מרבית העסקים מתקיימים באמצעות הלקוחות שלהם,לכן, תהליך גיוס הלקוחות שלכם חשוב מאין כמוהו והוא אבן היסוד בהצלחתו של העסק שלכם.
אתה כבעל עסק נדרש להשקיע משאבים רבים בגיוס לקוחות חדשים.
מכיוון שכולנו פועלים בסביבה עסקית תחרותית מצד אחד ובמגבלות תקציביות מצד שני, נדרשת מאיתנו היכולת לגייס כמה שיותר לקוחות חדשים ובמינימום תקציב .
אז איך עושים את זה ?
תהליך גיוס לקוחות חדשים דורש התייחסות למספר שלבים :
איפיון ,תכנון,יישום ובקרה ,בדיוק כפי שאנו מבצעים עבור כל פעילות בעסק שלנו
שלב ראשון - איפיון
לפני שאנחנו פונים לגיוס לקוחות חדשים, ראשית, בואו ננסה לשאול:
? מהו המוצר או השירות אותו אני מוכר?
נניח ואני עסק הנקרא " אתר חדש" המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט . אם כך, אני מוכר פתרונות הקמת אתרים .
? למי המוצר שלנו מתאים? מי צריך אותו ?
אם כך, אני יכול לומר כי המוצר שלי מתאים לכל אדם המעוניין להקים אתר, אולם כאן אני חייב לנסות ולמקד את המוצר שאני מוכר.
לצורך הדוגמא,נניח כי חברת "אתר חדש" היא חברה המתמחה בהקמת אתרי תדמית .
? מיהם הלקוחות שאנו רוצים לגייס?
האם אנו מגייסים, לקוחות פרטיים, בעלי עסקים קטנים, עסקים בינוניים, חברות גדולות ?
חברת "אתר חדש" שבדוגמא שלנו, תתמקד בלקוחות עסקיים קטנים ובינוניים.
? איזה סוג של לקוחות אנחנו רוצים?
האם אנו רוצים לפנות לנוער, מבוגרים, זקנים, עסקים חדשים בהקמה?
לצורך הדוגמא,נחליט כי חברת "אתר חדש" תפנה ללקוחות עסקיים חדשים בהקמה .
לשאלת אלו יהיה מתאם ברור למוצר שאנו מציעים ללקוחות שלנו .
כשאנו מבינים מי הם הלקוחות שאנו רוצים לגייס לעסק שלנו וכיצד המוצר שלנו מתאים עבורם יהיה לנו קל יותר להגיע ללקוחות שלנו .
כעת נותר לנו, לשאול ,לבדוק ולחפש :
? היכן נמצאים הלקוחות שלנו? היכן הלקוחות שלנו מחפשים את המוצר או השירות שאנו מציעים או שהמתחרים הרבים שלנו בשוק מציעים.
כאשר נענה על שאלה זו, יהיה לנו הרבה יותר קל, למקד את אמצעי השיווק שלנו וליצור מהלך של שיווק אפקטיבי ,כלומר לגייס את הלקוחות שלנו בתקציב מינימאלי ובמאמץ מזערי.
אם כך, היכן נמצאים הלקוחות של חברת "אתר חדש" ?
אם כך, השאלה החשובה ביותר תהייה ,מה עסקים בהקמה צורכים ?
? עסק בהקמה צריך לוגו, כרטיסי ביקור וחומר פרסומי.
? עסק בהקמה יפרסם את העסק שלו באינטרנט, בעיתונות ?
? עסק בהקמה צריך רואה חשבון?
? עסק בהקמה יפנה לבנק לפתיחת חשבון עסקי .
? עסק בהקמה ישכיר ציוד ,חנות או משרד.
לאחר שהבנו את המאפיינים של העסק שלנו ואת המאפיינים של הלקוחות שלנו, נוכל להתחיל לתכנן את פעילות גיוס הלקוחות שלנו.
