חשוב להבדיל בין פרופיל עסקי אשר נוגד את חוקי הפייסבוק (ועלול להיסגר ללא כל התראה מוקדמת על ידי הנהלת הפייסבוק) לבין דף עסקי המשמש כמו אתר קטן בתוך הפייסבוק.
הקמת עמוד עסקי בפייסבוק הינה אמצעי פרסום חינמי ועוצמתי לשיווק ומיתוג העסק- כל עוד כמובן העמוד מנוהל בצורה נכונה
אז מה למעשה כוללת הקמת עמוד עסקי?
- לאחר פתיחת הדף העסקי- צריך להעניק לדף שם קצר וקולע- אשר יעביר את לגולשים מסר אודות המידע בדף. רצוי כי שם העמוד יכלול את שם העסק וסלוגן העסק הכולל מילות מפתח למנועי חיפוש. למשל לעמוד העסקי שלי קוראים "אור -נט : שיווק אפקטיבי וחסכוני לעסקים קטנים ברשת" השם כולל את שם העסק וסלוגן העסק אשר מהווה גם תאור השירותים המרכזיים ביותר אשר העסק מעניק ללקוחותיו. כמובן שישנם שירותים נוספים כגון עיצוב עמודים עסקיים, הדרכות אישיות, ניהול דפים עסקיים, הפקת סרטוני קידום ושירותי כתיבה מקצועיים אך איני יכולה לכלול הכל בשם הדף. שימו לב כי לאחר שצברתם 200 חברים בדף- לא ניתן לשנות את שם הדף!
- העלאת תמונת פרופיל מייצגת- אם יש לכם לוגו לעסק העלו את תמונת הלוגו כתמונת הפרופיל. בנוסף ניתן להוסיף תחת תמונת הפרופיל את שם העסק- אם לא מופיע כבר בלוגו. במקרה ואין לוגו לעסק- ניתן לבחור תמונה מייצגת אחרת ולהוסיף כיתוב של שם העסק. כיום כבר קיימתהאפשרות גם לתמונת רקע ותמונה זו למעשה מקבילה לכותרת אתר סקי ועל כן צריכה להכיל את לוגו העסק, שם וסלוגן העסק ופרטי התקשרות.
- שינוי כתובת URL של הדף- לאחר שצברנו 25 חברים בדף ניתן לשנות את כתובת URL של הדף. בכדי לעשות זאת ניכנס לקישור www.facebook.com/username בחלק העליון של העמוד יופיע חלון המאפשר שינוי כתובתURL של הפרופיל האישי ותחתיו חלון לשינוי כתובת URL של הדף העסקי (במקרה של ניהול כמה דפים נצטרך לבחור את הדף אשר את כתובתו ברצוננו לשנות). שימו לב! לאחר שינוי הכתובת פעם אחת לא יהיה ניתן לשנות שוב! לכן חשבו טוב על כתובת לדף. אם יש לכם אתר אינטרנט לעסק מומלץ לרשום את הדומיין בכתובת הדף. אם אין לכם אתר אינטרנט- ביחרו כתובת המכילה מילים הקשורות לשם העסק.
- הזמנת חברים- הזמינו חברים ומשפחה בתור התחלה להצטרף לדף שלכם (לעשות לייק לדף) . אל תתביישו ובקשו מהם גם לשתף את הקישור לדף בפרופיל שלהם ולהזמין חברים ומכרים נוספים. כמובן- כי גם אתם יכולים ורצוי! מדי פעם לפרסם את הקישור לדף העסקי בפרופיל האישי ולכתוב עליו כמה מילים.
- הוסיפו את כתובת הדף לפרופיל האישי: תחת קטגוריית "אתרים" (הן אם יש לכם אתר אינטרנט והן אם לא- הדף העסקי משמש כמו מיני-אתר בתוך הפייסבוק).
- הגדירו את הדף העסקי כמקום העבודה שלכם בפרופיל האישי: כאשר מגדירים את מקום העבודה בשם הדף- נוצר קישור ישייר לדף העסקי בפייסבוק.
- עדכון תכנים- הקפידו על העלאת תכנים שונים ומגוונים (אך רלוונטים!) בתחום העיסוק: מאמרים, טיפים, תמונות, סרטונים, קישורים לכתבות וכלים שימושיים ועוד. הקפידו על עדכון תוכן חדש לפחות 3 פעמים בשבוע ושתפו את הפוסט החדש בפרופיל ובקבוצות בהם אתם חברים (על פי כללי הקבוצה). חשוב לא להעמיס יותר מדי תכנים ביום- זה עלול לעצבן אנשים אשר יבטלו חברותם בדף. בנוסף עדכון מרובה של תכנים יציף את העדכונים בדף הבית בפרופילים של חברי הדף ועלול להביא לאיבוד חלק מן המידע (לא כולם מקפידים להיכנס לדף להתעדכן אלא מתעדכנים על פי המופיע בדף הבית HOME שבפרופיל).
- מתנה כערך מוסף- מעבר לעדכון התכנים השוטף מומלץ להעניק מתנה לחברי הדף. לדוגמא: מדריך בתחום העיסוק / או מבצע מיוחד לחברי הדף. צרו לשונית מיוחדת אשר תבלוט לעיני החברים- ובנוסף פרסמו את הקישור להורדת המדריך/ את המבצע מדי פעם בפוסט על קיר הדף. תוכלו להשתמש בערך מוסף זה גם כפרסום לעסק ומשיכת חברים לדף העסקי.
- פרגנו! : פרגון אינה מילה רעה ואך יתרה מכך- היא מאוד מועילה. כאשר אתם מפרגנים לאנשים הם יכנסו לבדוק מי אתם ומה אתם עושים וזו פתיחת דלת לפרגון חזרה. (תנו בלייק לדפים עסקיים, היכנסו לדף ותנו בלייק על פוסטים מעניינים וטובים! תגיבו במילים לפוסטים בדף העסקי, שתפו את הדף על קיר הפרופיל שלכם, כתבו מילות המלצה/תודה בלשונית הביקורות/reviews, פרגנו בקבוצות פרגון- הקשידו כמה דקות מזמנכן לפרגונים כל יום ותזכו לפרגון חזרה- פרגון זה עניין של קארמה והנוסף מעניק לכם חשיפה)
- פרסום הדף באינדקס חיפוש- כן כן- גם את כתובת URL של הדף ניתן לעדכן במנועי החיפוש השונים ככתובת אתר עסק למידע נוסף אני מזמינה אתכם להצטרף אל העמוד העסקי שלי "אור- נט".
בהצלחה