ליכולת להעביר תחושות ותובנות במשפטים פשוטים יש מספר חוקים. הם הופכים את הכתיבה לזורמת ויעילה יותר, ומקרבת את הקורא אליכם ואל הרעיון. בין אם מדובר על קופירייטינג לפרופיל חברה, תוכן לאתר או דיוור ישיר, חמשת הטיפים הבאים יהפכו את הטקסטים שלכם לזורמים ומשכנעים יותר.
1. משפטים קצרים
משפטים קצרים הם משפטים שכיף לקרוא. קל לבנות איתם רעיונות מורכבים ולהעביר באופן מדרגי מסרים. משפטים קצרים מאפשרים למצות נושאים ולעבור באופן חלק לנושא חדש. המשמעות המעשית היא לא להגזים במילות קישור (משום ש.., כיוון ואחרות) או בתיאורים רבים מדי. עם זאת, משפטים ארוכים שמשולבים במקומות נכונים, תורמים לשבירת הקצב ולדינמיקה טובה יותר בקריאת הטקט.
2. פנייה אישית
פנייה אישית היא הדרך הבטוחה ביותר לגרום לאנשים לגלות עניין ולהמשיך לקרוא. פנייה אישית יוצרת מחויבות סמויה בינך לבין הקורא. המחויבות הזו היא סימטרית. קופירייטינג בנימה אישית אומרת גם כתיבה ישירה, בגובה העיניים ומתן מידע בצורה אמינה. בתמורה, יקשיבו לך עוד כמה שורות. כתיבה אישית מתאימה גם בכתיבת תוכן לאתר, פרופיל חברה או כל מוצר שיווקי אחר.
בעברית יש לדלג על הפנייה השונה לזכר ולנקבה. שתי טכניקות שימושיות בעניין זה הן שימוש במילים המסתיימות באות כף - לך, עוברך, דעתך ועוד, ובפעלים בלשון עבר - ביקשת, רצית ודומיהם.
3. כותרות בעלות ערך מוסף
כותרת היא המשפט החשוב ביותר בטקסט. זהו המשפט שקובע את מידת נכונותו של הקורא להמשיך לשורה הבאה. במובן הזה, הזמן שלו הוא המשאב היקר ביותר שלך, וכדאי מאוד להצדיק את ההשקעה הזו.
בעלונים רבים ניתן לראות כי את תפקיד הכותרת תופס רק שם המוצר. כותרת כזו לא מגרה לפעולה, לא מסבירה את היתרון, לא מעוררת רגש ולא מציעה שום ערך מוסף. אז מה הסיבה שאנשים ימשיכו לקרוא את השורה הבאה?
4. חובת השכנוע
אנשים רוצים ממך סיבה לקנות את המוצר שלך. הם שואלים את עצמם למה המוצר שלך טוב לי, למה הוא יותר טוב מהמתחרה שלך? איך השירות שלך יכול לקדם אותי? תכל'ס, שאלות לגיטימיות. קופירייטינג טוב יודע להתייחס לכל החששות של הלקוח הפוטנציאלי ולספק להם מענה. לעיתים אלה עובדות, נתונים ומספרים. לעיתים זהו מענה עדין ומרומז, שלא מציף חששות, אלא מייצר מעטפת שלמה ומנומקת.
5. להתחבר לרגשות של המותג שלך
רגש הוא הדבק שמחבר בין אנשים לאנשים ובין אנשים למוצרים. למעשה, רגש למוצר הוא בדיוק מה שהופך אותו למותג ומחבר סביבו קהל רוכשים נאמן. רגש הוא יכול להתעורר מסיפורים קטנים או גדולים, מהבטחה שיווקית מקורית והריגוש שמצליחים לעורר סביב המוצר בכל מיני פועלות.