סיפורה של מרקיטה אנדרז, אשת המכירות הטובה ביותר בעולם, מתחיל כסיפור טרגי. קריאת סיפורי הצלחה מלמדת אותנו שהמפתח הראשון להצלחה הוא מחסור, צורך עז שצריך למלא, מוטיבציה שמתגלה בנסיבות כמעט קיצוניות, שבהן האדם ניצב מול "אין ברירה" - ויוצר ממנה הזדמנויות חדשות, מתוך דחף עז להיפטר ממצבו הנוכחי. סיפורה של מרקיטה אנדרז מתחיל בהיותה בת 7, עת עזב אביה אותה ואת אמה, ושתיהן נאלצו לעבוד כמלצריות במסעדה בניו יורק. אמה של מרקיטה אנדרז חלמה על טיול מסביב לעולם, כמו גם על האפשרות הכלכלית לשלוח את מרקיטה ללימודים בקולג' כשתגדל. "פעם, כשתגדלי ותרוויחי מספיק כסף, ניסע שתינו לטיול מסביב לעולם, ותלמדי בקולג' ותהיה לך עבודה טובה ותרוויחי מספיק כסף כדי שלא נצטרך לעבוד במלצרות". מילים גדולות לילדה קטנה, והן בוודאי הדהדו בראשה של מרקיטה במשך שנים. כמו בכל סיפור, גם בסיפור הזה יש מאורע מחולל: כשהייתה בת 13, גילתה מרקיטה מודעה בעיתון תנועת הצופים, שמזמינה את כל החניכים לתחרות מכירת עוגיות. הפרס שהובטח למי שימכור הכי הרבה עוגיות היה: טיול מסביב לעולם. ברגע אחד של שאפתנות ותמימות, החליטה מרקיטה שהיא הולכת למכור כל-כך הרבה עוגיות, למעשה- יותר עוגיות משמישהו מכר אי פעם. היא לבשה את מדי הצופים שלה ועברה מדלת לדלת בשכונה, מציעה לשכנים לקנות עוגיות. דודתה נתנה לה כמה עצות לפני שהתחילה במסע מכירת העוגיות שלה. היא אמרה לה: "לבשי את מדי הצופים שלך. אשת עסקים צריכה תמיד להיות ייצוגית ומכובדת." "תמיד חייכי ודברי בנימוס, גם אם לא קנו ממך כלום." "בבואך לבתים גדולים ובמיוחד בסופי שבוע, תמיד תבקשי הזמנות גדולות." ולבסוף: "לעולם, לעולם, אל תבקשי ממישהו לקנות ממך משהו. תבקשי ממנו להשקיע". מרקיטה אנדרז בת ה 13 עברה מדלת לדלת, וכל אחד שפתח מצא על מפתנו ילדה קטנה וחייכנית, במדי צופים, שאמרה: "שלום, שמי מרקיטה ויש לי ולאמי חלום לנסוע לטיול מסביב לעולם. אני הולכת להגשים את חלומי בעזרת מכירת העוגיות האלה. האם תרצה להשקיע בקופסת עוגיות או שתיים?" בתמימות של ילדה שחושבת שזה אפשרי להרוויח כסף ממכירת עוגיות, ועוד מדלת לדלת, ונטולת ההגנות האופייניות למבוגרים, ההופכות למכשלתנו העיקרית, כמו הפחד מפני "מה יגידו" "ואם אני לא אצליח" "ואם זה ביזבוז זמן"...מרקיטה מכרה באותה שנה 3,526 קופסאות של עוגיות וזכתה בטיול מסביב לעולם. מאז היא מכרה 42,000 קופסאות עוגיות, גייסה למעלה מ 80,000 דולר, הרצתה בכנסים בכל רחבי ארצות הברית, כיכבה בסרט וכתבה את הספר שהפך לרב מכר: "איך למכור יותר עוגיות, מכוניות, בתים, מחשבים...וכל דבר אחר". מה היה לה למרקיטה שלא היה לאף אחד אחר? הרבה ילדים רצו לזכות בטיול ואף היו להם תכניות כיצד ימכרו כמויות עצומות של עוגיות, וחלקם אף מכרו. אבל רק מרקיטה יצאה מדי יום, מיד אחרי הלימודים, עם מדי הצופים שלה וחבילות העוגיות, מוכנה לשוב ולבקש מאנשים שישקיעו בחלום שלה. היא לא הייתה מתוחכמת יותר מאנשי מכירות אחרים, ילדים או מבוגרים. היא פשוט המשיכה לבקש, המשיכה להציע. היא עשתה. עשייה מובילה לתוצאות, ואילו הססנות מתחבאת לפעמים מאחורי מושגים כמו "תכנון" ו "מחשבה", אשר בהינתן מספיק זמן הופכים לפחד ולהרגל של חוסר עשייה. סוד ההצלחה של מרקיטה הוא לא איך מתגברים על הפחד, אלא איך עושים משהו למרות שמפחדים לעשותו. הפחד מדחייה הוא מרכיב עצום בכישלון, מפני שמראש הוא מחסל כל סיכוי לעשייה. בסופו של דבר מרקיטה גילתה, שככל שהיא חזרה על המעשה, כך הלך ופחת הפחד, עד שמכירת העוגיות הפכה להרגל מהנה. כשנתבקשה בשידור חי למכור חבילת עוגיות לסוהר, וזה ענה לה "אינני קונה עוגיות מילדים, יש לי 2,000 אסירים לשמור עליהם! רוצחים, גנבים שכלואים בבית הסוהר" - מרקיטה חייכה לעומתו ואמרה "אדוני היקר, אולי אם תשקיע בחבילת עוגיות לא תהיה זועף כל-כך, ואם יש לך 2,000 אסירים, אני חושבת שאתה צריך לקחת 2,000 עוגיות גם בשבילם". הוא קנה. עוד על ספרה של מרקיטה אנדרז, כמו גם טיפים בנושאי כסף, איך להרוויח, איך לחסוך ואיך להצליח, אפשר לקרוא כאן:
איך להרוויח ולחסוך כסף, המפתח להצלחה עם כספים: המאמר של בלוג כסף קראו עוד על איך לחסוך כסף , צריכת דלק ו כסף באינטרנט