ייעוץ שיווקי, כידוע, מיועד לחברות שמעוניינות להרחיב את מאגר הלקוחות שלהם, לחשוף את עצמם ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולהגדיל את ההכנסות של החברה. במילים אחרות: חברות שרוצות להתפתח ולהתייעל.
המטרה של ייעוץ שיווקי ברורה לכולם, אך מהי הדרך? מדוע חברות רבות כל כך נזקקות לשירותי ייעוץ שיווקי מבחוץ? למה חברות מעדיפות לקחת חברת ייעוץ שיווקי חיצונית במקום למנות יועץ מבפנים, גם אם משמעות הדבר לשלם יותר עבור שירותים חיצוניים? יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
קודם כל, כדאי לקחת ייעוץ שיווקי מחברה חיצונית, כי בישראל (ארץ הפרוטקציות) הרבה דברים במנגנון מתנהלים לפי קשרים אישיים. יועץ פנימי מטעם החברה אולי לא ירגיש כל כך נוח למתוח ביקורת על חברים וקולגות לעבודה שאותו הוא רואה יום יום במעלית. אולי הוא יהיה רך יותר כלפי מקורבים, שיושבים ואוכלים איתו ארוחת צהריים בהפסקה או מרפדים לו את תלושי המתנה בחגים (יותר מאשר לעובדים אחרים). הדו"ח שיתקבל לא יהיה ממש אובייקטיבי, בלשון המעטה. יועץ פנימי אולי גם יחשוש לדרוש שינויים של המערכת, מפחד שהוא יישא באחריות, במידה ודברים לא ילכו כמתוכנן...יועץ שיווקי של החברה עשוי גם הוא, בדומה לעובדים ולמנהלים, להסתגל ולהתרגל כל כך לשיטת העבודה במקום, שיהיה קשה לו לשנות את דרך המחשבה, לעשות סוויץ' ולהוביל את כולם אל המהפך המיועד.
כשבוחרים ייעוץ שיווקי מבחוץ, מקבלים ייעוץ אובייקטיבי, נטול קשרים אישיים כאלה ואחרים. ייעוץ שיווקי חיצוני הינו חופשי למתוח ביקורת כאוות נפשו על המנגנון.
תפקידה של חברת ייעוץ שיווקי חיצונית הוא לבדוק את המנגנון מכל צדדיו. המנגנון יכול להיות מסורבל, רקוב, בלתי יעיל מבחינת זמנים. אפשר בהחלט למדוד יעילות לפי זמנים. חברה שיש בה בלגן, חוסר סדר, מתנהלת בצורה חסרת הגיון, מן הסתם מבזבזת זמן יקר שהיה יכול להתנהל על הגדלת המכירות של החברה ועל רענון התדמית העייפה והשחוקה שלה (למשל, שינוי סלוגן ולוגו, מהפך תדמיתי באתר האינטרנט וכו'), וכן גם על מחשבה ודרכי פעולה של פרויקטים עתידיים ופוטנציאליים שיכולים להניב רווח לחברה, על רענון כוח האדם בחברה על ידי קורסים חיצוניים ועוד.
ייעוץ שיווקי בא לסייע לחברה שכבר אין בכוחה לסייע לעצמה. ייעוץ שיווקי הוא קריאה לעזרה, מחברה שכבר לא יכולה להתעלם ממנגנון מסורבל, איטי ומונע לאט מידי.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל