5 בנובמבר 2007
לכבוד לכבוד לכבוד
מר אהוד אולמרט מר רוני בר-און פרופ' יולי תמיר
ראש הממשלה שר האוצר שרת החינוך
נכבדי,
הנדון: פתרון המשבר במערכת החינוך והעלאת החינוך לראש סדר העדיפויות במעשים ולא רק במילים.
ברשותכם, אפתח בנימה אישית. היום אני מציין 41 שנים להיווסדי. אני מרשה לעצמי לבקש מכם מתנה ליום ההולדת שלי. פתרו את המשבר בחינוך, משום שבשנים הבאות אני רוצה לחגוג יום הולדת במדינה שלי, בה החברה בעלת חוסן ערכי ומוסרי, במדינה מפותחת, בה הדעת, התרבות וההשכלה הן חלק מובנה בעשייה ובפטריוטיזם הלאומי.
כפי שידוע לכם, המשבר במערכת החינוך, לא החל אתמול ואינו סובב רק סביב שכר המורים הנמוך.
למערכת החינוך ובתי הספר, תפקיד חשוב ומרכזי, כגורם משלים לחינוך מבית ובקידום הרמה והאיכות של הלימוד ותלמידים. במיוחד משמעותי הדבר באשר לקידום תלמידים חלשים ומניעת נשירתם ממערכת החינוך. לפיכך, החינוך צריך להיות בסדר עדיפות גבוה הרבה יותר מבחינת יחס הממשלה אליו, ההשקעות בתשתיות, במורים ובמנהלים.
לפני שעוסקים בתקציב, ראוי לקבוע סדר עדיפויות לאומי חדש, בו החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות.
שמירה על תקציב המדינה, היא משימה חשובה, מן המעלה הראשונה. ככזו, אל לעוסקים במלאכה, להקל עם עצמם ולסרב לכל תוספת תקציבית משמעותית. חינוך, אינו מייצר תפוקה מיידית, הנמדדת בכסף אך יחד עם זאת, פירותיו הם מקור האנרגיה המניע את גלגלי החברה. לכן, ישנה חשיבות ממדרגה ראשונה, לשנות את סדר העדיפויות ולקחת את החינוך כפרויקט לאומי, לרבות הקצאת המשאבים שתידרש כדי להחזיר עטרה ליושנה ולקדם את החינוך למקום הראוי. כפי שאתם יודעים, כיום, יש למדינת ישראל המשאבים הדרושים לכך.
נכבדי, בואו נצלו את חלון ההזדמנויות, שפתח בפניכם מזכ"ל ההסתדרות, עופר עיני, שבו אתם עצמכם, למשא ומתן עם נציגי המורים בפתיחות, בנכונות וביצירתיות הראויים. קחו דוגמא, משר הרווחה הרצוג, שאמר ועשה באשר למצוקת ניצולי השואה והקים ועדה שהמלצותיה הוגשו בתוך חודש ואמש אישרתם את מרביתן בממשלה.
לכו לפי המתווה שהציעה בעבר שרת החינוך ושבצורה דומה, מציע כעת, מזכ"ל ההסתדרות, פתרון בשני שלבים. הסכמה על תוספת שכר למורים וסיום השביתה ודיון קצוב בזמן על רפורמה במערכת החינוך, טיוב המערכת ומעמד המורה והפעולות והמשאבים הנדרשים לשיפור רמת החינוך בישראל.
זכרו דבר נוסף, מורים הם בני אדם ורבים מהם, רואים שליחות בפועלם. בידיהם, אנו מפקידים את הקניית הדעת והערכים לילדינו. יתכן ובסופו של הליך משפטי יורה ביה"ד הארצי לעבודה, למורים לשוב לעבודתם. אם יורשה לי להעריך, אף מורה לא יגיע לביה"ס באזיקים. אך האם במסגרת צו כזה, יחויבו המורים ללמד בלהט ובאהבה - האם תלמידינו ייצאו נשכרים - מערכת החינוך, נכבדי, בנויה בעיקר על המשאב האנושי, המורים. אם הללו יגיעו מתוסכלים לביה"ס, הרי שכבני אדם, לא יעלה בידם להשקיע את מלוא מרצם בלימוד ואזי, ייצא שכרנו בהפסדנו.
חינוך איכותי הוא הכרחי. ראוי ואפשר להפוך את השביתה למנוף שיביא לפתרון. אנא מכם, עשו כן מיד.
* האמור במסמך זה, הינו בבחינת דעה פרטית של שי ברק ואינו מטעם מפלגת העבודה, או בשמה.
לכבוד לכבוד לכבוד
מר אהוד אולמרט מר רוני בר-און פרופ' יולי תמיר
ראש הממשלה שר האוצר שרת החינוך
נכבדי,
הנדון: פתרון המשבר במערכת החינוך והעלאת החינוך לראש סדר העדיפויות במעשים ולא רק במילים.
