לראשונה - דלק ביולוגי במטוס פרטי
לפי פרסום באתר NBAA, ב-18 ליוני האחרון, ביצע מטוס המנהלים Gulfstream G450, טיסה מוצלחת מניו ג'רזי לפריז. כל זה היה נשמע שגרתי לחלוטין אם לא היינו מציינים את הדבר הבא: המטוס הונע בחלקו על ידי ביופיול (דלק ביולוגי).
לדברי רון ווייט, הטייס הבכיר של חברת האניוול (Honeywell), מבצעת הניסוי, לא היו לו חששות, מאחר ולפני הטיסה הטרנס-אטלנטית, הושלמה טיסת מבחן של 5 שעות, שכללה מספר בדיקות, כולל כיבוי והנעה מחדש של מנועי המטוס במהלך הטיסה.
אמנם ווייט הציג את הדברים בצורה תמציתית, אך במשך שני עשורים, עמלו אנשים רבים בתעשיה, בניסיון ליצור דלק מטוסים אשר לא מבוסס על נפט, בדרך ליצירת טיסות ירוקות. (חכירת מטוס)
מהיר ויעיל מהמצופה
בשנת 2006, פנתה הסוכנות למחקרי בטחון מתקדמים לחברת האניוול, בבקשה ליצירת דלק סילוני אשר מורכב כולו ממשאבים מתחדשים. אמנם היו שקיוו לפתרון מהיר, אך אף אחד לא ציפה שהתוצאות יגיעו בתוך שנתיים בלבד.
הפיתוח המהיר גורם לתהליך לראות קל, אך הדרישות לפיתוח הדלק היו מחמירות ביותר, וכללו - פיתוח דלק שאינו מצריך החלפה או שינוי כלשהו במבנה המטוס או המנוע, אינו מיוצר מחומרים המשמשים כמזון לבני אדם או בעלי חיים ושאינו מצריך פגיעה בקרקע או במקורות מים.
במהלך הטיסה ב-18 ליוני, מנוע אחד מתוך שני מנועי הרולס רויס של המטוס הוזן ב-50% דלק סילוני ו-50% דלק ביולוגי, אשר הופק מקמלינה – צמח שאיננו אכיל וניתן לגידול ברוטציה עם מקורות מזון כמו חיטה.
היעילות של דלק ביולוגי לצמצום פליטות הפחמן של כלי הטיס היה ברור במהלך הטיסה הטראנס-אטלנטית. לפי ווייט "כבר בשימוש בתערובת דלק של 50-50 במנוע אחד בלבד, צמצמנו את פליטת הפחמן נטו של הטיסה ב-5.5 טונות?.
בנוסף, כתוספת משמחת, הוכיח הדלק הביולוגי במנוע הימני, כי הוא מנוצל בצורה יעילה יותר, מאשר הדלק הסילוני הטהור אשר הגיע למנוע השמאלי. "לאחר 7 שעות טיסה, השתמשנו בכ-140 פאונד פחות דלק, במנוע הימני מאשר בשמאלי.
כעת, אנשי הצוות של האניוול מצפים לעתיד בו מטוסים ישתמשו יותר ויותר בדלק ביולוגי. עד כה, הפיקה האניוול 700,000 גלונים של דלק ביולוגי המיוצר מקמלינה, אצות ועוד.
הדלק הבילוגי של האניוול עולה כרגע כפול מהמחיר הממוצע לדלק סילוני רגיל, אך ככל שיותר ויותר חקלאים יבינו את אשר טמון בגידול הצמחים בהם משתמשים להפקת הדלק הביולוגי, המחיר ישתווה למחירו של הדלק הסילוני הרגיל ואף יהווה כ-15% מהדלק המשתמש לתעופת טיסות מסחריות וטיסות מנהלים במטוס מנהלים עד שנת 2020.
ייחודה של חברת LynxJet הוא בשאיפה המתמדת ובמחויבות לשירות מצויין, למקצועיות ולבטיחות. אנו מציעים ללקוחותינו ערך מוסף על ידי חשיבה מחוץ לקופסה ומציאת הפתרונות המשתלמים ביותר לכל לקוח, ביניהם גם מגוון פתרונות ייחודיים אשר בדרך כלל אינם מוצעים למשתמשי התעופה הפרטית והעסקית.
בראש החברה עומד צור בנר, טייס משנת 1994, המחזיק ברישיון טיס בקטגוריה הגבוהה ביותר (רישיון - Airline Transport Pilot) מטעם רשות התעופה האזרחית בישראל ומטעם מנהל התעופה הפדרלי האמריקאי, ה- FAA. כמו כן, משמש צור מדריך טיסה מטעם שני הגופים הללו.
http://www.lynxjet.aero/default.asp?PageID=4