כשדפני מצטלמת למגזינים ועוסקת "בחשיפה" על עברה, מה הפלא שהמחאה מתפוגגת?
כששרון גל התקיף את דפני בשאלות פולשניות על עברה הצבאי וכו' רבים כעסו ובצדק.
והנה באה מובילת המחאה המתוקשרת דפני, וביוזמתה מספרת על פרט מאוד מאוד אינטימי מעברה והוא מקרה האונס שעברה בגיל צעיר! סליחה?... את מתבכיינת דפני על השאלות החודרניות של גל ופה את נחשפת בשיא האינטימיות עם סיפור כזה מעברך ועוד בהסכמתך המלאה??
מה הקשר של המקרה הקשה והמצער הזה למחאה? מה תורם סיפור כזה למאבק? אלא אם דפני ועוד כמה ממנהיגי המאבק סיגלו לעצמם מנהגים של "סלבים" לספר על עברם כדי למכור עוד דיסק או מופע... לדעתי "חשיפה" של סיפורים קשים מהעבר כדי לרצות עיתונאי חקרן וחטטן ולקבל צילום שער בתמורה וכתבה, מיותרים ומזיקים. בוודאי כשאין קשר בין האירוע הטרגי למחאה כיום.
ככל שעובר הזמן מסתבר למרבה הצער (והמזל של הממשלה..), כי המאבק הולך ומתמסמס, אין מנהיג רציני כריזמתי וסוחף, אין מסר אחיד שקל להזדהות ולהתחבר אליו, מתחילים להיות קנוניות בסגנון מפלגת העבודה והליכוד, עצוב שם באוהלים שעוד נישארו.
400 אלף אנשים טובים וזו לא מליצה, יצאו לרחובות בהפגנה האחרונה מתוך הרגשה ושליחות שאי אפשר להמשיך עם האדישות, חייבים להצטרף למחאה לקרוא ולדרוש שינוי וצדק חברתי אמיתי.
המחאה הכלכלית כלפי הטייקונים עדיין חיה ובועטת מידי פעם, בזכות הבנה של תנועות המחאה השונות שרק ביחד ניתן להגיע להישגים.
בתחום החברתי למרות התגייסות התקשורת, כאמור מרגישים בדעיכה האיטית בקרב הציבור.
גם לתקשורת כניראה קצת נימאס, מה עוד שרוחות רעות מנשבות מכיוון התחום המדיני , חוסר הבהירות עם הפלסטינים ומדינות עויינות העיפו את המחאה מסדר היום.
אבל, ופה האבל והביקורת העיקרית שלי כנגד ראשי המחאה כמו דפני, הדברים היו ידועים מזמן!
היה ברור שבספטמבר סדר היום החברתי יפנה את מקומו לסדר היום המדיני ביטחוני, וראשי המחאה לא עשו כמעט כלום כדי להתכונן ולהכין תוכנית מגירה למה שהיה כל כך צפוי.
אם צילומי שער וסיפורים אישיים של מנהיגי מחאה כמו דפני במגזין כרומו מהודר, הם "התשובה" לדעיכת והסרת סדר היום החברתי והמחאה בתקשורת ובדיון הציבורי, אז עתיד המאבק לא ניראה טוב בלשון המעטה.
חייבים לעשות שינוי ומהר באסטרטגיה ובטקטיקה של המאבק, כולל בדמויות שמובילות את המאבק והגדרה ברורה מי אחראי על מה, ולהפסיק מיידית להתפתות לגינוני סלבים וכוכבי ריאליטי.
מוטי קפלן יועץ ומרצה לשיווק, מכירות ותקשורת שיווקית מומחה בתחומי השיווק המכירות והתקשורת השיווקית כולל: אסטרטגיה וטקטיקה לשיווק נכון, לפרסום,יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד, בהתאמה לכל עסק. http://www.mkimc.com נייד: 4646510 -054