כולם כבר יודעים שעל מנת שיהיה לעסק סיכוי להצליח ולעמוד מול מתחריו הוא חייב להיות נוכח באינטרנט. לא סתם בשנים האחרונות המושג בניית אתרים הפך למושג כל כך חשוב ודומיננטי. בניית אתרים הוא אחד התחומים היותר מובילים בעולם ההייטק והטכנולוגיה.
אבל אם כבר הגעתם למסקנה המומלצת של בניית אתר, השאלה הבאה היא איזה סוג של אתר לבנות?
ישנן 2 דרכים עיקריות לבנות עסק באינטרנט ולכל דרך יש מטרה אחרת.
הדרך הראשונה היא לבנות אתר אינטרנט למכירות.
זהו אתר שמיועד להכניס הרבה מאוד כסף בצורה אוטומטית ובכמויות עצומות. אתר אינטרנט למכירות מתפקד כעסק לכל דבר ומסוגל לעבוד בכל שעה, בכל מקום ולהגיע לאין סוף גולשים. אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר אינטרנט מוכר הוא סליקת אשראי.
גולשים מגיעים לאתר, ובתנאי שהוא נבנה בצורה מקצועית, מושכת וחכמה, נותנים את האשראי לביצוע תשלום אוטומטי ומיידי. הכסף מועבר באמצעות חברת סליקה מאובטחת ומאושרת אל חשבון הבנק של בעל האתר. כל מה שנשאר לבעלים לעשות הוא לטפל בהזמנות, במשלוחים ולראות את הכסף מתגלגל אוטומטית לחשבון בנק.
הדרך השנייה לבנות עסק באינטרנט הוא על ידי בניית אתר תדמיתי.
אתר תדמיתי אינו מיועד למכירות. הוא אינו סולק אשראי ולא מתבצעות דרכו עסקאות. אתר תדמיתי מיועד לפרסם ולשווק את העסק החיצוני לאינטרנט. האתר התדמיתי יכול להיות מוצג כחנות וירטואלית, כלומר מוצגים בו מוצרים ללא יכולת לבצע קנייה, לדוגמא האתר הזה: http://shop.yalla.co.il/
אתר תדמיתי יכול גם להיות מוצג ללא המוצרים ולכלול רק מידע ותוכן שיווקי על העסק, למשל האתר הזה של כדורי עיצוב בתעשייה (כדורי שילוט): http://www.kadouri.co.il
מטרתו של אתר תדמיתי הוא להציג את העסק ואת יתרונותיו ולמשוך גולשים להגיע לחנות החיצונית הפיזית.
כל בעל עסק חייב לשקול את הצרכים שלו ולחשוב על המטרה הסופית של האתר כאשר הוא עושה את צעדיו לקראת בחירה בחברה לבניית אתרים.
אם בעל העסק רוצה חיים פשוטים ללא צורך אפילו בחנות חיצונית לאינטרנט, עדיף לו לפתוח חנות וירטואלית שהוא אתר מכירתי. אם העסק החיצוני יותר חשוב מהמכירות באינטרנט ומטרת הפרסום באינטרנט הוא רק לצורכי שיווק ומשיכה לחנות החיצונית (מה שלפעמים נפוץ בחברות גדולות ומותגים) אז הבחירה תהיה אתר תדמיתי.
על פניו אולי ניראה שהבחירה לבנות אתר אינטרנט למכירות היא העדיפה כי היא למעשה יכולה להחליף את הצורך בעסק חיצוני, אבל לא כל בעל עסק מוכן לדרישות ולהתחייבויות של מסחר אלקטרוני כמו: סליקת אשראי אינטרנטי, אספקה ועמידה במשלוחים ועוד.
לסיכום - שני סוג האתרים הם אופציות מצוינות וקריטיות להצלחת העסק. בהתאם למטרות ולצרכים האישיים ניתן להתאים את האתר לפונקציה הנכונה עבור העסק.