פאנג שואי ?מבט מודרני/ מאת מאסטר ג'וזף יו
על הפאנג שואי להסיר את רעלת המיסתורין שלו ולהיפתח לביקורת מדעית.
מקור הפאנג שואי הנו שילוב של תכנון ערים, שיפור תנאי הסביבה, אדריכלות ועיצוב פנים. הסינים הקדומים חיו על יד הנהר הצהוב. הדאגה העיקרית שלהם הייתה כיצד להתגונן בפני רוחות רעות של סערה ומי שטפונות לא מרוסנים. ככל שהחברה התפתחה בגודלה ובמורכבותה, הפאנג שואי עבר לעסוק בנושאים כמו תהילה, עושר ופוריות. הפילוסופיות של קונפוציוס ושל טאו היו קיימות בסין מזה אלפי שנים, ואין צל של ספק שהפאנג שואי ינק והתפתח מרעיונות אלו. אין זה אלא חוסר מזל שהמאסטרים העתיקים של הפאנג שואי היו אגואיסטים ולא העבירו את כל הידע לתלמידים שלהם. זאת הסיבה שתורת הפאנג שואי הלכה לאיבוד ותורות דמוי פאנג שואי צצו כמו פטריות אחרי הגשם.
הקונפוציאניזם החשיב את האדם כחלק מהיקום בו הוא חי. האדם חייב לכבד מה שאמא אדמה מעניקה לו ולא למרוד נגד השמיים - נגד הגורל שלו, הוא צריך להשתלב בטבע ולא ללכת נגדו. זה למעשה מה שעל האדם לעשות כדי לשמור על הסביבה הטבעית. במהלך החיים האדם מושפע ממזל האדמה, מזל השמיים ומזל אדם - גורל. הדרך המודרנית להגיד את המשפט האחרון היא לתאר את מסלול החיים של האדם המתואר על ידי 3 גורמים: זמן, מקום ופעולה. הזמן זה פונקצית המזל של האדם ברגע הופעתו לעולם והתנאים שלהם הוא נולד. והמקום זו הסביבה, איפה נולד והיכן הוא חי. הגורם של הפעולה זה מה האדם עושה. אם האדם עושה את הדבר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון המזל ילווה אותו. אחרת הוא יחיה בקשיים. לשאוף ל "מזל אדמה" זה למצוא מקום שיהיה אפשרי לחיות ולעבוד בו בהרמוניה עם הטבע. האם זה נשמע כאמונה תפלה?
פאנג שואי סובב סביב "צ'י". כיוון שמסה ואנרגיה יכולים להפוך מאחד לשני גם צ'י יכול לקחת את צורתן או להיות מורכב משתיהן. לכן צ'י יכול להיות גלוי לעין או נסתר או גלוי חלקית. סינים קדמונים קטלגו את כל הדברים בטבע לחמשת היסודות: מתכת, מים, עץ, אש ואדמה. למעשה כל הדברים בטבע הם שילוב של חמשת היסודות הללו. שילובים שונים משפיעים באופן שונה. חלקם מביאים מזל וחלקם הרסניים. פאנג שואי למעשה זה חקר של התפזרות הצ'י במקום. התפזרות זאת משתנה עם הזמן. לתורה זו יש בסיס מדעי מובהק של מתמטיקה, פיזיקה, אסטרונומיה וגיאוגרפיה.
הפאנג שואי התקבל יפה בצפון אמריקה והתפתח מהר בשני העשורים האחרונים. לצערי הפאנג שואי הנהוג במקומות רבים במערב לא מדבר על רוח ומים, אלא על הכיוונים השונים - "אסכולת המגבעת השחורה" ולכן זה "פאנג שואי בלי רוח ומים", כלומר, זה לא פאנג שואי.
התפזרות הצ'י מושפעת מה"צורה" ומה"פורמולה- נוסחא". מכיוון שהצורה- הסביבה של מקום הנה גלויה ומורגשת היא ניתנת להבנה בקלות יחסית. לעומת זאת, הפורמולה (כוכבים מעופפים) קשה יותר להבנה עבור האדם הממוצע. מאסטר פאנג שואי אמיתי חייב להתחשב גם בפורמולה וגם בצורה. המסקנה הלוגית הוא ש"אסכולת הצורה" ו"אסכולת הנוסחא" הם שניהם "בקבוקים חצי מלאים".
בדיקת פאנג שואי של מקום המגורים או העסק נעשית ב- 4 צעדים:
1. בדיקת הסביבה. האם הרים ונהרות ממוקמים בהתאם.
בעיר הבניינים והכבישים נחשבים להרים ונהרות וירטואלים.
2. בדיקת חזית הבית. משתמשים בנוסחאות כדי למפות את ה"כוכבים" על שרטוט הבית.
3. עיצוב הבית - מיקום הרהיטים ושימוש בצבעים על מנת להגביר צ'י טוב ולדכא צ'י רע.
4. חשובGUA (מין-גואה) של כל בני הבית על מנת להתאים את חדרי הבית לאנשים הגרים בהם.
