פרסום ושיווק קונבנציונלי ומוכר כגון: שלטי חוצות, מודעות פרסום בעיתונות כתובה, טלוויזיה, רדיו, בתחנות אוטובוס וכד', ופרסום ושיווק באינטרנט, זהו בעצם השלב בתהליך שהגיע לאחר הפרסום והשיווק הנוסטלגי שהכרנו עד לפני 30 שנים. פרסום ושיווק במדיה באינטרנט בעלי יתרונות רבים על פני השיווק והפרסום הוותיקים שהכרנו עד לא מזמן. ובנוסף לכך, שיווק ופרסום באינטרנט הפך להיות היום לנישה לצריכה המונית, שכל בעל עסק יודע, לאחר שביצע את בניית אתר האינטרנט שלו, שהוא חייב להיכנס ולהשתמש בזה על מנת למקסם את השיווק של האתר או העסק שלו .לעיתים קרובות אף שימוש במדיית האינטרנט לשיוק ופרסום הינה זולה הרבה יותר.
האמצעים לפרסום ושיווק באינטרנט הם רבים, כל עסק מחפש לו את הנישות והאמצעים לשיווק ופרסום באינטרנט, כאלו שיתנו לו דחיפה אופטימאלית לצרכים, לביזנס ולהגעה ישירה ללקוחותיו שלו, ויתאימו גם לתקציב שלו. ניתן להשפיע רבות על אמצעים אלו ולקדמם עם בניית אתר מוכוון קידום ושיווק.
הבאנו כמה אמצעים ואסטרטגיות שבעזרתן ניתן לבצע פרסום ושיווק מוקפד, איכותי ומוכר באינטרנט:
• שיווק ברשתות חברתיות - שיווק ברשתות חברתיות הוא יעיל וממוקד, מקושר לעסק ולאתר, מרחיב את אופק הפעילות האסטרטגית של העסק ומהווה קישור מעולה להגדלת תנועת גולשים. כמו בניית אתר אינטרנט, גם בניית עמוד בפייסבוק או ברשתות חברתיות נוספות יגדיל ויקדם את העסק בצורה משמעותית ויקבל ציונים גבוהים ממנועי החיפוש.היום חברה המספקת מוצר מסויים יכולה לשווק את עצמה, שיווק ממוקד ויעיל רק ברשתות חברתיות העוסקות בתחומה, שיווק זה, מצליח לחדור תוך פרק זמן קצר יחסית אל קהל היעד הממוקד והמעוניין במוצר, מבלי שהמשווק נדרש לעשות מסעות שיווקיים יקרים, מיותרים אל קהל היעד שכולל בו קהלי יעד מגוונים.
• פרסום ממומן במנועי החיפוש –פרסום באמצעות מודעות טקסט, המופיעות בהתאם למילות המפתח שהמפרסם מעוניין בהם, על פי תקציב נבנה וממוקד מראש, כשחלק גדול מהפרמטרים של הקמפיין ידועים למפרסם מראש, המודל העסקי של פרסום ממומן, הוא מודל עסקי שבו הלקוח משלם אך ורק עבור מודעות שמישהו הקליק עליהם. בנוסף לכך, יש להדגיש כי הלקוח יופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש בדפים הראשונים, ככל שיסכים לשלם עבור כל מודעה סכום גבוה יותר.
• קידום אורגני של אתר אינטרנט – קידום אורגני, הינו קובץ מהלכים ואסטרטגיות שבעזרתן יוכל האתר לקבל מיקום גבוה מצד מנועי החיפוש השונים (ובעיקר גוגל). ככל שהאתר יהיה מותאם לקריטריונים של מנועי החיפוש בצורה טובה יותר כך הוא צפוי לקבל מיקום גבוה יותר בין תוצאות החיפוש וליהנות מכמות גולשים גבוהה יותר ויחס המרה טוב יותר. הדבר מושג בדרך כלל ע"י כמה דרכים כגון: כתיבה והפצה של מאמרים בתחום האתר, החלפת קישורים, אופטימיזציה לתכני האתר ועוד.
כמובן שנאמר כאן שברור שבעל הממון יוכל לבצע מסע פרסום ושיווק מכובה יותר, אך האינטרנט מלא הפתעות חיוביות שניתן לנצלן עם חשיבה מוקפדת ולאו דוקא עם ממון בלתי מוגבל.