השבוע שאלה אותי חברתי בעלת עסק קטן:" למה בעצם אני צריכה פייסבוק?"
עמדתי לתת לה את שלוש הסיבות העיקריות:
• כולם שם.
• קל לתפעול .
• ברובו חינמי.
ואז המשיכה חברתי ואמרה:" הסבירו לי שהפייסבוק הוא בעצם מה שהיה פעם לוח המודעות של הכפר, כולם רואים אותו, כי יש רק אחד כזה ומי שרוצה למכור מפרסם שם"
ממש לא.
נכון, פייסבוק משמש היום כאחד הכלים האפקטיביים ביותר כדי להעביר מסרים, לשכנע אנשים, ולגייס אותם לעשייה, אבל מי שמשתמש בו כלוח המודעות של הכפר ויש רבים כאלה, פשוט נעלם, מתמזג עם רעשי הרקע ומחמיץ את האפקטיביות של המדיה.
הפייסבוק הוא רשת חברתית, כלומר אנשים יוצרים קשרים עם אנשים.
כמו בחיים האמיתיים כדי שהקשרים האלה יהיו נעימים ומוצלחים צריך לשמור על כמה כללים בסיסיים.
• אל תשעממו.עוד מודעה על מבצע סוף עונה לא מעניינת.
הגולשים רוצים להכיר את האדם ולא רק את העסק.
סטטוסים על דברים קטנים מהחיים שמעוררים הזדהות או תחושה של חשיפה אישית, מעוררים תגובות טובות. אוכל, שינה, ילדים, עבודה, וכמובן, בעלי חיים.
כשאמרתי דברים קטנים מהחיים לא התכוונתי ל:"עושים על האש בבית של דויד"
נסו לכתוב סטטוסים קצרים וקולעים.
שתפו על הקיר שלכם קישורים, תמונות או סרטונים מצחיקים שנתקלתם בהם ברשת.
אני רוצה להדגיש- הסטטוסים, הקישורים התמונות והסרטונים לא חייבים להיות קשורים לעסק שלכם. הרעיון הוא לא לנסות למכור כל הזמן, אלא ליצור אינטראקציה אנושית.
2. אל תתייגו. זה לא מנומס , זה מעצבן ולכן זה גם לא יעיל. בפעם הראשונה והשנייה מי שתייגתם יסיר את התיוג בשקט, בפעם השלישית הוא עלול לבטל חברות אתכם, או להסתיר את הפרסומים שלכם.
התיוג גם מתייג אתכם בתודעה של שאר הגולשים כספאמרים וזה לא מה שאתם רוצים.
יש לכם תמונה/ מודעה שחשוב לכם להפיץ? בקשו מחבריכם לשתף.
אם התוכן יהיה מעניין רובם יעשו את זה גם בלי שתבקשו.
3.אל תפלשו. הייתם נכנסים לבית של חבר ומתחילים להזיז רהיטים ולתלות תמונות? ברור שלא, אלא אם כן החבר ביקש מכם.
אם אותו חבר לא הזמין אתכם לשתף אצלו על הקיר- אל תעשו את זה, ובכל מקרה עדיף שהוא זה שישתף. זה גם שומר על התדמית שלכם, וגם מאפשר לו להוסיף משפט המלצה בנימה אישית. כשמישהו אחר מעיד כמה המוצר שלכם נהדר זה תמיד יותר אפקטיבי .
מאותה סיבה בדיוק אל תזמינו אנשים לאירועים או תוסיפו אותם לקבוצות שאתם לא משוכנעים שהם מעוניינים בהם.
לסיכום, שמרו על הכללים הבסיסיים האלה ותוכלו ליהנות גם מהרחבת הקשרים החברתיים שלכם וגם מהרחבת מעגל הלקוחות שלכם בדרך הרבה יותר אפקטיבית ומהנה מלוח המודעות של הכפר.
בהצלחה.