים יושבים לייד שולחן עגול, ישנה יותר תנועה.
צורות יין- צורות מרובעות, שולחן מרובע לדוגמא או סלון מרובע ולא מעוגל בפינותיו.
רהיטי הענתיקה נבנו באופן אינטואיטיבי על פי ה פנג שואי, הם נבנו מעוגלים. השידות, הארונות, הכסאות, כולם נבנו עם גימור מעוגל ומפותל.
בני אדםמרגישים טוב יותר באנרגיית יאנג. אנחנו אוהבים הרבה אור ושמש, וילונות בהירים וכו'.
ספות:
קיים "חוק אחד", והוא- לא למקד את הספה באמצע החדר כשאנשים יושבים עם הגב לדלת.
חלון מול דלת:
ראשית חשוב לציין, שהאנרגייה לא בורחת, אנרגייה לא יכולה "לברוח", כפי שסבורים לא מעט אנשים.
יחד עם זאת, אם יושבים בין דלת לחלון, האדם מתרוקן מאנרגייה ומרגיש לא בנוח.
זה בסדר להציב ספות ליד חלון, לספות יש "גב" - משענת. הספה גם לא מסתירה את הנוף היות והיא לא גבוהה מספיק.
אם אין קיר בין בין הסלון לחדר האוכל, אפשר להציב את הספה כהפרדה בין החללים.
כלל חשוב- סלון ריק ופתוח עדיף על סלון עמוס.
כדי שבית לא ייראה ריק, עדיף להניח שטיחים והרבה תמונות ולאלהעמיס ריהוט. ריהוט יתר גורם לזרימה אנרגטית לא טובה.
תמונות:
אין דבר כזה יותר מדי תמונות.
יש פחות מדי תמונות.
מה שחשוב הוא, איזה תמונות.
תמונה טובה על פי ה פאנג שואי הנה תמונה אופטימית, חיובית וחברתית, כזו שגורמת לנו לחייך ולהרגיש טוב, זו נחשבת לתמונה טובה.
לא משנה עלאיזה נושא התמונה: נוף/פורטרט, העיקר שתהיה חיובית וטובה ושתעורר חיות ולא אגרסייה או עצב.
תמונה לא טובה הנה תמונה בעלת תוכן עצוב או אגרסיבי.
על צבעי התמונות להיות עליזים ובצבעים בהירים ולא שחורים וחומים, על המסגרות להיות יפות ומתאימות.
קירות רייקים יוצרים תחושה של בית ריק.
תאורה:
בסלון, התאורה צריכה להיות חזקה וחגיגית. כמובן שאין צורך להשתמש במלוא עוצמתה כל הזמן אך כדאי שתהיה קיימת.
תמיד אפשר להשתמש התאורות נוספות ורכות יותר, או בדימר (מעמעם).
תאורה טובה, על פי ה פנג שואי, מוסיפה הרבה אנרגיית Sheng Qi (אנרגייה טובה).
מנורות שאנדליר/מנורות מקריסטלים- מנורות שחזרו לאופנה, יוצרות אווירה חגיגית.
בתקרה גבוהה או בחדר גדול נעדיף אהיל גדול ולהיפך.
תמיד נעדיף יותר תאורה מאשר פחות תאורה.
מומלץ אור מפוזר ולא נקודתי, אור שווה ולא מצל.
אור אשר יורד כלפי מטה או ממנורה אחת בלבד יוצל הצללה ולא יורד באופן שווה בכל החדר.
על האור להיות צהוב (ולא לבן-כמו פלוריסנט), כך הוא דומה יותר לאור הטבעי של השמש.
הפלוריסנט משפיע לרעה על העצבים, הוא לא טוב לעיניים ולראייה ואנשים הופכים לעצבניים יותר.
גם התאורה בסופרמרקט חשובה מאוד. אנשים יגיעו יותר ויישארו יותר בתאורה צהובה ועליזה.
אנחנו גם נראה יותר טוב בתאורה צהובה מאשר בתאורת פלוריסנט/לבנה.
נרות:
מטרות:
מנקה אנרגיות.
נמצא נרות בכנסיות, בבתי כנסת ובמקדשים.
נרות שבת, יוצרים ניקוי אנרגטי בבית.
אש באופן כללימנקה אנרגיות.