הערה: כל הכתוב למעלה הנו קווים כלליים על פיהם פועל מאסטר פאנג שואי בר ידע. זהו לא המקום להסביר כיצד נעשה כל צעד. בדרך כלל הסיבה להזמנת בדיקת פאנג שואי היא להביא לשקט נפשי.
יש המשתמשים באקוואריום כדי לתת למים ל"עבוד" ולהביא מזל. יש החושבים שאפשר להקריב דג כדי לעזור לבעלי הבית המותקפים על ידי צ'י רע.
אקווריום יכול לשמש כתיקון ואם הוא ממוקם נכון, הוא יכול להביא עושר לבית אך אם הוא ממוקם במקום הלא מתאים הוא יכול לגרום לבעיות. תיקון נוסף הוא שימוש במטוטלת או בפעמוני רוח ממתכת, השימוש באלמנט המתכת נועד במטרה להחליש את הצ'י הרע הגורם לחולי. שוב, אם המיקום שלהם לא נכון זה יכול להזיק. מראת ה- BA GUA הנה כלי פאנג שואי רווח אך חסר תועלת לחלוטין. אם מישהו שם את המראה על הדלת זה פשוט אומר לאנשים מבחוץ שבעלי הבית הם אנשים בורים ומלאים באמונות תפלות.
מתורגם על ידי המרכז לפאנג שואי ומטפיזיקה סינית של מאסטר ג'וזף יו - מרכז ג'וזף יו לפנג שואי בהנהלת מאסטר מרינה שולמן.
Copyright Joseph Yu
לפרטים נוספים: 03-7411080, marina@fsrc.co.il
www.fsrc.co.il
על הפאנג שואי להסיר את רעלת המיסתורין שלו ולהיפתח לביקורת מדעית.
מקור הפאנג שואי הנו שילוב של תכנון ערים, שיפור תנאי הסביבה, אדריכלות ועיצוב פנים. הסינים הקדומים חיו על יד הנהר הצהוב. הדאגה העיקרית שלהם הייתה כיצד להתגונן בפני רוחות רעות של סערה ומי שטפונות לא מרוסנים. ככל שהחברה התפתחה בגודלה ובמורכבותה, הפאנג שואי עבר לעסוק בנושאים כמו תהילה, עושר ופוריות. הפילוסופיות של קונפוציוס ושל טאו היו קיימות בסין מזה אלפי שנים, ואין צל של ספק שהפאנג שואי ינק והתפתח מרעיונות אלו. אין זה אלא חוסר מזל שהמאסטרים העתיקים של הפאנג שואי היו אגואיסטים ולא העבירו את כל הידע לתלמידים שלהם. זאת הסיבה שתורת הפאנג שואי הלכה לאיבוד ותורות דמוי פאנג שואי צצו כמו פטריות אחרי הגשם.
הקונפוציאניזם החשיב את האדם כחלק מהיקום בו הוא חי. האדם חייב לכבד מה שאמא אדמה מעניקה לו ולא למרוד נגד השמיים - נגד הגורל שלו, הוא צריך להשתלב בטבע ולא ללכת נגדו. זה למעשה מה שעל האדם לעשות כדי לשמור על הסביבה הטבעית. במהלך החיים האדם מושפע ממזל האדמה, מזל השמיים ומזל אדם - גורל. הדרך המודרנית להגיד את המשפט האחרון היא לתאר את מסלול החיים של האדם המתואר על ידי 3 גורמים: זמן, מקום ופעולה. הזמן זה פונקצית המזל של האדם ברגע הופעתו לעולם והתנאים שלהם הוא נולד. והמקום זו הסביבה, איפה נולד והיכן הוא חי. הגורם של הפעולה זה מה האדם עושה. אם האדם עושה את הדבר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון המזל ילווה אותו. אחרת הוא יחיה בקשיים. לשאוף ל "מזל אדמה" זה למצוא מקום שיהיה אפשרי לחיות ולעבוד בו בהרמוניה עם הטבע. האם זה נשמע כאמונה תפלה?
פאנג שואי סובב סביב "צ'י". כיוון שמסה ואנרגיה יכולים להפוך מאחד לשני גם צ'י יכול לקחת את צורתן או להיות מורכב משתיהן. לכן צ'י יכול להיות גלוי לעין או נסתר או גלוי חלקית. סינים קדמונים קטלגו את כל הדברים בטבע לחמשת היסודות: מתכת, מים, עץ, אש ואדמה. למעשה כל הדברים בטבע הם שילוב של חמשת היסודות הללו. שילובים שונים משפיעים באופן שונה. חלקם מביאים מזל וחלקם הרסניים. פאנג שואי למעשה זה חקר של התפזרות הצ'י במקום. התפזרות זאת משתנה עם הזמן. לתורה זו יש בסיס מדעי מובהק של מתמטיקה, פיזיקה, אסטרונומיה וגיאוגרפיה.
הפאנג שואי התקבל יפה בצפון אמריקה והתפתח מהר בשני העשורים האחרונים. לצערי הפאנג שואי הנהוג במקומות רבים במערב לא מדבר על רוח ומים, אלא על הכיוונים השונים - "אסכולת המגבעת השחורה" ולכן זה "פאנג שואי בלי רוח ומים", כלומר, זה לא פאנג שואי.
