כשהעכביש החטטן של מנוע החיפוש גוגל משוטט ברחבי הרשת הוירטואלית, ומחפש, חוקר ובוחן אתרים, יש מצבים בהם הוא מקטלג ומסמן פעמיים עמוד מסויים (כפילות). זה נובע מכך שיש שני (או יותר) לינקים שונים המובילים לאותו עמוד אינטרנט.
זוהי תוצאה שנגרמה מחוסר בדיקה מקיפה של האתר שלכם בסיום תהליך בניית אתר.
לדוגמא מצב שבו שני קישורים שמפנים לאותו עמוד אינטרנט:
http://www.site.com/blog/?paginate=1
http://www.site.com/blog/the-title/
חשוב מאוד להימנע בעת בניית אתר אינטרנט משימוש בקישורים כפולים.
אם הקישורים הכפולים מובילים לעמוד דף הבית של האתר שלכם, יתכן ומנוע החיפוש של גוגל יסרוק את האתר כולו פעמיים.
לדוגמא כל הכתובות הבאות שמובילות לעמוד הבית:
http://www.site.com/index.html
http://www.site.com/index.php
/http://www.site.com
http://site.com/
https://www.site.com/
ישנם אתרים שמפנים את הגולשים בין עמודי האתר, ע"י כתובות רלטיביות כדוגמאת אלו:
…/category.php
ומובילות לעמוד שכתובתו האבסולוטית היא:
http://www.site.co.il/category.php
באתרים מסויימים ניתן לערוך חיפוש של מוצרים, דבר הגורם לעיתים לגולשים להגיע לאותו מוצר ע"י שתי בקשות חיפוש, לדוגמא:
http://www.site.com/products?category=grocery&limit=19&order=desc
http://www.site.com/products?category=grocery&order=desc&limit=19
שכפול של קישורי עמודים בבניית אתר הוא כמובן גם שכפול תוכן בעיני גוגל. כולנו יודעים ששכפול תוכן עלול לגרור עונשים ונפילות בדירוג האתר, ולכן צריך לשמור על אחידות כתובת הURL גם בקישורים מחוץ לאתר, וגם בקישורים פנימיים. הלינקים אמורים להיות בצורה המלאה (כתובות אבסולוטיות) בלבד. יש אומרים שכפילויות בעמודי האתר היא שגורמת לו להשאר בPR 1 או 2 זמן רב ואף באפס.
אל דאגה, גם אם המצב קיים באתרכם גוגל חשבו כבר על פתרון.
הפתרון לבעיה הוא תג הCanonical. זהו תג שאפשר להכניס בצורה ידנית לעמוד המוכפל שאנו מתייחסים אליו, ולציין בו (בתג) את הכתובת הנכונה והאבסולוטית לאותו עמוד. כך גוגל יאנדקס את העמוד רק פעם אחת.
במהלך בניית אתר מומלץ לבקש מהמתכנת להכניס תגCanonical בכל עמוד, באופן כזה שהוא יכניס את כתובת הURL המתאימה לכל עמוד בצורה אוטומטית.