באמצעות נר, מטהרים אנרגיה בבית. יש לעבור כל פינה ופינה בבית עם הנר. היכן שהנר מוציא עשן שחור, יש להישאר עם הנר באותה נקודה עד שהעשן השחור יעלם.
מומלץ, לאחר שאורחים הולכים לעשות ניקוי אנרגטי עם הנר.
ניקוי אנרגטי עם נר עדיף לעשותו באור יום ולא בלילה, היותוביום רואים טוב יותר את העשן.
לאחר הטיהור יש לפתוח את החלונות ולתת לשמש ולאוויר טרי להיכנס.
הטיהור הכי טוב נעשה על ידי פתיחת חלון וכניסתם של אויר טרי ושמש.
הטיהור עם הנר ייעשה עד שהעשן השחור יעלם. אם אין עשן שחור עוברים לפינות אחרות.
בעלי חיים:
על פי ה פנג שואי, ובכלל, בעלי חיים בבית זה טוב וזה מפעיל את האנרגייה בבית, במיוחד את אנרגיית היאנג כאשר היא חסרה.
התנאי לבעלי חיים בבית הוא שהם יהיו בריאים, מטופחים, נקיים ובעלי אופי טוב.
בעל חיים תוקפני, רועש (נבחן וכו'), מביא Sha Qi.
בעל חיים טוב הנובעל חיים שמשדר אהבה לא רק לבעלי הבית אלא גם לאורחים ולכולם.
החתולים מאוד טובים לבית.
באופן כללי, על פי ה פנג שוואי, בית צריך להיות יאנגי. היות ואנשים רוב הזמן לא בבית, הבית הופך לייני.
בעל חיים בבית מפעיל את האנרגייה היאנגית בבית וזה מצויין.
פינת האוכל:
כשנכנסים לבית מסויים, אפשר לדעת אם משתמשים בפינת האוכל שבו.
כללים לפינת אוכל על פי ה פנג שואי:
1. על השולחן להיות עם מעבר חופשי ולא צמוד לקיר, כדי שיזמין לשבת בו.
2. את פינת האוכל לא נמקם בכניסה לבית. פינת אוכל בכניסה לבית גורמת לאורחים תחושה, בתת המודע, שהם צריכים ללכת הביתה. לגבי
ילדים, הם יאכלובפינת אוכל כזו כמה שיותר מהר ומיד "יברחו" מהשולחן. זה מגביל את זמן השהות בפינת האוכל וכך קשה לפתח שיחה
משפחתית.
3. המנורה שמעל פינת האוכל גם כן משפיעה. כאן יש מקום למנורה חגיגית המאירה את כל החלל בפיזור רחב, ואם היא גם עשוייה
מקריסטלים, מה טוב.
4. התמונות שמסביב לפינת האוכל: לפעמים תמונות לא מתאימות עם תוכן שלילי, או ללא תמונות כלל, גורמות לכך שלא ישבו בפינת אוכל
כזו. לעומת זו, תמונות עליזות ממגנטות לשם.
5. כאשר יש נוף המשתקף מפינת האוכל, של הגינה, הבריכה וכו'. מומלץ להציב מראה כך שגם הסועד עם הגב לנוף, יוכל להנות ממנו.
בכל מקרה, אם רוצים להציב מראה בפינת האוכל, כדאי שהמראה תשקף משהו יפה.
מראות:
1. על המראה לשקף משהו יפה. אם היא תשקף משהו לא יפה, היא תכפיל את ה- Sha Qi.
2. בארון עם כלים יפים, דקורטיביים, מומלץ להניח בגבו מראה, שתשקף ו"תכפיל" את הכלים היפים.
3. מראה ליד פינת האוכל, "מגדילה" את כמות האנשים שמסביב לשולחן וגם את האוכל, זה יוצר תחושה של שפע.
4. על המראות להיות נקיות.
5. על המראה להיות אחת ולא מורכבת מחלקים קטנים החותכים את הגוף או את הפנים.
6. על המראה להיות מספיק גבוהה ולשקף את הגוף כולו. והעיקר שלא תחתוך את הראש.
לגבי נקודה זו, יש לשים דגש מיוחד למראה בחדר הילדים. יש לזכור תמיד להגביה את גובה המראה בהתאם לגדילתו וגובהו של הילד.
7. מראה בסופו של פרוזדור ארוך מכפילה אותו ומכפילה את החץ המורעל הקיים בכל מקרה בשל אורכו של המסדרון.