שלב ב - תכנון :
אם כך, אנו כבר מבינים שאנו רוצים לגייס לקוחות חדשים, שהם עסקים בהקמה
ואנו גם מבינים שניתן יהיה להגיע ללקוחות החדשים שלנו דרך זה שנפנה אליהם באמצעות פנייה יזומה ונפרסם א שירותינו במקומות שהעסקים בהקמה פונים אליהם.
השלב הבא שלנו יהיה לתכנן את התקציב שנדרש לנו בכדי לגייס לקוחות חדשים,
כלומר, כמה כסף שווה לנו להשקיע בכדי להביא לקוח חדש, ביחס להכנסה העתידית שלנו מאותו לקוח.
לאחר מכן נוכל לתכנן ולרשום את כל אפיקי הפעולה האפשריים בכדי להשיג לקוחות חדשים ולאחר מכן נוכל גם לתקצב אותם .
לצורך הדוגמא, נוכל ליצור עבור חברת "אתר חדש" :
? שיתופי פעולה עם חברות בתחום ההפקה והדפוס ונציע ללקוחות שלהם מבצע משותף .
? פנייה יזומה לעסקים בהקמה אשר פתחו כרטיסי עסק במגוון האתרים הקיימים באינטרנט.
? ניזום מבצע משותף יחד עם אתר אינטרנט מוביל הפועל בתחום העסקים הקטנים.
? נפרסם מאמרים שלנו ,טיפים ועצות כיצד לבנות אתר אינטרנט
כאן נוכל להוסיף פעולות רבות ונוספות שיסייעו לנו להביא עוד לקוחות חדשים.
בהתאם לשלבים אשר קיימים בשיווק אפקטיבי:
1. שיווק מפה לאוזן- שיטת השיווק הזולה והיעילה ביותר.
2. שיווק דרך מכרים - פנייה יזומה ללקוחות ועסקים פוטנציאלים אשר יש לנו גורמי הכרות איתם (נניח, איש קשר שעובד בחברה שאנו רוצים לפנות אליה)
3. יצירת מנגנון נטוורקינג- הכרות עם מספר רב של עסקים הפועלים בענף ,אשר בבוא העת יוכלו להפנות אליכם לקוחות שלהם או שתיצרו עימם שיתופי פעולה.
4. פנייה יזומה לקהל ממוקד- פנייה יזומה לקהל הפוטנציאלי שלכם דרך הטלפון, פגישות יזומות, DTD
5. פרסום ממוקד באינטרנט ובעיתונות ( לפעילות זו נדרש גם התקציב הרב יותר ולכן הוא נמצא בסוף המעגל השיווקי )
שלב ג - יישום
בשלב זה נתחיל ליישם את כל הפעולות שרשמנו בסעיף הקודם ,בהתאם ללוחות זמנים שהגדרנו ובהתאם לתקציב שקבענו מראש.
שלב ד - בקרה
בשלב זה נוודא כי אנו מבצעים דיווח ממוקד על כל התוצאות שלנו מהפעילות השיווקית שביצענו.
כלומר נבנה עבור העסק שלנו
? דו"ח מכירות - יומי, שבועי וחודשי
? דו"ח הצעות מחיר- כמה הצעות נתנו וכמה עסקאות נסגרו
? דו"ח לקוחות פוטנצאילים- ננהל מעקב על על הלקוחות שפנינו אליהם או שפנו אלינו ונוודא כל הזמן שאנו סוגרים עסקאות.
בשלב האחרון, נבצע בדיקה ובקרה, מהן הפעילויות שהצליחו עבורנו ומהן הפעילויות שלא הצליחו. בפעם הבאה נלמד מתהליך זה ונכל להיות הרבה יותר מקצועיים ואפקטיביים ולמקד את פעילות השיווק שלנו לזו שתביא לנו את מקסימום ההצלחות ובמינימום הוצאות.
רוצה סיוע? מעוניין בייעוץ עסקי שיביא עבורך את התוצאות הטובות ביותר?
