לכתוב בטוב - כתיבה שיווקית חיובית
מחשבות חיוביות, כך אומרים, הן הדרך לחיות חיים טובים וראויים. אם נהיה אופטימיים, דברים טובים יקרו לנו, נצליח להגשים עצמנו ולשמוח בחלקנו.
ובכן, ברוב המקרים זה כנראה עובד ועם קלישאות שמוכיחות את עצמן, לא מתווכחים.
ככה זה גם בכתיבה שיווקית. המסרים שאנחנו מעבירים לקהל היעד שלנו צריכים להיות על דרך החיוב ולא על הדרך השלילה.
אבל רגע, מה אם אנחנו מספקים ללקוח משהו שחסרונו עשוי להיות קריטי לחייו ולעבודתו? לא נציין את הסיבות הכאובות המצדיקות את רכישתו? ברור שכן, אבל בצורה אינטליגנטית, המקפידה לברור את המילים ה"מועילות" והמדויקות, שמסבירות את הצורך באופן חיובי. תסמכו על הלקוח, הוא כבר יבין מה מנוגד לתועלות אלה.
אז, איך מתחילים לכתוב תוכן שיווקי חיובי?
- קודם לכל, להאמין. אם נאמין בעצמנו, במוצר שלנו, בערך ובתועלות שאנחנו מספקים, נוכל לעבור לשלב הבא:
- להתמקד. לארגן ברשימה את כל היתרונות של המוצר/השירות, גם ביחס להיצע השוק ומתחרים (למה הלקוחות רגילים? האם אנחנו מציעים יתרונות חדשים?) ולחשוב על האופן בו נשלב אותם במסר השיווקי - בין אם זה כתיבה לאינטרנט, כתיבת עלון שיווקי, כתיבת דף נחיתה, פרופיל חברה, ניוזלטר ועוד.
- אחרי שמנינו את כל תועלות המוצר/השירות, עלינו לחשוב על סדר חשיבותן והופעתן בטקסט - מה צריך לציין כבר בפסקאות הראשונות, במטרה שהלקוח יראה ויבין מייד? איזה יתרונות יש להבליט לנגד לעיניו? כבר בתחילת הטקסט, הקורא רוצה וצריך להבין איך מה שאתם מציעים עונה על הצורך שלו ומה ייחודו לעומת מתחרים. כתבתם אינפורמציה רבה, משפטים ארוכים ומפותלים? סביר שהלקוח הפוטנציאלי יתייאש ויהפוך במהרה לפוטנציאל בלתי ממומש.
על הדבש, לא על העוקץ
- אחרי שכבר החלטתם עם מה להתחיל ועם מה לסיים, יש לתת את הדעת למבנה הטקסט,
מבנה המותאם לאופי הפלטפורמה בה הוא נכתב. בהתאם לכך, סגנון כתיבה לאתר אינטרנט יהיה
שונה מסגנון כתיבה לעלון שיווקי, לאיגרת או לניוזלטר. מה בכל זאת משותף? מסרים שיווקים יש לכתוב תמיד בגובה העיניים, עם פסקאות מרווחות, כותרות ומשפטים טיזריים ונקודות בהתאם לצורך (כשמספקים רשימת טיפים, סוגים של מוצרים וכדומה) - במטרה להקל על הקורא ולסייע לו למצוא את מה שמחפש בקלות.
חשוב לזכור, גם הרבה דברים אפשר להגיד במעט. זה גורם לנו לחשוב יותר, אבל גם להיות נכונים, מדוייקים ויצירתיים יותר. תתנו דגש לעיקר.
- השלב הבא הוא השלב המעניין והמאתגר כל כותב ואני קוראת לו "תבלון". כעת, אחרי שחשבנו וגיבשנו את המסר שלנו, אנחנו צריכים לעטוף אותו במילים. אבל, לא סתם מילים. מילים שנוגעות, שמעוררות, מילים חיוביות ומשכנעות.
הלקוח שאנחנו פונים אליו רוצה לדעת איך השירות או המוצר מסייע לו, איך הוא עונה לו על צורך ספציפי, מקל עליו, משפר את איכות חייו ותורם לו.
אף אחד לא רוצה לשמוע על איומים ופחדים. לדוגמא, עסק שעוסק באבטחה לא צריך לספר ללקוח הפוטנציאלי שלו שהוא חשוף לפריצות, שחיי משפחתו ורכושו נמצאים בסכנה מתמדת ולכן הוא צריך מנעול אמין או מערכת אזעקה משוכללת.
אין צורך להבהיל, אנשים יבינו את החשיבות אם תדברו אל הרגש שלהם, אל צורך שבא מבפנים. במקרה כזה, מילים כמו שקט נפשי, תחושת ביטחון, פרטיות, שליטה – ישכנעו הרבה יותר, כי הן נושאות ערך רגשי לצד החשיבות הפרקטית.
סביר להניח שאנשים אליהם מכוון מסר זה שמעו לא פעם למה זה מסוכן, אבל רצוי שיבינו למה זה כדאי.
אם ה"כדאי" ידבר לאנשים והתמהיל החיובי שיצרתם בכתיבה ייגע בהם, הם ימהרו ליצור איתכם קשר.
כתיבה שיווקית חיובית ומוצלחת!
שירלי גולן, כתיבה שיווקית -
http://www.shirlygolan.co.il/