מיזרקות ואקווריומים:
מים- אנרגייה מאוד חזקה.
מים יכולים לשנות את המולקולות שלהם על פי האנרגייה. אנרגייה חיובית למים משנה את המולקולות לטובה.
למים יש "זיכרון" ויש תגובה. כפי שכשאדם מדוכא יש לומר לו דברים חיוביים כדיי לעודדו, האדם מורכב מ- 80% מים.
על פי ה פנג שואי, כל האנרגיות היאנגיות הנכנסות דרך דלת או חלון, אוהבות מים. כשהן רואות את המים הן כאילו עושות אמבטיה.
מים מחזקים אנרגייה גם חיובית וגם שלילית.
אקווריום:
מצויין, בתנאי שהוא נקי והמים נקיים.
1. יש להקפיד שהמים יהיו בזרימה, ולא מים עומדים. הזרימה מתאפשרת באמצעות פילטרים היוצרים בועות ובאמצעות הדגים עצמם
הגורמים לזרימה ולתנועה.
2. על המים להיות מוארים. אקווריום חשוך לא מומלץ.
3. את האקווריום יש להניח באיזור של השפע, את האיזור הזה קובעים על ידי חישוב.
4. על האקווריום להיות פתוח ולא סגור!! או לפחות חלק ממנו. (למי שיש חתול בבית...היזהרו..).
מיזרקה:
אקווריום או מיזרקה יוצרים את אותו אפקט.
את המיזרקה אפשר להניח גם בחדר השינה, אך בתנאי שהיא לא מופעלת בזמן השינה.
המיזרקה צריכה להיות עם זרימה לכיוון פנים הבית, (מבחוץ לפנים), ובסיס הצלחת רחב וגדול, ואז הזרימה כלפי מטה, טובה. אסור שהמיזרקה תשפריץ החוצה או כלפי חוץ.
חדר השינה:
המקום הכי חשוב בבית. אפילו יותר חשוב מהסלון.
האדם מבלה הרבה שעות בחדר השינה.
חדר שינה על פי ה פנג שואי הנו מקום ייני, ועל כן עדיף לבחור למקם את חדר השינה במקום השקט יותר בבית, עם החלונות הקטנים ועם הרבה תריסים ווילונות.
הצ'י שבגוף האדם כשהוא יישן היא יינית. בזמן השינה החלק היאנגי יוצא מהגוף, החלק הייני נשאר בגוף ושומר על האדם בחיים ובריא. (אם גם החלק היאנגי היה יוצא- האדם הנו בגר מת- ללא נשמה). על כן, אווירה יינית בחדר השינה גורמת לשינה טובה יותר. החלק היאנגי יוצא כדי שהאדם יוכל להטעין את האנרגיות שלו. מאותה סיבה, חלון מול דלת בחדר שינה או שינה עם רגליים מול הדלתלא מומלצת משום שזה גורם לכך שהאדם מתרוקן מאנרגייה.
אם אין ברירה אלא למקם את המיטה כך שהרגליים כלפי הדלת, יש להקפיד ולסגור את דלת החדר בזמן השינה. (זה בסדר להציב את המיטה מול הדלת אך שהרגליים לא תהיינה מול הכניסה של הדלת). כאשר הדלת פתוחה, האנרגייה היאנגית גבוהה בחדר וכך אנרגיית היין שבגוף האדם לא מקבלת כמות יין מספקת ויותר יאנג. כנ"ל לגבי שינה מתחת לחלון - הכוונה שינה כשהראש מתחת לחלון. האדם לא נח כמו שצריך כשהוא יישן מתחת לחלון.
מראה בחדר השינה- עדיף שלא תהיה בכלל מראה בחדר השינה. במיוחד אם היא משקפת את האנשים ששוכבים במיטה. אם אין ברירה, עדיף שהמראה תהיה בצד.
קיימים לכך הרבה הסברים, ביניהם:
1. בזמן השינה, כשהחלק היאנגי יוצא מהגוף, הוא רואה את עצמו במראה וחוזר לגוף מבוהל, וכך האדם מתעורר מבולבל.
2. כשאדם שוכב, המראה משקפת כאילו ישנה עוד דמות של אדם מלבד עצמו.
