הדינמיקה המשפחתית השתנתה. כמובן, נשים רבות עדיין בוחרות לטפל במשרה מלאה בילדים, אבל יש הרבה יותר נשים (רווקות ונשואות) בשוק העבודה כיום.
למעשה, מספר הנשים המשתתפות בכוח העבודה בארה"ב מאז שנות ה -70 גדל ב -40% ומשקי בית רבים פועלים כיום עם שתי משכורות.
יחד עם זאת, נשים עדיין מהוות את הרוב המכריע של הצריכה הפרטית. המשווקים חייבים להבין כי נשים הן עדיין מקבלי ההחלטות העיקריים עבור רוב רכישות משק הבית.
בהתחשב בכל זה, מה השתנה בעצם מאז ימי הטלוויזיה אחר צהריים ומיקומים של מוצרים באופרות סבון? תשובה: נוף התקשורת כולו.
שיטות העבודה המומלצות בעת המודרנית כדי להגיע לראש משק הבית, זו שמקבלת את ההחלטות, צריכות לעבור הגדרה מחודשת. וזה לא קל.
אנחנו חיים בעולם רב ערוצי ומשווקים צריכים לייצר תקשורת עם נשים אלו על בסיס יומי.
טקטיקות מסורתית כמו שיווק בדואר אלקטרוני ומודעות במנועי חיפוש הם בהחלט כלים רלוונטיים, אבל משווקים צריכים לאמץ את הרשת החברתית.
65% מהמבוגרים משתמשים באתרי רשתות חברתיות כמו פייסבוק ו69% מהם נשים.
המלצה
• תייצרו שיווק מגדרי ותתאימו את המוצרים והשירותים לנשים וגברים בנפרד.
• אל תחשבו על תוצאות מיידיות. עבודת שיווק טובה שמשפיעה על התפיסה של ראש הבית את החברה שלכם לוקחת זמן.
• תזכרו כי התפיסה של נשים שונה מאשר זו של גברים ויש לתכנן את הפרסום שלכם בהתאם. אחת הדוגמאות היא (כמובן בהכללה) לשים יותר משקל על אסתטיקה, שימושיות וסיבתיות לעומת המחיר בפרסום לגברים.
הבסיס לשיווק ברשת פייסבוק הוא קריאה לפעולה
נשים לא רק מבלות 30% יותר באתרים הללו מאשר גברים, אלא יש להם גם רשתות גדולות יותר של חברים. לנשים יש גם 8% יותר חברים בפייסבוק בממוצע מאשר גברים והן מבלות זמן רב יותר באתר. אבל כפי שכולנו יודעים, שיווק לא מתבסס על רק על נוכחות באתרים החברתיים - אלא על דחיפת תוכן על ידי משווקים. דבר אחד ברור, מה שעובד ברשת החברתית היא קריאה לפעולה.
המלצה
• תעודדו את הלקוחות לפרסם רגעים מצולמים, לעיין בתמונות שהעלו אחרים ו"לחלוק את השמחה" עם חברים.
• תחשבו איך לעורר תגובות רגשיות אצל הקהל שלכם. הן אלו שגורמות לדיאלוג להתפתח. אפשר לעשות זאת לדוגמא באמצעות מתן במה לסיפורים אישיים.
• תגרמו לגולש להיות מעורב עם שאלות כמו (איך השפיעה [שם החברה] על החיים שלך?)
תנו ללקוח שלכם לשחק. משחקים הם הכלי השייווקי הכי יעיל ברשת פייסבוק
לדברי מכון פורסטר, 59% מהשחקנים החברתיים הן נשים.
סקר של חברת PopCap חשף כי הגיימר החברתי הממוצע הוא אישה בת 43.
לחברות יש הזדמנות לשלב מוצרים באמצעות סחורות וירטואליות ממותגות בתוך המשחק לצרכי פרסום.
שילובים יצירתיים אחרים כוללים דחיפה של הקהל לשחק משחקים חברתיים למטרות צדקה.
כך למשל, חברת Dial מתקשרת עם המשתמשים במשחקים חברתיים תוך גיוס כספים עבור ארגון ללא כוונת רווח.
ככל שהלקוחות משחקים יותר במשחק של המותג, כך החברה תורמת יותר.
המלצה
• תפתחו משחקים לפייסבוק שיפתחו את הדיאלוג שלכם עם הגולשים.
• תנו מתנות. לקוחות אוהבים לנצח ולקבל מתנה.
• תארגנו תחרויות תקופתיות עם לוח תוצאות ולתכריזו על מתחרים.
שילוב מנצח: פייסבוק ודילים יומיים
חברות כבר ראו הצלחה במבצעים בלעדיים הממוקדים באופן ספציפי לראש משק הבית .
זו לא צריכה להיות הפתעה כי הנשים גם מהוות כמעט שני שליש מהמשתמשים של אתר הקניות החברתיות Groupon
והן מובילות את קטגוריית הקניות החברתיות והדילים היומיים.
המלצה
• תארגנו לעצמכם לוח מבצעים מסודר חודש קדימה.
• בכל חודש תתמקדו בסדרת מוצרים או שירותים אחרת.
• תעשו חודש קונספט ותבנו את המבצעים סביבו.
אל תחשבו שיווק, תחשבו דיאלוג. פייסבוק דורשת שינוי תפיסה.
הפרסום המסורתי עדיין רלוונטי והוא לא ייעלם בקרוב.
יחד עם זאת, 70% מהחברות הצהירו כי הן עושות שימוש במדיה המסורתית כדי לקדם את המעורבות בפרסום החברתי.
לכן, כרגע אל תחשבו על שיווק לראש משק הבית. במקום זאת, תתמקדו בשיחה איתו באמצעות דרכים יצירתיות כמו משחקים, דילים, שאלונים ומתן עצות מקצועיות.
רק ככה תוכלו למנף את היתרון של הרשת החברתית לטובתכם.
המלצה
• אל תשתמשו בשפה מכירתית. במקום זאת תדברו עם הלקוח בשפה שלו.
• תתייחסו ללקוחות שלכם ולגולשים בתור חברים. אם לא הייתם קונים את זה עבורכם, אל תציעו את זה להם.
• אל תתביישו. תחשפו את את העסק שלכם מתי שאפשר. בכל מוצר ושירות חדשים, בכל מבצע, בכל אירוע ובכל פעם שיש לכם לקוח חדש.
עמי רוחקס דומבה
כתב עצמאי לאינטרנט ועיתונות | מומחה לשיווק דיגיטלי | מנחה סדנאות כתיבה ושיווק
050-2244006
ami@tera-writing.info
www.tera-writing.info