בעולם המערבי כבר מזמן למדו איך לנצל את יתרונות המסחר האלקטרוני. לעסק שלא מפרסם באינטרנט אין תקווה להתחרות וגרוע מכך- למעשה אינו קיים.
גם בישראל התחילו להפנים את היתרונות של מסחר אלקטרוני. כמעט לכל בעל עסק רציני יש חנות וירטואלית ואחוזים גדולים מהמכירות מגיעות דרך חנות אינטרנטית. מטרתה של חנות מקוונת היא לשמש את כל צורכי העסק, להחליף לחלוטין את העסק הקיים ולאפשר מסחר אלקטרוני תוסס.
בעולם של היום אנשים גולשים להנאתם ברשת ומבצעים קניות סתמיות ומיידיות כי פרסומת מסוימת משכה אותם או כי הם חשבו על מוצר ספציפי והחלו לחפש. עם בעיות כמו לחץ זמנים, תחבורה, שעות עבודה, נגישות, זמן פנוי וכו', חנות ווירטואלית נותנת מענה לבעיות אלו ויוצרת יתרונות חדשים כגון זמינות מכל מקום ובכל שעה.
כל דבר ניתן למכור ולקנות באינטרנט וזה אחד הנפלאות של מסחר אלקטרוני, אבל בארץ ישנה מגמה חזקה במיוחד של קניות מכשירים סלולריים דרך האינטרנט בזכות חנות וירטואלית. מכשירים סלולריים הפכו לטראנד פופולרי ומבוקש ביותר על ידי ישראלים והרווחים למוכרים הוא אסטרונומי. ישראלים רבים מעדיפים לקנות מעסק קטן את מכשיר הסלולר במקום ללכת לחברות הגדולות. כפי שציין כתבה ב The Marker “ההערכה היא שכל מכשיר חמישי בישראל נרכש כיום מחוץ לחברות הסלולר" (30.08.11 | 10:24 אמיתי זיו )
עסק שמוכר מכשירים אלו חייב להופיע באינטרנט, חיוני שיהיה לו חנות וירטואלית. ישנם 2 סיבות עיקריות ופשוטות לכך:
כמות גדולה של מתחרים ברחוב: יש חנות לסלולר כמעט בכל רחוב (במרכז) ועסק כזה אינו יכול להתחרות באפקטיביות כנגד כל המתחרים אם אין לו חנות מקוונת.
גם אם במקרה העסק נמצא במקום אידאלי לתנועה אנושית או שהוא היחיד באזור (בפריפריה) הוא יכול להגדיל את אחוזי המכירה שלו במאות אחוזים ולהתחרות בגדולים.
מכשיר אטרקטיבי שמושך גולשים: מדובר כמו שאמרתי במכשיר פופולרי שסוחף את כל האוכלוסייה. זהו מכשיר שאינו צריך חשיבה עמוקה והתלבטויות, הוא אטרקטיבי, צבעוני, חדש וטכנולוגי. זהו מכשיר אידאלי למסחר אלקטרוני כי ניתן לפרסם אותו באינטרנט והוא ימשוך את עיני הגולשים. בהנחה שמדובר בפרסומת אטרקטיבית וחנות וירטואלית מושכת ניתן בקלות למשוך קונים לבצע קנייה מהירה וספונטנית בשביל הריגוש הרגעי.
לסיכום: מסחר אלקטרוני הוא מושג שכל בעל עסק חייב להכיר על מנת להצליח. ישנם עסקים שעוד יותר דחוף להם להיכנס לאינטרנט מכיוון שהם מפסידים הזדמנות עצומה- לדוגמה: מכשירים סלולריים. בעל עסק חייב לקבל את ההחלטה עוד היות להקים חנות וירטואלית לסלולר.