לבנות אתר לעסק זו לא מטרה, זהו אמצעי השאלה היא מה אנחנו רוצים להשיג. כאן לא מעט פעמים מתפזרים, האם האתר הוא כרטיס ביקור? האם היעד הוא למכור מוצרים? האם אנחנו מוכרים שירותים? אילו מוצרים הכי חשוב לנו למכור, באילו שירותים אנחנו רוצים להתרכז. אלו שאלות לא קלות ונוח להתעלם מהם, עם זאת הן קריטיות על מנת לאפיין את האתר בצורה נכונה ביותר. לדוגמא אם המטרה היא כרטיס ביקור של החברה בלבד אין צורך בהשקעה בקידום, אפשר לעשות אתר שיהיה דינאמי ויאופיין בתנועה של פלאש. אבל לעומת זאת אם אנחנו מעוניינים למכור מוצרים בחנות און ליין, נצטרך להשקיע בקידום בעמודים הפנימיים, ולקבל נתונים סטטיסטיים אודות המכירות.
מעקב אחר נתונים
אחת מהמפתחות להצלחה היא מעקב אחר נתונים, כי אם אנחנו לא עוקבים קשה לנו לדעת איך לבצע אופטימיזציה למסע הפרסום באינטרנט של אתרים לעסקים . צריך לבחון מאיפה מגיעות הפניות? אילו עמודים ממירים? מהו הזמן הממוצע של גולש באתר. היום אלו פרמטרים שגם משפיעים על הקידום וזאת בגלל שגוגל שמו לעצמם למטרה לשפר את חווית הגלישה. הם נותנים תעדוף לאתרים שעולים יותר מהר, ולאלו שזמן השהיה הממוצע של גולש גבוה יותר.
האם לבנות אתר בעצמי?
יש היום כמה מערכות חינמיות או מאוד זולות לבנייה, בעיקרון אני לא ממש ממליץ על אף אחת מהן. הגולשים לא טיפשים והם בדרך כלל יבינו מתי אתר נבנה חינם. העיצוב המרושל והמיושן יצביע שמדובר על חברה לא רצינית. לא ייבצר מספיק אמון על מנת שאותם גולשים יבצעו רכישה. תחשבו על עצמכם נכנסים לחנות והכול מלוכלך ומוזנח אני לא חושב שיש סיכוי שתסכימו לקנות שם משהו. על מנת שתיווצר מכירה אנחנו חייבים קודם לעבור שלב של יצירת בטחון אצל הקונה.
איל פרומו