כל מי שביקש אי פעם לבנות אתר ולקדם את עסקיו באינטרנט, סביר שיתקל במושג דירוג עמוד, או Page Rank במוקדם או במאוחר. כחלק מעולם המושגים המשתייכים לעולם הקידום האורגני. מכוון שתחום זה הוא תחום חדש יחסית ואין בו שחור או לבן, ננסה לדון במאמר זה בחשיבותו ותרומתו של הPage Rank לקידומו של האתר בגוגל.
מהו Page Rank?
Page Rank הוא שמו המקצועי של המונח דירוג עמוד בעברית. משמעות המושג היא הערך של העמוד, כפי שנתפס בעיני מנוע החיפוש המשמעותי מכל, הלא הוא google.
באופן גורף, כל מה שנעשה לטובת קידום אתרים בכלל, אם באופן מקצועי ואם חובבני בלבד, נעשה על מנת לקבל התייחסות מקסימלית בגוגל. הכוונה להופעת האתר במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש.
כדי לתפוס את במעמד בגוגל, וכתוצאה מכך, את עיניו וכיסיו של הגולש, יש צורך בהקפדה על ניקיון ואמינות האתר, לא כל שכן, כל עמוד בתוכו, וכן, העמודים המפנים אליו.
באם ביצעתם החלפת קישורים לשם קידום האתר, דרך מקובלת מאוד ואורגנית, חשוב מאוד לוודא כי המיקום ממנו יוצא הקישור עבורכם הוא מיקום נאות. אחד האלמנטים למדידת ערכו של העמוד הוא הPage Rank.
הדירוג נע בין 0 עד 10, כאשר מעט מאוד אתרים זוכים לדירוג גבוה מעל 8, לדוגמא פייסבוק ואתרי חדשות כמו YNET וכדומה.
לעומת זאת, עמודים המכילים תוכן משוכפל, או לא אמין, לרוב אינם מאונדקסים כלל, ויקבלו PR0 במקרה הטוב, ועל כן, מומלץ שלא לבצע שיתופי פעולה בעמודים שאין בהם ניראות מספקת על מנת לקדם אתר בגוגל.
ממה מושפע הPage Rank?
לאחר שהבנו את חשיבותו של Page Rank לקידום האתר, חשוב שנדע כיצד להעלות את ערך העמוד, על מנת להגיע לתוצאות קידום טובות יותר, ולאורך זמן, אלו רק חלק מהם:
1. בניית העמוד ומיקום תגיות שגוי- השפעה של בניית אתרים ופרטים טכניים של העמוד, ופועל יוצא מכך, על האתר כולו.
2. וותק העמוד וכמות הסריקות שלו על יד גוגל.
3. ניקיון העמוד וכמות הקישורים היוצאים ממנו ואליו.
4. שינויים דינמים באתר, רענון והוספת תוכן, מאמרים חדשים וכו'.
באופן כללי יש לגלות סבלנות לדירוג העמוד באם מדובר באתר חדש, שרק החל צעדיו הראשונים במנועי החיפוש, אך לעודד תנועת גולשים אליו באמצעות כלי קידום בסיסיים.