מאגרי מידע הם נכס שיכול להועיל לכל חברה שרוצה לקדם את עצמה ולשווק את עצמה, בעבר מאגרי המידע העסקיים היו כתובים כולם בערימות של ניירות, והיום מאגרי המידע הללו הם ממוחשבים. חלקם חשופים וגלויים לכל אחד, וחלקם הם חסויים ורק מי שמנוי לחברת מאגרי המידע יוכל להשתמש בהם.
באמצעות מאגרי מידע ניתן לנהל קמפיין של דיוור ישיר, או קמפיין של הפצת עלונים, או מחקר שוק כלשהו, או קמפיין שיווקי לבעלי תפקידים בחברות מתחרות.
השימוש במאגרי מידע חזר בשנים האחרונות להיות שימוש נפוץ ופופולארי זאת בשל חוק הספאם, האוסר שליחת דואר זבל סתמי.
כל חברה צריכה להזמין לעצמה את מאגר המידע התפור בדיוק לצרכים שלה, יש חברה שתצטרך מאגר מידע של מנהלי שיווק בחברות הייטק, ויש חברה שתצטרך מאגר מידע של מנהלי כספים בחברות התעשייה השונות.
כל חברה רצינית שרוצה לשרוד בשוק רצוי שיהיה לאנשי השיווק שלה מאגר מידע עסקי איכותי ואמין , כך לחברה יש סיכוי טוב יותר להתמודד מול המתחרות שלה, ולשרוד בעולם הכלכלי הנוקשה של עידן המאה ה-21.
יש סוגים שונים של מאגרי מידע , שכל אחד מהם נותן מענה לצרכים הספציפיים של כל לקוח ולקוח, כך למשל מאגר מידע המספק פרטים אודות וועדי עובדים יתאים לחברה העוסקת בשיווק מתנות, ומאגר מידע שמספק את שמותיהם של מנהלי הרכש של חברות שונות, יתאים לחברות המספקות ציוד מסוגים שונים לחברות השונות במשק, ומאגר מידע אודות מנהלי מחלקות שיווק ופרסום בחברות השונות יתאים לחברות יחסי ציבור והפרסום השונות שירצו כמובן לעבוד עם מנהלי המחלקות הללו ולשתף עמם פעולה.
סוג נוסף של מאגרי מידע הוא מאגרי מידע עסקיים שבהם נאסף מידע עסקי אודות הזדמנויות עסקיות שונות המתאימות ללקוח, או אודות התפתחויות עסקיות שחלו אצל החברות המתחרות , וכך הלאה.
היום בעידן התחרות הקשה בין העסקים כמעט כל עסק רציני המכבד את עצמו מחזיק מאגרי מידע כלשהם, או מזמין כל פרק זמן כלשהו מאגרי מידע מעודכנים שיש בהם מידע המותאם לשנויים שחלו בחברות השונות בשוק. עסק שמעוניין להשתמש במאגרי מידע בתבונה וביעילות , חייב לחשוב קודם לכן, לאיזה סוג של מידע הוא זקוק, ומה הוא מעוניין לעשות עם המידע הנ"ל, ואיזו מטרה הוא מעוניין להשיג בסופו של דבר.
אני רואה משקל רב לפרטים הקטנים כגדולים