פייסבוק, יוטיוב, גוגל אדוורדס, קמפיין וירטואלי, דף אוהדים, דף נחיתה, כמה שזה נשמע עכשיוי ומתאים לכל שיחה היום על שיווק. כל יועצי השיווק והמדיה גם המסורתיים יותר נהנים לדבר על השיווק ברשת. כאשר יש נהירה לנישה מסויימת לעתים זהו זמן טוב להוציא מהבוידעם את הכלים הישנים ולחזור ל"מקורות" השיווק שהיו כל כך פופולריים לפני "המון" שנים בשנות התשעים של המאה העשרים. כן חברים יקרים אני מדבר על המכשיר המיושן הזה שנקרא טלפון. אפילו לא זה הסלולארי אלא הקווי.
אותך לפייסבוק:
כולם כבר יודעים שהמקום האמיתי הוא פייסבוק, אך יש כלים שיווקיים נהדרים וזולים שנזנחו למזלנו בשנים האחרונות ואני אומר למזלנו כי אם כולם בפייסבוק אז מישהו השאיר את קו הטלפון ללא השגחה וזה הזמן שלנו לפנות ללקוחות החדשים שלנו דרך הטלפון. לאחרונה ייעצתי לחברה שיש לה לקוחות מרובים. חלקם אקטיביים וחלקם פסיביים מאוד והחברה לא מנסה לפנות ללקוחות כי טלמרקטינג זה מאוד מיושן. ממש כך, בלי לחשוב פעמיים ולאחר שמאמצי השכנוע שלי לא עלו יפה, בקשתי שיתנו לי כמה מספרי טלפון של לקוחות קיימים ושאני אפנה אליהם בשם החברה. חיוך קטן עלה על שפתיה של מנהלת העסק והיא הגישה לי את השפורפרת ואת מספרי הטלפון. חייגתי מהצד השני ענה לי לקוח והוא אפילו שמח שהצגתי לו את החברה, הייתימוסיף התרגש אפילו "מה הכבוד לו זכיתי"? שאל אותי הלקוח. "קבלתי את שמך ממנהלת העסק ורציתי לשאול מדוע לא רכשת מאיתנו מוצרים בשנה האחרונה"? חשב לרגע הלקוח וענה "לא נעים לי להגיד לך אבל די שכחתי שאתם קיימים" כן קוראים יקרים. אתם יכולים להיות בפייסבוק וביוטיוב ולחפש אחרי לקוחות חדשים באמצעים הכי משוכללים וחדשניים אך בשורה התחתונה זה תמיד עניין אישי ופרסונלי, גם ללקוחות חדשים וכמובן ללקוחות הקיימים.
להתקשר זה הכי לתקשר
קחו לכם את הטלפון ואת רשימת הלקוחות שלכם ותעברו אחד אחד. תתקשרו, תציגו את עצמכם בקצרה :"שלום מדברת ____ מחברת _____ רציתי לבשר לכם על מבצע שאנחנו מעלים". תמיד תתקשרו עם משהו חגיגי ומיוחד עבור הלקוח. אם עבר זמן מאז שיצרתם איתו קשר תשאלו אותו מה חדש אצלו? האם משהו השתנה מאז שהוא היה אתכם בקשר לאחרונה. תגלו עניין אמיתי.
בנוגע לאיתור לקוחות חדשים. אז הם נמצאים בפייסבוק. פרדוקס? לא ממש. היום בעידן הרשתות החברתיות אני יכול לאתר המון לקוחות פוטנציאלים מכל תחום בלחיצת כפתור. אם זה לקוח עסקי שמפרסם יהיה לי קל לראות מה הוא צריך ומה הוא מחפש. אם זה לקוח פרטי אני אמצא אותו לפי קבוצות או פורומים בתחומים שמעניינים אותו. אני יכול להיות נוכח בפורומים כמומחה או כחובבן אך אני אהיה נוכח ומשם הדרך לשיחת הטלפון היא קצרה מאוד. זכרו שקול אנושי שווה יותר משובר הנחה לא ממשי.
בהצלחה