יותר ויותר חברות עוברות להשתמש בשיטת השיווק הרשתי כדי להפיץ את מוצריהם או שירותיהם.
חברה הוגנת היא חברה הגורמת להטבה כלשהי בחייו של הלקוח שלה בעזרת מוצריה, ללא קשר לשיטת השיווק בה היא בוחרת להשתמש כדי לשווק את מוצריה.
חייב להיות איזשהו ערך מדיד העובר כחוט השני בין 7 שיטות השיווק.
1. חנות- החברה קונה או שוכרת חנות באזור מבוקש ומעסיקה עובדים כדי שיטפלו בציבור הקונים המגיעים לחנות. האם חברה שפותחת עסק צריכה לפרסם גם בעיתונים כדי למשוך קהל לקוחות? בוודאי שכן. האם היא תחלק פליירים באזור בו היא פועלת? בוודאי שכן, הוצאות אלו חלות בסופו של דבר עלינו, הצרכן הסופי.
2. שיווק במייל- חברה קונה רשימת כתובות מייל, מעסיקה עובד/ים כדי לכתוב מיילים המספרים לאנשים על העסק והמוצרים. שוב יש הוצאות וכמובן שמי שמשלם עליהן בסופו של דבר זה אנחנו, הצרכן הסופי
3. טלמרקטינג- חברה קונה רשימת מספרי טלפון, מעסיקה עובד/ים המתקשרים אל אנשים, מסבירים על העסק או המוצרים ואף מוכרים מוצרים דרך הטלפון. שוב יש הוצאות וכמובן שמי שמשלם עליהן בסופו של דבר זה אנחנו, הצרכן הסופי
4. אינטרנט- חברה בונה אתר אינטרנט ומפרסת אותו במנועי חיפוש כדי לקבל תנועה לאתר על מנת למכור את מוצריה. גם שם יש הוצאות על פרסום וגם שם מי שמשלם על כך בסופו של דבר הוא הצרכן הסופי.
5. שיווק ישיר או שיווק מפה לאוזן – במקום להשתמש בערוצי הפרסום המקובלים, נעזרת החברה בצרכנים מרוצים כדי לקדם את מכירותיה באופן שהצרכנים עצמם ממליצים לאנשים אחרים על טיב המוצרים וכדאיות השימוש בהם.
6. זכיינות – חברה המוכרת למישהו אחר את הזכות להשתמש בשמה הטוב ובמוצריה, כדי שהוא ימכור מוצרים אלו לצרכן הסופי. גם כאן כרוך הדבר בפרסום שבסופו של דבר מי שמשלם עליו הינו הצרכן הסופי.
7. שיווק רשתי - הינו סוג של שיווק ישיר - חברה מגייסת מפיצים עצמאיים הרוצים גם לצרוך וגם למכור את מוצרי החברה או את שירותיה, הם מקבלים זיכיון מהחברה לצרף מפיצים ולקוחות נוספים, מלמדים אותם לעשות את אותו דבר ומקבלים על כך תגמול יפה שבדרך כלל היה מיועד לצרכי פרסום.
אם הערך הוא ליצור הטבה כלשהי בחיי הלקוח של החברה ושיטת השיווק אינה פוגעת בצרכן הסופי ונותנת לו תמורה מלאה עבור כספו, רשאית החברה לבחור באילו משיטות השיווק הקיימות, החוקיות והמקובלות, לשווק את מוצריה. שיטה כזו או אחרת בהחלט לא תהיה זו שתקבע אם החברה היא חוקית או לא.
בכל תחום יש תרמיות. יש תרמיות בקרב רופאים, יש תרמיות ממשלתיות, יש תרמיות בחנויות, יש תרמיות בטלמרקטינג ועוד...
נשאלת השאלה, למה רוב התרמיות משתמשות בטכניקה של שיטת השיווק הרשתי כדי ליצור את מה שכולם מכנים פירמידה?
מסתבר שהשיטה בה משתמשים בתעשיית השיווק הרשתי, היא שיטה עם עוצמה!
מישהו הבין את זה וניצל את זה לטובת תרמית גרידה, כדי לגזול במהירות את כספם של אנשים המחפשים דרך להתעשרות מהירה!
מה שלא נלקח בחשבון, שזה לא חוקי! כי אין מוצר ואין שירות מאחורי הכסף!
