טבעו של הצ'י
מאסטר ג'וזף יו. יוני 1999. כל הזכויות שמורות
פנג שואי עוסק בחקר של צ'י - בזרימתו, בתנועתו, במיקומו, בתגובתו והשפעתו על חיי אדם. לפיכך פנג שואי הוא גם מחקר ליצירת הכלים לשינוי הצ'י בחלל כך שהאנשים יחיו בהרמוניה ושגשוג.
הכרת טבעו של הצ'י היא חשיבות עליונה בחקר הפנג שוואי. ידיעתו והבנת מהותו מכוונת את ההתייחסות וההתמודדות עם מצבים שונים.
ישנם שני סוגים של צ'י. האחד מוחשי והשני בלתי מוחשי
חקר הצ'י המוחש עוסק בלימוד הסביבה. בימים עתיקים נודע כ - XING FA"" שפירושו מתודת הצורה. מאוחר יותר נודע כמתודת הנוף.
חקר הצ'י הלא מוחש מתרכז בלימוד של מפת הצ'י בבית, כפר, עיר או מדינה ללא התיחסות לנוף. "LI FA" או המתודה המתמטית. ניתן לתארו כמתודת התפזרות הצ'י.
אבחנת סוג הצ'י חשובה מאחר וניסיוננו מלמד שגם אם הבית נראה ככזה שנהנה מפנג שוואי טוב, (אני מתכוון לבית שסביבתו יפה, שעיצוב פנים הבית נעים, שהוא מלא באוויר צח, מואר היטב ושהריהוט ממוקם בצורה המאפשרת זרימת אנרגיה טובה. במילים אחרות, קיימת תחושה שנוח לגור בבית). דייריו חווים בריאות לקוייה, אי יציבות כלכלית ובעיות שונות במערכות יחסים.
במקרה כזה יש לבחון את הצ'י הלא מוחשי כאחראי לאסונות או לחוסר המזל שבבית.
הצ'י הלא מוחשי הוא זה שאינו מורגש בחמשת החושים שלנו אבל ההסבר לקיומו הן תופעות רבות המנוגדות לחמשת החושים שלנו.
הצ'י המוחשי בא מהסביבה המיידית. זה צ'י הנישא על ידי זרם האוויר. הוא גם יכול להתפזר על ידי זרם אוויר חזק. המים יכולים לאגור ולשמור על צ'י זה. המחיצות יכולות לחסום את תנועתו.
אם נדבוק בקשיחות בתיאור, אזי, הצ'י לא יכלול:
1. אור, מכיוון שהוא לא זקוק לאמצעים כדי לנוע ולא מתפזר על ידי רוח.
2. מגנטיזם, כיוון שזה לא נע עם הרוח ולא מתפזר על ידה.
לפיכך יש להרחיב את איפיון התנאים מכיוון שלא ניתן להגיד שבפנג שוואי אין מקום לאור ומגנטיזם. יש להכליל את כל סוגי האנרגיה כמרכיבים חשובים של צ'י מוחש. למעשה צ'י מוחש הוא כל דבר המורגש בחמשת החושים שלנו.
קיימים בתי ספר לפנג שוואי הדוגלים רק באחת מהמתודות. מאסטרים אחדים נוטים לשים יותר מדי לב למפות של צ'י בלתי מוחש ומתייחסים למתודת הצורה כאל אמונות טפלות. מצד שני ישנם מאסטרים של אסכולת הצורה שאינם מכירים בקיום של צ'י בלתי מוחש.
כיוון שמוחש ובלתי מוחש מתקיימים בו זמנית ומגיבים אחד לשני. מחקר שמתעלם מאחד מהם אינו שלם.
מתורגם ע"י מרכז ג'וזף יו לפנג שואי
www.fsrc.co.il
מאסטר ג'וזף יו. יוני 1999. כל הזכויות שמורות
פנג שואי עוסק בחקר של צ'י - בזרימתו, בתנועתו, במיקומו, בתגובתו והשפעתו על חיי אדם. לפיכך פנג שואי הוא גם מחקר ליצירת הכלים לשינוי הצ'י בחלל כך שהאנשים יחיו בהרמוניה ושגשוג.
הכרת טבעו של הצ'י היא חשיבות עליונה בחקר הפנג שוואי. ידיעתו והבנת מהותו מכוונת את ההתייחסות וההתמודדות עם מצבים שונים.
ישנם שני סוגים של צ'י. האחד מוחשי והשני בלתי מוחשי
חקר הצ'י המוחש עוסק בלימוד הסביבה. בימים עתיקים נודע כ - XING FA"" שפירושו מתודת הצורה. מאוחר יותר נודע כמתודת הנוף.