התפזרות הצ'י מושפעת מה"צורה" ומה"פורמולה- נוסחא". מכיוון שהצורה- הסביבה של מקום הנה גלויה ומורגשת היא ניתנת להבנה בקלות יחסית. לעומת זאת, הפורמולה (כוכבים מעופפים) קשה יותר להבנה עבור האדם הממוצע. מאסטר פאנג שואי אמיתי חייב להתחשב גם בפורמולה וגם בצורה. המסקנה הלוגית הוא ש"אסכולת הצורה" ו"אסכולת הנוסחא" הם שניהם "בקבוקים חצי מלאים".
בדיקת פאנג שואי של מקום המגורים או העסק נעשית ב- 4 צעדים:
1. בדיקת הסביבה. האם הרים ונהרות ממוקמים בהתאם.
בעיר הבניינים והכבישים נחשבים להרים ונהרות וירטואלים.
2. בדיקת חזית הבית. משתמשים בנוסחאות כדי למפות את ה"כוכבים" על שרטוט הבית.
3. עיצוב הבית - מיקום הרהיטים ושימוש בצבעים על מנת להגביר צ'י טוב ולדכא צ'י רע.
4. חשובGUA (מין-גואה) של כל בני הבית על מנת להתאים את חדרי הבית לאנשים הגרים בהם.
הערה: כל הכתוב למעלה הנו קווים כלליים על פיהם פועל מאסטר פאנג שואי בר ידע. זהו לא המקום להסביר כיצד נעשה כל צעד. בדרך כלל הסיבה להזמנת בדיקת פאנג שואי היא להביא לשקט נפשי.
יש המשתמשים באקוואריום כדי לתת למים ל"עבוד" ולהביא מזל. יש החושבים שאפשר להקריב דג כדי לעזור לבעלי הבית המותקפים על ידי צ'י רע.
אקווריום יכול לשמש כתיקון ואם הוא ממוקם נכון, הוא יכול להביא עושר לבית אך אם הוא ממוקם במקום הלא מתאים הוא יכול לגרום לבעיות. תיקון נוסף הוא שימוש במטוטלת או בפעמוני רוח ממתכת, השימוש באלמנט המתכת נועד במטרה להחליש את הצ'י הרע הגורם לחולי. שוב, אם המיקום שלהם לא נכון זה יכול להזיק. מראת ה- BA GUA הנה כלי פאנג שואי רווח אך חסר תועלת לחלוטין. אם מישהו שם את המראה על הדלת זה פשוט אומר לאנשים מבחוץ שבעלי הבית הם אנשים בורים ומלאים באמונות תפלות.
מתורגם על ידי המרכז לפאנג שואי ומטפיזיקה סינית של מאסטר ג'וזף יו - מרכז ג'וזף יו לפנג שואי בהנהלת מאסטר מרינה שולמן.
Copyright Joseph Yu
לפרטים נוספים: 03-7411080, marina@fsrc.co.il
www.fsrc.co.il
מאסטר מרינה שולמן, המובילה בתחומה בישראל, מייעצת לארגונים, ולאנשים פרטיים, מנהלת מרכז ג'וזף יו לפנג שוואי בישראל.
מרינה ממשיכה את חזונו של מסטר יו ופועלת להקמת דור חדש של יועצי פנג שוואי קלאסיים בישראל.
מרינה בוגרת לימודי תואר ראשון בתולדות האומנות באוניברסיטה העברית . לאחר הלימודים נסעה ליפן שם חיתה 15 שנים ושימשה כמרצה בכירה באוניברסיטה של ה- Interpol ביפן. היא הוסמכה כמטפלת בשיאצו על ידי מסטר קימורה מייסד שיטת ז'ן שיאצו
בשנות ה-90 החלה להתעניין ב Fuu Sui שהוא הפנג שואי היפני
בשנת 2003 השתתפה בסמינר של Master Joseph Yu,.
בשנת 2004 הפכה לנציגתו הבלעדית בישראל .ב2007, מרינה הוסמכה כמאסטרית לפנג שוואי.
מרינה ממשיכה את חזונו של מסטר יו ופועלת להקמת דור חדש של יועצי פנג שוואי קלאסיים בישראל.
מרינה בוגרת לימודי תואר ראשון בתולדות האומנות באוניברסיטה העברית . לאחר הלימודים נסעה ליפן שם חיתה 15 שנים ושימשה כמרצה בכירה באוניברסיטה של ה- Interpol ביפן. היא הוסמכה כמטפלת בשיאצו על ידי מסטר קימורה מייסד שיטת ז'ן שיאצו
בשנות ה-90 החלה להתעניין ב Fuu Sui שהוא הפנג שואי היפני
בשנת 2003 השתתפה בסמינר של Master Joseph Yu,.
בשנת 2004 הפכה לנציגתו הבלעדית בישראל .ב2007, מרינה הוסמכה כמאסטרית לפנג שוואי.