3. אומרים שלמראה יש "זיכרון", אם רבים בנוכחותה, היא מזכירה את המריבות. אם מנקים את המראה אז "היא מאבדת זיכרון"
** אך בעיקר, לעיתים יוצא שקמים באמצע השינה ונתקלים במראה, עלולים להיבהל מההשתקפות!
בחדר השינה הכל צריך להיות ייני.
המיטה צריכה להיות צמודה לקיר ועם משענת. עדיף שתהיה למיטה כניסה משני הצדדים. אם למיטה אין משענת, התיקון הוא - לקחת חתיכת עץ ולהדביק לקיר. (אם מדובר במיטת ילדים, אפשר להצמידה לקיר).
המשענת מסמלת תמיכה וביטחון, ועליה להיות מקשה אחת שלמה. (זה כמו שזוג שהוא מאוד אוהב יישן עם שמיכה אחת, אם יש איזשהו נתק, כל אחד יישן עם שמיכה משלו).
עדיף שסביב המזרון תהיה מסגרת, ושיהיה קצת שקוע בפנים.
ארגז מתחת למיטה אינו טוב, במיוחד אם הוא נועד לאחסן דברים. אם כבר יש ארגז כזה אז להשתמש בו רק לצורך אחסון כלי מיטה שימושיים.
התמונות בחדר השינה כדאי שיהיו בנושא של זוגות וזוגיות והן יכולות לשקף אירוטיקה.
נעליים לא רצויות בכלל בחדר השינה! להוציא אותן החוצה ואם אין ברירה אז לאחסן בתוך ארון סגור!
בגדים מלוכלכים, לא לאוורר בחדר שינה ובטח שלא לשים ארגז כביסה מלוכלכת!
חדר השינה אינו מחסן ועליו להיות תמיד אוורירי ונעים, עם ריח טוב של סבון או פרחים, חדר השינה נועד לשינה ולזוגיות ויש להשקיע במצעים יפים ואיכותיים, שמיכות טובות וכריות יפות, נרות ושמנים רומנטיים, פרחים (זר קטן ועדיף מפרחים חיים) וכו'.
חדר הילדים:
יש להבחין בין חדר ילדים גדולים לחדר ילדים קטנים.
חדר ילדים קטנים, גילאי 5-7:
כל הרהיטים בחדר זה צריכים להיות קטנים ונמוכים.
הוכח שילדים קטנים עם רהיטים גדולים,מרגישים עוד יותר קטנים ולא חשובים והם "הולכים לאיבוד".
עם רהיטים קטנים (כאלה המתאימים לגודלם), הם מרגישים בנוח, מאושרים יותר ובעלי בטחון רב יותר.
צבעים בהירים בחדר הילדים גם כן טובים ומומלצים.
בארץ מקובל להתאים כחול לבן וורוד לבת, אין עם כך בעייה, רק יש לקחת בחשבון שעל הכחול להיות במידה, היות והוא צבע מדכא. על ילד בכיין לדוגמא, צבע זה ישפיע באופן כזה שהוא יבכה עוד יותר.
צבעים עליזים וחמים לעומת זאת, מומלצים מאוד. צבעים כמו ורוד, צהוב, לימון בננה, אפרסק וכד'. אלה משפיעים לטובה על מצב הרוח גם של ילדים וגם של מבוגרים, אך בגלל שילדים רגישים יותר, עליהם זה משפיע באופן משמעותי יותר. בעזרת צבעים חמים אלה, הילד יקום מהר יותר מהמיטה, יישמח וירגיש טוב. בנוסף, צבעים אלה יוצרים אווירה חמה יותר מבחינת טמפרטורה. בקיץ, יתאימו יותר הצבעים הלבנים, האפור הבהיר-פסטלי, תכלת, אלו הם צבעים המקררים את האווירה.
צבע כהה וחזק מדיי יכול להשפיע מאוד על הילד ולכן יש להיזהר במינון. גם אם מדובר רק בקיר אחד, השפעתו חזקה מאוד. אם זה כחול כהה, הילד יכול להפוך לאגרסיבי. אדום - עצבני, ירוק - צבע מרגיע וכו' (פרוט בעמוד צבעים).
ילד שיש לו בעיות ריכוז, ירוק במינון יסייע לו. ירוק בגווני פסטל ולא ירוק כהה. (גם ירוק זית פסטלי, הוא טוב).