חקר הצ'י הלא מוחש מתרכז בלימוד של מפת הצ'י בבית, כפר, עיר או מדינה ללא התיחסות לנוף. "LI FA" או המתודה המתמטית. ניתן לתארו כמתודת התפזרות הצ'י.
אבחנת סוג הצ'י חשובה מאחר וניסיוננו מלמד שגם אם הבית נראה ככזה שנהנה מפנג שוואי טוב, (אני מתכוון לבית שסביבתו יפה, שעיצוב פנים הבית נעים, שהוא מלא באוויר צח, מואר היטב ושהריהוט ממוקם בצורה המאפשרת זרימת אנרגיה טובה. במילים אחרות, קיימת תחושה שנוח לגור בבית). דייריו חווים בריאות לקוייה, אי יציבות כלכלית ובעיות שונות במערכות יחסים.
במקרה כזה יש לבחון את הצ'י הלא מוחשי כאחראי לאסונות או לחוסר המזל שבבית.
הצ'י הלא מוחשי הוא זה שאינו מורגש בחמשת החושים שלנו אבל ההסבר לקיומו הן תופעות רבות המנוגדות לחמשת החושים שלנו.
הצ'י המוחשי בא מהסביבה המיידית. זה צ'י הנישא על ידי זרם האוויר. הוא גם יכול להתפזר על ידי זרם אוויר חזק. המים יכולים לאגור ולשמור על צ'י זה. המחיצות יכולות לחסום את תנועתו.
אם נדבוק בקשיחות בתיאור, אזי, הצ'י לא יכלול:
1. אור, מכיוון שהוא לא זקוק לאמצעים כדי לנוע ולא מתפזר על ידי רוח.
2. מגנטיזם, כיוון שזה לא נע עם הרוח ולא מתפזר על ידה.
לפיכך יש להרחיב את איפיון התנאים מכיוון שלא ניתן להגיד שבפנג שוואי אין מקום לאור ומגנטיזם. יש להכליל את כל סוגי האנרגיה כמרכיבים חשובים של צ'י מוחש. למעשה צ'י מוחש הוא כל דבר המורגש בחמשת החושים שלנו.
קיימים בתי ספר לפנג שוואי הדוגלים רק באחת מהמתודות. מאסטרים אחדים נוטים לשים יותר מדי לב למפות של צ'י בלתי מוחש ומתייחסים למתודת הצורה כאל אמונות טפלות. מצד שני ישנם מאסטרים של אסכולת הצורה שאינם מכירים בקיום של צ'י בלתי מוחש.
כיוון שמוחש ובלתי מוחש מתקיימים בו זמנית ומגיבים אחד לשני. מחקר שמתעלם מאחד מהם אינו שלם.
מתורגם ע"י מרכז ג'וזף יו לפנג שואי
www.fsrc.co.il
מאסטר מרינה שולמן, המובילה בתחומה בישראל, מייעצת לארגונים, ולאנשים פרטיים, מנהלת מרכז ג'וזף יו לפנג שוואי בישראל.
מרינה ממשיכה את חזונו של מסטר יו ופועלת להקמת דור חדש של יועצי פנג שוואי קלאסיים בישראל.
מרינה בוגרת לימודי תואר ראשון בתולדות האומנות באוניברסיטה העברית . לאחר הלימודים נסעה ליפן שם חיתה 15 שנים ושימשה כמרצה בכירה באוניברסיטה של ה- Interpol ביפן. היא הוסמכה כמטפלת בשיאצו על ידי מסטר קימורה מייסד שיטת ז'ן שיאצו
בשנות ה-90 החלה להתעניין ב Fuu Sui שהוא הפנג שואי היפני
בשנת 2003 השתתפה לראשונה בסמינר של Master Joseph Yu.
בשנת 2004 הפכה לנציגתו הבלעדית בישראל. ב2007, מרינה הוסמכה כמאסטר לפנג שוואי הרשמי הראשון והיחיד בישראל.
מרינה ממשיכה את חזונו של מסטר יו ופועלת להקמת דור חדש של יועצי פנג שוואי קלאסיים בישראל.
מרינה בוגרת לימודי תואר ראשון בתולדות האומנות באוניברסיטה העברית . לאחר הלימודים נסעה ליפן שם חיתה 15 שנים ושימשה כמרצה בכירה באוניברסיטה של ה- Interpol ביפן. היא הוסמכה כמטפלת בשיאצו על ידי מסטר קימורה מייסד שיטת ז'ן שיאצו
בשנות ה-90 החלה להתעניין ב Fuu Sui שהוא הפנג שואי היפני
בשנת 2003 השתתפה לראשונה בסמינר של Master Joseph Yu.
בשנת 2004 הפכה לנציגתו הבלעדית בישראל. ב2007, מרינה הוסמכה כמאסטר לפנג שוואי הרשמי הראשון והיחיד בישראל.