אתה מוזמן ליצור קשר ולתאם פגישת הכרות חינם
בהצלחה
בהצלחה !!
אתה כבעל עסק נדרש להשקיע משאבים רבים בגיוס לקוחות חדשים.
מכיוון שכולנו פועלים בסביבה עסקית תחרותית מצד אחד ובמגבלות תקציביות מצד שני, נדרשת מאיתנו היכולת לגייס כמה שיותר לקוחות חדשים ובמינימום תקציב .
אז איך עושים את זה ?
תהליך גיוס לקוחות חדשים דורש התייחסות למספר שלבים :
איפיון ,תכנון,יישום ובקרה ,בדיוק כפי שאנו מבצעים עבור כל פעילות בעסק שלנו
שלב ראשון - איפיון
לפני שאנחנו פונים לגיוס לקוחות חדשים, ראשית, בואו ננסה לשאול:
? מהו המוצר או השירות אותו אני מוכר?
נניח ואני עסק הנקרא " אתר חדש" המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט . אם כך, אני מוכר פתרונות הקמת אתרים .
? למי המוצר שלנו מתאים? מי צריך אותו ?
אם כך, אני יכול לומר כי המוצר שלי מתאים לכל אדם המעוניין להקים אתר, אולם כאן אני חייב לנסות ולמקד את המוצר שאני מוכר.
לצורך הדוגמא,נניח כי חברת "אתר חדש" היא חברה המתמחה בהקמת אתרי תדמית .
? מיהם הלקוחות שאנו רוצים לגייס?
האם אנו מגייסים, לקוחות פרטיים, בעלי עסקים קטנים, עסקים בינוניים, חברות גדולות ?
חברת "אתר חדש" שבדוגמא שלנו, תתמקד בלקוחות עסקיים קטנים ובינוניים.
? איזה סוג של לקוחות אנחנו רוצים?
האם אנו רוצים לפנות לנוער, מבוגרים, זקנים, עסקים חדשים בהקמה?
לצורך הדוגמא,נחליט כי חברת "אתר חדש" תפנה ללקוחות עסקיים חדשים בהקמה .
לשאלת אלו יהיה מתאם ברור למוצר שאנו מציעים ללקוחות שלנו .
כשאנו מבינים מי הם הלקוחות שאנו רוצים לגייס לעסק שלנו וכיצד המוצר שלנו מתאים עבורם יהיה לנו קל יותר להגיע ללקוחות שלנו .
כעת נותר לנו, לשאול ,לבדוק ולחפש :
? היכן נמצאים הלקוחות שלנו? היכן הלקוחות שלנו מחפשים את המוצר או השירות שאנו מציעים או שהמתחרים הרבים שלנו בשוק מציעים.
כאשר נענה על שאלה זו, יהיה לנו הרבה יותר קל, למקד את אמצעי השיווק שלנו וליצור מהלך של שיווק אפקטיבי ,כלומר לגייס את הלקוחות שלנו בתקציב מינימאלי ובמאמץ מזערי.
אם כך, היכן נמצאים הלקוחות של חברת "אתר חדש" ?
אם כך, השאלה החשובה ביותר תהייה ,מה עסקים בהקמה צורכים ?
? עסק בהקמה צריך לוגו, כרטיסי ביקור וחומר פרסומי.
? עסק בהקמה יפרסם את העסק שלו באינטרנט, בעיתונות ?
? עסק בהקמה צריך רואה חשבון?
? עסק בהקמה יפנה לבנק לפתיחת חשבון עסקי .
? עסק בהקמה ישכיר ציוד ,חנות או משרד.
לאחר שהבנו את המאפיינים של העסק שלנו ואת המאפיינים של הלקוחות שלנו, נוכל להתחיל לתכנן את פעילות גיוס הלקוחות שלנו.
