איך לפנות ללקוחות חדשים?
בעל עסק העוסק בשיווק חומרי בנין פנה אלי כדי שאעזור לו להרחיב את הפעילות העסקית שלו. אני תמיד תומך בפעילות קידום גדולה ככל הניתן. התבייתנו על קהל יעד מסויים שיש אפשרות שהם קשורים לנושאי בניה ברחבי הארץ. בתור פעולה ראשונה הנחתי אותו לאסוף ולהרכיב רשימת נמענים בקטגוריה זאת. יופי, יש רשימת נמענים .עכשיו, איך פונים לכל האנשים האלה?
השגיאה הנפוצה היא לחשוב שאתה יודע מה הלקחות רוצים. כתוצאה מזה אתה עלול לפספס לקוחות פוטנציאלים שהצורך שלהם הוא בכלל אחר.
כדי לפתור זאת השתמשנו בנוסחה מוכחת.
זה מה שעשינו...
טיפול:
חשוב להבין שלפני שיצרת קשר עם לקוחות פוטנציאלים חדשים, אתה לא קיים עבורם עדיין, והם לא קיימים עבורך כלקוחות. ישנה נוסחא שמטפלת במצב הזה ופשוט פעלנו על פיה. הצעד הראשון הוא: "מצא קו תקשורת" - זה מה שעשינו בהרכבת רשימת הנמענים והכתובות שלהם. הצעד השני הוא: "הפוך את עצמך לידוע" - ע"מ לעשות זאת ניסחנו שתי פסקאות בתחילת המכתב שמציינות שהכותב הוא בעל העסק, ומה העסק מספק ללקוחותיו. הצעד השלישי, הוא נקודת המפתח: "גלה מה נדרש או רצוי" - כאן למעשה פנינו אל הקוראים והזמנו אותם לאמר לנו מה נחוץ להם. כשאתה עושה זאת, אתה לא מגשש באפלה אלא יודע מה הלקוח מצפה ולכן יכול לשווק ולספק זאת. הצעד הרביעי בנוסחא, שהוא קריטי להצלחה - דורש הערכות של בעל העסק. אם אתה מעוניין לדעת ליישם אותו, פנה אלי.
תוצאות:
בתור התחלה שלחנו 400 מכתבים ותוך פחות משבוע הגיעו תגובות של שישה מתעניינים כששניים מהם דיברו על עסקאות ממשיות בהיקף של עשרות אלפי שקלים. חשוב לציין כי יחס של 6 תגובות ל-400 פניות תוך שבוע זה יחס מצויין. אותו מכתב ממשיך להשלח לקהלי יעד נוספים והפניות ממתעניינים ממשיכות לזרום גם שבועות לאחר המשלוח.
אשמח לשמוע תוצאות מיישום,
בהצלחה!
אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
עפר פלאוט הוא הבעלים והמנכ"ל של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
חברה להכשרת מנהלים ויעוץ עסקי.
החברה עוזרת למנהלים ולצוותי עובדים לממש את הפוטנציאל שלהם.
לסרטון המתאר את פעילותנו, לחץ כאן.
www.expeditor.co.il