ברשותכם, אפתח בנימה אישית. היום אני מציין 41 שנים להיווסדי. אני מרשה לעצמי לבקש מכם מתנה ליום ההולדת שלי. פתרו את המשבר בחינוך, משום שבשנים הבאות אני רוצה לחגוג יום הולדת במדינה שלי, בה החברה בעלת חוסן ערכי ומוסרי, במדינה מפותחת, בה הדעת, התרבות וההשכלה הן חלק מובנה בעשייה ובפטריוטיזם הלאומי.
כפי שידוע לכם, המשבר במערכת החינוך, לא החל אתמול ואינו סובב רק סביב שכר המורים הנמוך.
למערכת החינוך ובתי הספר, תפקיד חשוב ומרכזי, כגורם משלים לחינוך מבית ובקידום הרמה והאיכות של הלימוד ותלמידים. במיוחד משמעותי הדבר באשר לקידום תלמידים חלשים ומניעת נשירתם ממערכת החינוך. לפיכך, החינוך צריך להיות בסדר עדיפות גבוה הרבה יותר מבחינת יחס הממשלה אליו, ההשקעות בתשתיות, במורים ובמנהלים.
לפני שעוסקים בתקציב, ראוי לקבוע סדר עדיפויות לאומי חדש, בו החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות.
שמירה על תקציב המדינה, היא משימה חשובה, מן המעלה הראשונה. ככזו, אל לעוסקים במלאכה, להקל עם עצמם ולסרב לכל תוספת תקציבית משמעותית. חינוך, אינו מייצר תפוקה מיידית, הנמדדת בכסף אך יחד עם זאת, פירותיו הם מקור האנרגיה המניע את גלגלי החברה. לכן, ישנה חשיבות ממדרגה ראשונה, לשנות את סדר העדיפויות ולקחת את החינוך כפרויקט לאומי, לרבות הקצאת המשאבים שתידרש כדי להחזיר עטרה ליושנה ולקדם את החינוך למקום הראוי. כפי שאתם יודעים, כיום, יש למדינת ישראל המשאבים הדרושים לכך.
נכבדי, בואו נצלו את חלון ההזדמנויות, שפתח בפניכם מזכ"ל ההסתדרות, עופר עיני, שבו אתם עצמכם, למשא ומתן עם נציגי המורים בפתיחות, בנכונות וביצירתיות הראויים. קחו דוגמא, משר הרווחה הרצוג, שאמר ועשה באשר למצוקת ניצולי השואה והקים ועדה שהמלצותיה הוגשו בתוך חודש ואמש אישרתם את מרביתן בממשלה.
לכו לפי המתווה שהציעה בעבר שרת החינוך ושבצורה דומה, מציע כעת, מזכ"ל ההסתדרות, פתרון בשני שלבים. הסכמה על תוספת שכר למורים וסיום השביתה ודיון קצוב בזמן על רפורמה במערכת החינוך, טיוב המערכת ומעמד המורה והפעולות והמשאבים הנדרשים לשיפור רמת החינוך בישראל.
זכרו דבר נוסף, מורים הם בני אדם ורבים מהם, רואים שליחות בפועלם. בידיהם, אנו מפקידים את הקניית הדעת והערכים לילדינו. יתכן ובסופו של הליך משפטי יורה ביה"ד הארצי לעבודה, למורים לשוב לעבודתם. אם יורשה לי להעריך, אף מורה לא יגיע לביה"ס באזיקים. אך האם במסגרת צו כזה, יחויבו המורים ללמד בלהט ובאהבה - האם תלמידינו ייצאו נשכרים - מערכת החינוך, נכבדי, בנויה בעיקר על המשאב האנושי, המורים. אם הללו יגיעו מתוסכלים לביה"ס, הרי שכבני אדם, לא יעלה בידם להשקיע את מלוא מרצם בלימוד ואזי, ייצא שכרנו בהפסדנו.
חינוך איכותי הוא הכרחי. ראוי ואפשר להפוך את השביתה למנוף שיביא לפתרון. אנא מכם, עשו כן מיד.
* האמור במסמך זה, הינו בבחינת דעה פרטית של שי ברק ואינו מטעם מפלגת העבודה, או בשמה.
שי ברק
משפטן ושליח ציבור,* חבר מפלגת העבודה ומתכוון להתמודד על מקום ברשימתה לכנסת הבאה.
טל' 054-2499908
דוא"ל: shai@barak4u.co.il
אתר: http://www.barak4u.co.il
משפטן ושליח ציבור,* חבר מפלגת העבודה ומתכוון להתמודד על מקום ברשימתה לכנסת הבאה.
טל' 054-2499908
דוא"ל: shai@barak4u.co.il
אתר: http://www.barak4u.co.il