862בלט ירושליים-קלרה ועוד
צילומים-אלי ליאון
בלט ירושלים הוא אחת משלוש להקות הבלט בישראל הרוקדות בעיקר בלט קלאסי.
הוא הוקם ב2004 ומקום מושבו ירושלים כאשר מטרתו בעת הקמתו היתה לקדם את המחול הקלאסי בירושלים.
הלהקה מנוהלת היום ע'י נדיה טימופייבה שהנה בתה של הרקדנית הראשית לשעבר של הבולשוי בלט נינה טימופייבה שהקימה את הלהקה וניהלה אותה עד לפני כשנתיים.
שניים הם האגפים של להקת הבלט. האחד הוא בית הספר לבלט קלאסי והשני סדנת הבלט.
את הופעתה הראשונה קיימה הלהקה ב2008 וכעת היא מעלה תכנית חדשה.
הלהקה לא הרבתה להופיע עד כה ועיקר עבודתה בית הספר למחול.
אתמול הופיעה הלהקה בבכורה בתא במרכז סוזן דלל בארבע יצירות מהן שלוש קצרות בכוריאוגרפיות של כוריאוגרפים מרוסיה,רומניה וגאורגיה.
בשלושת הריקודים בחלקו הראשון של הערב הוצגו בסיגנון ניאו קלאסי אדגיו מהבלט "מקבת" -כוריאוגרפיה וולדימיר ווסיליאב ומוסיקה -קיריל מולצ'אנוב.
ריקוד נרקד היטב בתנועות אלגנטיות המבטאות בריקוד את הפיתוי.היה הרבה חן ויופי בריקוד ובכוריאוגרפיה .
בריקוד יש הקפדה ליצור תמונות יפות בכל אתנחתא קלה.הוא מתבסס על ריקוד סולו של כל אחד מבני הזוג ודואט קצר.נהנתי מריקוד זה והוא נראה לי היפה ביותר מבין שלושת הריקודים שבחלק הראשון.
היה בריקוד זה רעננות ואפשר לראותו הן כריקוד קלאסי והן ככמעט מודרני.
רקדו נדיה טימופייבה וארטור טרוצקי.
בריקוד השני קטע מהבלט "פאלאדיו" כוריאוגרפיה של מיכאי באבושקה ומוסיקה מאת קארל ג'נקינס ראינו ביצוע יפה שהיה ברובו דואט והראה את הפירוד בין בני הזוג.זה היה ריקוד כוחני שהבליט את כוחו הגופני של הרקדן.
רקדו קרן נוטיק ומיכאל שניידר
הריקוד השלישי"INSTEAD OF TANGO" מוזיקה גייה קאנצ'לי וכוריאוגרפיה גיאורגי אלקסידזה הנושא היה הפיוס.
רקדו לידיה רוטרדמסקי וקיריל פנפילוב.
בכל שלושת הריקודים שלט הצבע השחור בתלבושות שעוצבו ע"י נדיה טימופייבה.
היצירה המרכזית של הערב היתה יצירתו של יורם כרמי"קלרה"שבוצעה בבכורה עולמית.
יצירותיו של כרמי נוטות יותר לריקוד המודרני .
כאן היה שילוב מסויים בין הקלאסי למודרני.זהו ריקוד מופשט,צבעוני ביותר,עליז ,מבוצע מצויין והשתתפו בו תשעה רקדנים.התלבושות נאות מאוד אורגינליות ויפות .הן יוצרות אפקט נהדר של ניפוח ונפנוף כאשר הרקדן מסתובב.מאור צבר היה המעצב.שי יהודאי עיצב את התאורה.
זאת כוריאוגפיה המשתדלת לגוון את אותן התנועות המבוססות על בסיס סיבובי והרמת רגל אחת ע'י וריאציות שונות.
היתה זו כוריאוגרפיה נהדרת מלאת עליזות,קצב ודינמיקה אסטטית שבוצעה מצויין.
הריקוד נרקד לצלילי החמישיה לפסנתר וכלי קשת מאת רוברט שומן ו"רומנסה"של קלרה שומן שנתנה גם את השם ליצירה.
לראות או לא לראות:ערב מענין ושונה בסגנון בשני חלקיו.ביצוע טוב,מהנה ביותר.
נכתב על ידי elybikoret-ליאון אלי ,26/8/2011 07:09
אלי
elybikoret@gmail.com
03-6856786
עיתונאי-מבקר אמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
אני מזמין אתכם להכנס לאתרי בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי.
הכתובת www.elybikoret.022.co.il