לצערנו תאונות דרכים הן מושג נפוץ במדינת ישראל, יש מי שיאמר שתרבות הנהיגה בישראל היא האשמה העיקרית ויש מי שיאמר שתשתיות הכבישים הן האשמות העיקריות, בסופו של דבר לא משנה מה הן הסיבות שבגללן יש אחוז גבוה של תאונות דרכים בישראל, אלא התוצאה העגומה של לא מעט אנשים הסובלים מנזקי גוף ומפציעות כתוצאה מתאונות דרכים.
ע"פ החוק הישראלי כל אדם שנפגע במהלך תאונת דרכים בישראל, בין אם זה כאשר הוא היה הולך רגל או שהוא נהג ברכב או שהוא היה נוסע ברכב, זכאי לקבל פיצויים בגין הנזקים הגופניים ו/או הנפשיים שנגרמו לו עקב תאונת הדרכים. את הפיצויים הללו יש לתבוע בתביעה משפטית מחברת הביטוח של הרכב שפגע בו. אם הולך הרגל נפגע מנהג של רכב מסחרי של חברה כלשהי, אזי הולך הרגל צריך לתבוע פיצויים מחברת הביטוח שבטחה את הרכב של החברה, ואם נהג של רכב אחד נפגע מרכב שני שלא שמר מרחק, אזי הנהג שנפגע צריך לתבוע את חברת הביטוח של בעל הרכב שלא שמר מרחק.
כדאי לציין שפיצויים אלו הם בנוסף לפיצויים הכספיים שאדם יכול לקבל במקרה שיש ששיש לו ביטוחים נוספים כמו ביטוח מנהלים, או ביטוח אובדן כושר עבודה, או ביטוח תאונות אישיות.
תביעה לקבלת פיצויים מחברות ביטוח היא תביעה מסובכת ולא קלה משום שחברות הביטוח מחזיקות צוות של אנשי מקצוע מפולפלים שיודעים כיצד להתחמק ממחויבות חברת הביטוח לשלם פיצוי לאדם שנפגע בתאונת הדרכים. לכן מומלץ לכל מי שעבר תאונת דרכים ומעוניין לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח של הרכב שפגע בו, להסתייע בשירותיו המקצועיים של עו"ד תאונות דרכים ואשר יודע מהם המהלכים שיש לנקוט בכל שלב , וכיצד ניתן יהיה להשיג את מקסימום הפיצוי הכספי עבור הלקוח .
ליווי מקצועי של עורך דין המתמחה בתחום של תביעות תאונות דרכים מעלה את סיכויי ההצלחה של התביעה המשפטית לקבלת פיצויים כספיים בגין תאונת הדרכים, ולכן היום רבים מהאנשים שנפגעים בתאונות דרכים מעדיפים לשלם שכ"ט כלשהו לעורך דין המתמחה בתחום של תאונות דרכים וכך הם יודעים שאיש מקצוע הוא זה שמתעסק בכל הבירוקרטיה המשפטית הקשורה לתהליך התביעה המשפטית, , והוא זה שיעלה את סיכויי ההצלחה של התביעה המשפטית הנ"ל.
אני רואה משקל רב לפרטים הקטנים כגדולים