מי שקורא את המאמר הזה יכול להיות אחד משני דברים: או קופירייטר מתחיל שמחפש ברשת חומר שיעזור לו למקד את משימת הכתיבה לרדיו שקיבל זה מכבר, או מי שמשלם על מנת לפרסם את עצמו ברדיו. נחמד שהגעתם לקרוא אותנו, כי תחשפו כעת לחוקי הכתיבה לרדיו שהצטברו בידע האנושי בעת החדשה. הגזמנו? אז מה?
1) למד את נושא הג'ינגל היטב, את קהל היעד שלו, את הבעיות שלו, ואת התגובות למוצר.
2) בחר לך נציג בקהל היעד אליו אתה פונה, הכר אותו, וכתוב אליו. במקרה כזה - ככל שתהיה סלקטיבי יותר, תהיה אפקטיבי יותר.
3) פתח את הג'ינגל באמירות או באמצעות צלילים מעוררי תשומת לב (גונג, מוזיקה ייחודית, צלצול טלפון...), בתשדירי רדיו קצרים אם לא תזכה מיד לתשומת הלב, כנראה שלא תזכה לה בכלל.
4) נא לא להגזים בסופרלטיבים, זה פוגע באמינות התשדיר וזועק "אני פרסום משולם".
5) כתוב את התשדיר בשפה "שיחתית" כי הרדיו הוא כלי תקשורת אינטימי למדי.
6) בניגוד לפרסום המתנוסס על גבי דפוס, ברדיו הימנע ממספרים וספרות, אנשים לא מצויים בדריכות מלאה בשעת קבלת המסר שלך ואתה עלול לבלבל אותם.
הלינק הזה נועד בכדי שתוכלו ללמוד ולהכיר את שבעת הכללים הנוספים לכתיבת ג'ינגל פרסומי לרדיו.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com