כותב שיווקי טוב, הוא להטוטן המצליח להחזיק את כל הקצוות המנוגדים האלו יחדיו. הוא אפילו מצליח לכתוב תוכן שהופך את האתר אופטימלי למנועי חיפוש. הכתיבה השיווקית חייבת להיות אמינה ונאמנה לעובדות, אך גם לשכנע את הגולש שכדאי לו להירשם לאתר, או להפוך ללקוח.להלן מספר עקרונות ועצות המסייעים בכתיבת תוכן שיווקי.
א. בלי סיסמאות וסימני קריאה.אף אחד לא אוהב להרגיש שמנסים "לדחוף" לו מוצר לידיים. אנשים נכנסים לאינטרנט, יותר מהכול, בשביל לקבל מידע. יש לשכנע את הלקוח שהמוצר שלכם הוא הטוב ביותר עבורו, אך כדאי לעשות זאת בצורה מתוחכמת.
ב. משפטים קצרים ולא מסורבלים. הגולש באינטרנט קצר בזמן ובסבלנות. מטרת הטקסט היא "להכניס אותו לעניינים" מהר, ולהשאיר אותו שם.... תוכן שיווקי צריך להיות בהיר וענייני.
ג. לקדם את העלילה.הגולש הוא אינטליגנטי. הוא אינו רוצה לשמוע את אותו דבר בצורה שונה, עשר פעמים. כתיבה שיווקית חייבת להתקדם במהירות לעבר ה"שורה התחתונה": מה מציעים כאן, למה לקנות, ואיך?
ד. להפריד בין עיקר לתפל. עדיף לא להעמיס על הקורא את כל המידע שיש לכם בנושא, או את כל ההיסטוריה של החברה. רצוי לבדוק מה הדברים הרלוונטיים ביותר עבורו. מה כדאי שיידע על מנת שיישאר באתר וירצה להשתמש בשירותיו.
ה. שימוש נכון בכותרות.שימוש נכון בכותרות ראשיות ובכותרות ביניים, יכול למשוך אנשים אל "תוך" האתר, כדי לקבל מידע נוסף. הכותרות משפרות את ההתמצאות שלהם באתר, וכך ימנעו מלקרוא את מה שאינו רלוונטי עבורם.
ו. התמקדות בייחודיות החברה.לא מספיק לשכנע מישהו שהוא צריך משהו, צריך לשכנע אותו שהוא צריך לקבל את זה דווקא מימכם. התוכן השיווקי חייב להבליט את יתרונות החברה שלכם, להתמקד במה שמייחד אותה, ולהבדיל אתכם מהמתחרים.
ז. יחסי אמון עם הגולש. יחסי אמון נוצרים כשהגולש מקבל תחושה שמספקים לו את כל המידע הדרוש ולא מסתירים ממנו דבר. כתיבה שיווקית איכותית צריכה לענות על שאלות שהגולש עשוי לשאול ולספק אינפורמציה רלוונטית ומעניינת, על מנת ליצור תדמית של רצינות ומומחיות.
א. בלי סיסמאות וסימני קריאה.אף אחד לא אוהב להרגיש שמנסים "לדחוף" לו מוצר לידיים. אנשים נכנסים לאינטרנט, יותר מהכול, בשביל לקבל מידע. יש לשכנע את הלקוח שהמוצר שלכם הוא הטוב ביותר עבורו, אך כדאי לעשות זאת בצורה מתוחכמת.
ב. משפטים קצרים ולא מסורבלים. הגולש באינטרנט קצר בזמן ובסבלנות. מטרת הטקסט היא "להכניס אותו לעניינים" מהר, ולהשאיר אותו שם.... תוכן שיווקי צריך להיות בהיר וענייני.
ג. לקדם את העלילה.הגולש הוא אינטליגנטי. הוא אינו רוצה לשמוע את אותו דבר בצורה שונה, עשר פעמים. כתיבה שיווקית חייבת להתקדם במהירות לעבר ה"שורה התחתונה": מה מציעים כאן, למה לקנות, ואיך?
ד. להפריד בין עיקר לתפל. עדיף לא להעמיס על הקורא את כל המידע שיש לכם בנושא, או את כל ההיסטוריה של החברה. רצוי לבדוק מה הדברים הרלוונטיים ביותר עבורו. מה כדאי שיידע על מנת שיישאר באתר וירצה להשתמש בשירותיו.
ה. שימוש נכון בכותרות.שימוש נכון בכותרות ראשיות ובכותרות ביניים, יכול למשוך אנשים אל "תוך" האתר, כדי לקבל מידע נוסף. הכותרות משפרות את ההתמצאות שלהם באתר, וכך ימנעו מלקרוא את מה שאינו רלוונטי עבורם.
ו. התמקדות בייחודיות החברה.לא מספיק לשכנע מישהו שהוא צריך משהו, צריך לשכנע אותו שהוא צריך לקבל את זה דווקא מימכם. התוכן השיווקי חייב להבליט את יתרונות החברה שלכם, להתמקד במה שמייחד אותה, ולהבדיל אתכם מהמתחרים.
ז. יחסי אמון עם הגולש. יחסי אמון נוצרים כשהגולש מקבל תחושה שמספקים לו את כל המידע הדרוש ולא מסתירים ממנו דבר. כתיבה שיווקית איכותית צריכה לענות על שאלות שהגולש עשוי לשאול ולספק אינפורמציה רלוונטית ומעניינת, על מנת ליצור תדמית של רצינות ומומחיות.
גיא יום טוב, מנכ"ל Advanced Web Marketing חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש ובניית אתרים. בעל ניסיון של 7 שנים בתחום האינטרנט. Advanced Web Marketing מתמחה בבניית אתרים, קידום אתרים במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים