השבוע הוגשה ע"י משרד עוה"ד רענן בשן ושות', בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד סנו בהיקף של 270 מיליון שקל, בגין הטעייה צרכנית חמורה. בדרך המקרה בלבד, התברר כי חברת סנו, בין החברות הוותיקות והמוכרות במשק, מתהדרת בקיומו של תו תקן המבטיח יתרונות בריאותיים לשקיות המזון שלה מסדרת "סנו סושי טבע", וזאת למרות שמעולם לא ניתן לשקיות תו תקן שכזה.
מארזי שקיות המזון של סנו, מתהדרים ביתרון צרכני- על המארזים מודבקת מדבקה גדולה, אדומה ומאירת עיניים, לפיה למוצר של סנו ניתן על ידי מכון התקנים תו תקן ישראלי מספר 5113. משמעותו של התקן הינה כי השקיות עומדות בדרישות התקן לעניין נדידת חלקיקי הפלסטיק מהשקית אל המזון שאנו נוהגים לאחסן בשקית (כריכים לבית הספר, פירות לטיול ועוד ועוד) וממנו אל תוך הגוף. על גבי המדבקות האדומות מדגישה סנו כי שקיות המזון שלה הן השקיות היחידות בעלות תו התקן.
ראוי להדגיש כי שקיות המזון של סנו, המוכרות בפי כל כשקיות "סנדביץ'", הן היקרות בשוק, ונמכרות במחיר ממוצע של 14 ש"ח למארז כפול של 300 שקיות. מארזים אחרים, בכמות דומה של שקיות, ואף גדולה יותר, ובגודל סטנדרטי דומה, נמכרים במחיר זול יותר ב-2 ש"ח בממוצע.
התובע הייצוגי נהג לרכוש את שקיות סנו, היקרות יותר, לאור המצג המטעה לכאורה בדבר היתרון הבריאותי הקיים בהן.
לאחרונה, ברוח המחאה החברתית, החליט התובע הייצוגי לברר האם ישנם מוצרים מתחרים זולים יותר הנושאים גם הם תקן זה. כעולה מכתב התביעה, בבירור שערך התובע הייצוגי מול מכון התקנים, התברר לו לתדהמתו כי סנו עושה שימוש אסור בסימן תו התקן, וכי זה מעולם לא ניתן לה.
התובע הייצוגי, אשר התקשה לקבל את העובדה כי חברה גדולה, מוכרת וידועה כסנו, מטעה אותו ואת הציבור הטעייה כה חמורה, החליט להגיש תביעה ייצוגית, באמצעות משרד עוה"ד רענן בשן ושות'..
קשה להאמין כי חברה בשיעור ממדים כשל סנו, תסתכן בהטבעת תו תקן שלא ניתן לה, על גבי מוצריה. אם יתברר כי טענה זו נכונה, הרי שמדובר במקרה חמור ביותר של הטעייה צרכנית וניצול של אמונו של הציבור.
הבקשה הוגשה וטרם נמסרה תגובתה של סנו.
רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.http://www.ronenhillel.co.il מנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il לקבוצת האתרים של רונן הלל יחסי ציבור: משרד יחסי ציבור, public relations http://www.googleyourname.co.il/