זו לא דרכו של השיווק הרשתי.
בכל שיטת הפצה יכולה להיות תרמית לכן חשוב לבדוק היטב לא רק לאיזו חברת שיווק רשתי להצטרף אלא גם למי ולאיזה צוות.
יכולה להיות חברה חוקית לגמרי שצוות העובדים שלה מרמה אנשים?
אם מישהו משתמש בטלמרקטינג לצורך תרמית, האם תאשים את חברת התקשורת? או שתאשים את האדם שבצע את התרמית והשתמש בטלפון לצורך זה.
אם מישהו משתמש באבן להרוג מישהו, האם תאשים את האבן? האבן לא הרגה את אותו מישהו, האדם שזרק את האבן הוא זה שהרג.
על אותו משקל יכולה להיות חברת MLM חוקית לחלוטין ויכול להיות שיש בה מפיצים שמרמים אנשים. האם זה הופך את החברה ללא חוקית?
שיווק רשתי היא שיטה אפקטיבית, משום שהיא משתמשת בהמלצות של צרכנים מרוצים להפצת הבשורה. מסתבר שבדרך זו המוצר מופץ ומשווק מהר יותר מכל מערך הפצה אחר.
זו שיטת הפצה הוגנת ביותר, בו הצרכן הסופי תמיד נהנה גם ממוצר איכותי וגם מהנחה משמעותית או מרווח.
הסיבה ששיטת השיווק הרשתי מקבלת כל כך הרבה תשומת לב, כי יש בה עוצמה!
אמור לי, מתי מוכר בחנות כלשהי הקדיש לך את מלוא תשומת ליבו מעבר לזמן בו אתה נמצא בחנות?
בשיווק רשתי הלקוח הופך להיות ממש חבר קרוב לפעמים אף יותר מבן משפחה.
כל מה שאתה צריך להיות זה מזמין מקצועי ואם יש בצוות שלך 10 מזמינים מקצועיים, אתה מסודר לכל החיים.
בנוסף אתה צריך שיהיו לך 10 מיומנויות חשובות:
• לגלות עניין אמיתי באדם שהזמנת.
• שתהיה בך כוונה להיטיב את חייו של האורח שלך.
• להיות חביב ידידותי וכנה.
• לא לשכנע, לשאול שאלות.
• להיות קשוב לצרכים של האורח שלך.
• לומר תמיד את האמת.
• לדבר בשפת התקשורת של האורח שלך כדי שתוכל לתקשר אתו בקלות.
• תמיד לתת למישהו אחר "לסגור" את תהליך ההצטרפות של האורח שלך
• לשתוק כמו דג כשמישהו אחר עושה את זה בשבילך.
• ללוות את המצטרף החדש עד להצלחה שלו
בשלב הראשון אלו הן 10 המיומנויות שאתה צריך לאמץ לעצמך ולהפוך אותם להרגל.
יש מיומנויות נוספות שתרכוש במהלך הזמן בהדרכות שאתה עובר.
אחד הדברים החשובים שאתה יכול לעשות כשאתה בונה את העסק שלך בשיווק רשתי הוא לא להאשים אף אחד בשום דבר.
קח את מה שנאמר כאן, הייה מזמין מקצועי, השתמש ב-10 המיומנויות האלו, תהיה נוכח במצגות, תהיה נוכח בכל ההדרכות של החברה, בכל ההדרכות של הצוות אליו אתה שייך. בכל אירועי החברה.
קרא ספרים על תחום השיווק הרשתי, על מנהיגות, על התפתחות וצמיחה אישית, למד כל הזמן, תעשיר את עצמך ותתפתח ואנשים ירצו להצמד אליך, לשמוע מה יש לך לומר, ללמוד ממך ולהיות כמוך.
צרף מפיצים, צרף לקוחות, למד את המפיצים שצרפת לעשות את מה שאתה עושה. כוון דאג שהם יתחברו למערך ההדרכה הקיים בחברה ולמד אותם ללמד את הצוות שלהם לעשות את אותו דבר.
אני שואלת אותך, מה יכול להיות יותר הוגן מזה?
להצלחתך!
צוות ,MLMexperts
נ.ב.
בקרוב יתווספו מאמרים המדברים על שיווק רשתי אינטרנטי