שלב ב - תכנון :
אם כך, אנו כבר מבינים שאנו רוצים לגייס לקוחות חדשים, שהם עסקים בהקמה
ואנו גם מבינים שניתן יהיה להגיע ללקוחות החדשים שלנו דרך זה שנפנה אליהם באמצעות פנייה יזומה ונפרסם א שירותינו במקומות שהעסקים בהקמה פונים אליהם.
השלב הבא שלנו יהיה לתכנן את התקציב שנדרש לנו בכדי לגייס לקוחות חדשים,
כלומר, כמה כסף שווה לנו להשקיע בכדי להביא לקוח חדש, ביחס להכנסה העתידית שלנו מאותו לקוח.
לאחר מכן נוכל לתכנן ולרשום את כל אפיקי הפעולה האפשריים בכדי להשיג לקוחות חדשים ולאחר מכן נוכל גם לתקצב אותם .
לצורך הדוגמא, נוכל ליצור עבור חברת "אתר חדש" :
? שיתופי פעולה עם חברות בתחום ההפקה והדפוס ונציע ללקוחות שלהם מבצע משותף .
? פנייה יזומה לעסקים בהקמה אשר פתחו כרטיסי עסק במגוון האתרים הקיימים באינטרנט.
? ניזום מבצע משותף יחד עם אתר אינטרנט מוביל הפועל בתחום העסקים הקטנים.
? נפרסם מאמרים שלנו ,טיפים ועצות כיצד לבנות אתר אינטרנט
כאן נוכל להוסיף פעולות רבות ונוספות שיסייעו לנו להביא עוד לקוחות חדשים.
בהתאם לשלבים אשר קיימים בשיווק אפקטיבי:
1. שיווק מפה לאוזן- שיטת השיווק הזולה והיעילה ביותר.
2. שיווק דרך מכרים - פנייה יזומה ללקוחות ועסקים פוטנציאלים אשר יש לנו גורמי הכרות איתם (נניח, איש קשר שעובד בחברה שאנו רוצים לפנות אליה)
3. יצירת מנגנון נטוורקינג- הכרות עם מספר רב של עסקים הפועלים בענף ,אשר בבוא העת יוכלו להפנות אליכם לקוחות שלהם או שתיצרו עימם שיתופי פעולה.
4. פנייה יזומה לקהל ממוקד- פנייה יזומה לקהל הפוטנציאלי שלכם דרך הטלפון, פגישות יזומות, DTD
5. פרסום ממוקד באינטרנט ובעיתונות ( לפעילות זו נדרש גם התקציב הרב יותר ולכן הוא נמצא בסוף המעגל השיווקי )
שלב ג - יישום
בשלב זה נתחיל ליישם את כל הפעולות שרשמנו בסעיף הקודם ,בהתאם ללוחות זמנים שהגדרנו ובהתאם לתקציב שקבענו מראש.
שלב ד - בקרה
בשלב זה נוודא כי אנו מבצעים דיווח ממוקד על כל התוצאות שלנו מהפעילות השיווקית שביצענו.
כלומר נבנה עבור העסק שלנו
? דו"ח מכירות - יומי, שבועי וחודשי
? דו"ח הצעות מחיר- כמה הצעות נתנו וכמה עסקאות נסגרו
? דו"ח לקוחות פוטנצאילים- ננהל מעקב על על הלקוחות שפנינו אליהם או שפנו אלינו ונוודא כל הזמן שאנו סוגרים עסקאות.
בשלב האחרון, נבצע בדיקה ובקרה, מהן הפעילויות שהצליחו עבורנו ומהן הפעילויות שלא הצליחו. בפעם הבאה נלמד מתהליך זה ונכל להיות הרבה יותר מקצועיים ואפקטיביים ולמקד את פעילות השיווק שלנו לזו שתביא לנו את מקסימום ההצלחות ובמינימום הוצאות.
רוצה סיוע? מעוניין בייעוץ עסקי שיביא עבורך את התוצאות הטובות ביותר?
אתה מוזמן ליצור קשר ולתאם פגישת הכרות חינם
בהצלחה
בהצלחה !!