חץ מורעל, במיוחד בחדר של ילד קטן, יש לשים לכך לב, כלומר שלא יהיו רהיטים חדים עם פינות חדות וכד'.
על המנורותלהיות בגודל המתאים ובגובה המתאים. על המנורה להיות "חברותית וידידותית", לא גדולה מדיי, שלא תאיים על הילד.
לגבי תמונות, עליהן להיות אופטימיות ונעימות. אם בתמונה יש דמות שבוכה, גם הילד ייבכה, דמות עליזה ומחייכת, גם הילד יחייך ויהיה עליז.
חשוב לא לפספס, כאשר הילד גדל, יש לשנות לו את האווירה של החדר, כזו שתתאים לו ולגילו. אם החדר יישאר ילדותי, הליד לא ייתבגר.
גיל העשרה - גיל ההתבגרות:
יש ללכת לפי האופי והתחביבים של הילד.
ילד שאוהב מוזיקה, תמונות ופוסטרים של זמרים וכו'. ילד שאוהב ספורט, תמונות ופוסטרים בהתאם.
הסיבה, החדר של הילד צריך לשדר ולשקף את העולם שלו.
חשוב מאוד בכל חדרי הילדים ובכל הגילאים, לעשות לילד פינה עם לוח גדול, ובו תמונות של הילד עם החברים שלו בארועים שונים וחיוביים, עם המורים שהוא אוהב, עם משהו שהוא נמצא בו וגאה בו, ולעדכן כל הזמןאת התמונות, שיהיו עדכניות. זה נותן לילד בטחון עצמי ולהיות מקובל.
בפינה זו אפשר גם לתלות תעודות הישג של הילד, מדליות, תמונה של הילד עם המורה או המנהל, עם שחקן מפורסם וכו'.
תמונות שנותנות לילד גאווה ומפתחות את הבטחון העצמי שלו. ושוב, כל הזמן להחליף את התמונות ולשמור עליהן עדכניות, להגדיל ולמסגר אותן יפה, ולתלות. כך הילד יודע שההורים שלו דואגים לו ותומכים בו.
אם ילד מצייר, לתלות את הצייורים שלו, וגם כאן חשוב לעדכן בחדשות ביותר.
לא לתלות תמונות מעל לראש של הילד ומעל המיטה בכלל.
לפרטים נוספים: 03-7411080, marina@fsrc.co.il
www.fsrc.co.il
מאסטר מרינה שולמן, המובילה בתחומה בישראל, מייעצת לארגונים, ולאנשים פרטיים, מנהלת מרכז ג'וזף יו לפנג שוואי בישראל.
מרינה ממשיכה את חזונו של מסטר יו ופועלת להקמת דור חדש של יועצי פנג שוואי קלאסיים בישראל.
מרינה בוגרת לימודי תואר ראשון בתולדות האומנות באוניברסיטה העברית . לאחר הלימודים נסעה ליפן שם חיתה 15 שנים ושימשה כמרצה בכירה באוניברסיטה של ה- Interpol ביפן. היא הוסמכה כמטפלת בשיאצו על ידי מסטר קימורה מייסד שיטת ז'ן שיאצו
בשנות ה-90 החלה להתעניין ב Fuu Sui שהוא הפנג שואי היפני
בשנת 2003 השתתפה בסמינר של Master Joseph Yu,.
בשנת 2004 הפכה לנציגתו הבלעדית בישראל .ב2007, מרינה הוסמכה כמאסטרית לפנג שוואי.
מרינה ממשיכה את חזונו של מסטר יו ופועלת להקמת דור חדש של יועצי פנג שוואי קלאסיים בישראל.
מרינה בוגרת לימודי תואר ראשון בתולדות האומנות באוניברסיטה העברית . לאחר הלימודים נסעה ליפן שם חיתה 15 שנים ושימשה כמרצה בכירה באוניברסיטה של ה- Interpol ביפן. היא הוסמכה כמטפלת בשיאצו על ידי מסטר קימורה מייסד שיטת ז'ן שיאצו
בשנות ה-90 החלה להתעניין ב Fuu Sui שהוא הפנג שואי היפני
בשנת 2003 השתתפה בסמינר של Master Joseph Yu,.
בשנת 2004 הפכה לנציגתו הבלעדית בישראל .ב2007, מרינה הוסמכה כמאסטרית לפנג שוואי.