עלמנת להשאר מעודכנים עלינו להישען על העקרון החשוב ביותר והוא חווית המשתמש זהו הגורם שממנו נגזרים כל הפקטורים לקידום אתר בצורה הטובה ביותר.
כאשר אנחנו רוצים לקדם אתר אנחנו צריכים להסתכל על האתר מנקודת המבט של הגולשים וזאת כנראה גם הדרך שבא מנועי החיפוש קובעים את הפרמטרים לבדיקת האתר.אם נפרק את זה, נוכל להבין למה מנועי החיפוש מוסיפים כל הזמן עוד ועוד גורמים המשפיעים על קידום האתרים.
בואו נפרק את פעליות ה-seo שלנו לשלושה חלקים:
1. On-Site SEO
2. Off–Site SEO
3. Crawler Optimization
On-Site SEO
מנועי החיפוש מגדירים את חווית המשתמש לפי פקטורים כמו bounce rate , time on site, page views , unique visitors בואו ניכנס קצת יותר עמוק וננסה להבין למה גורמים אלו הם חשובים וכיצד אנו מתייחסים אליהם בתהליך קידום האתר.
Bounce rate – איך מורידים את אחוז הנטישה?
- Bounce rate גבוה מצביע על חוסר רלוונטיות לגולש ולכן לתת כותרות רלוונטיות זה בראש סדר העדיפויות.
- אם ניזכר שניה בעובדה שאנחנו עצלנים אז יהיה אפשר להסיק מסקנה גם על אורך הטקסט שלנו, חשוב שהטקסט לא יהיה ארוך אנחנו לא רוצים שהגולש יראה טקסט על כל העמוד. לכן הטקסט יהיה עד כ-400 מילים, מחולק לפסקאות ובעל כותרות h2,h3. לכמות הכותרות יש פחות חשיבות מבחינת קידום וזאת לאחר העדכון האחרון של האלגוריתם של גוגל.
- עיצוב האתר נכנס פה כערך עליון והינו גורם המשפיע ישירות על אחוזי נטישה גבוהים.
- חשוב שהפונט יהיה קריא ככל האפשר.
- אל תנסו לשנות את המיקום של התפריט לא לנסות להמציא את הגלגל.
Time on site
- חשוב!!! חברים, לא משנה על מה אתם כותבים אתם חייבים לתת לגולש להרגיש שיש בכתבה ערך כלשהו, וזה הכי חשוב .
- חשוב מאוד לכתוב בשפה ברורה.
- תוסיפו תמונות שלכם לאתר תנו לגולשים שלכם להרגיש שיש בן אדם מאחורי האתר עולם האינטרנט הפך לחברתי בשנים האחרונות.
- תוסיפו תגובות לאתר ותנו לגולשים שלכם להשתתף בשיחות או להגיב לפרסומים באתר.
- תוסיפו תמונות או סרטון על מנת להקל על עומס המידע בטקסט.
- כמו שדיברנו קודם גם כאן עיצוב האתר משפיע ישירות על הזמן ששהגולש ישאר באתר.
- אם ישנה הרשמה לאתר חשוב לא לעייף את הגולש בטפסים ארוכים ואפילו לתת לגולש להתחבר בעזרת open id או פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת.
Page views
- ככל שהגולש עובר בין יותר עמודים ונשאר זמן ארוך יותר בכל עמוד מנועי החיפוש מתחילים מגדירים אותך כאתר מהימן “serp”.
- תקשרו את הכתבה לעוד כתבות בתוך האתר. חשוב לתכנן את זה נכון, אם הכתבות שאליהם אתם מקשרים מדברות על נושא המפתח את הכתבה הנוכחית אז הגולש פשוט נשאר באתר וממשיך להנות מהתוכן שיש בו.
ועל הבסיס הזה מקדם אתרים צריך להלביש את כלל המשימות של הקידום, אנחנו יכולים לראות שגוגל שינתה את את חוקי המשחק כאשר עדכנה את האלגוריתם החדש שלה, ומהניסיון שלי כמקדם אתרים אני יכול להגיד בוודאות שהמיקומים הראשונים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש פשוט יגיעו.
אני לא אומר שכל מה שמקדמי אתרים עושים עד היום הוא לא נכון אני אומר שיכול להיות צריך להסתכל על זה מנקודת מבט אחרת. ישום כל הטכניקות שכולנו מכירים צריכה להתבצע לא לפי רשימה אלא לפי חשיבה מעמיקה יותר.
Off–Site SEO
בניית לינקים לאתר לא תהיה אותו הדבר גוגל קטלה את כל חוות התוכן וטרפה את כל הקלפים בכל מה שנוגע בבניית קישורים נכנסים לאתר.
- הדרך הטובה ביותר לקבל לינקים איכותיים היא להתרכז בבלוגים לתת תגובות
- רשתות חברתיות התחילו להיות גורם מאוד חזק דירוג האתר שלך אז תפרסם כתבות ברשתות חברתיות תפתח פרופילים תנהל שיחות עם הגולשים.(בסופו של דבר הם הלקוחות שלך)
- תייצרו תוכן ויראלי בערוצים השונים כמו יוטיוב וכדומה.
- תיצרו קשר עם בעלי אתרים ותבקשו לינק לאתרכם.
Crawler Optimization
לאחר שכבר עברנו על כל הגורמים שיהפכו את חווית המשתמש שלנו למושלמת נשאר לנו עוד דבר אחד קטן. והוא לגרום לגוגל להבין את כל השינויים שעבדנו עליהם כל כך קשה.אז אנחנו ניצור בשבילו מפת אתר.אנחנו נדאג שאין עמודים שבורים 404 ונעשה הפניות בעזרת 301 redirection.אנחנו נדאג לכותרות h1,h2,h3 החשיבות של מספר הכותרות הפכה לח[פחות רלוונטית מאז העדכון האחרון של גוגל פנדה.נדאג לעשות מחקר מילות מפתח על מנת שמנועי החיפוש יכירו גם בתוכן שחשוב לנו לקדם.
אלכס אונגר
/>alex@needs.co.il
www.needs.co.il