ערש"ק פרשת אם-השמאל ואימנה ואם-הימין
ואשמאילה, לך לך תשע"ב
לוט ההולך עם אברהם, גם לו היה צאן ובקר ואהלים, או' התורה ולא-נשא אתם
הארץ לשבת יחדו כי-היה רכושם רב ולא יכלו לשבת
יחדו... ויאמר אברם אל-לוט אל-נא תהי מריבה ביני ובינך
ובין רעי ובין רעיך כי-אנשים אחים אנחנו. ט הלא כל-הארץ לפניך הפרד נא
מעלי אם-השמאל ואימנה ואם-הימין ואשמאילה.
אברהם רואה שמסיבות רבות אין הם יכולים להמשיך ולחיות יחדיו, מציע אברהם הלא כל-הארץ
לפניך הפרד נא מעלי.אין אנו יכולים לחיות יחדיו, ניפרד.יותר מכך
מציע/מאפשר אברהם ללוט אתה תביט תבחר ותחליט להיכן תלך, אני אלך לצד השני,
אם-השמאל ואימנה ואם-הימין ואשמאילה.בין אם תבחר בימין
אני אלך לשמאל ובין אם תבחר בשמאל, אני אלך לימין.ככל שיבחר לוט, אברהם לא יהיה
עימו, אברהם יהיה בצד הנגדי.
לוט בוחר לו את הימין, הימין שלו, וישא-לוט
את-עיניו וירא את-כל-ככר הירדן כי כלה משקה....
כגן-יהוה כארץ מצרים באכה צער. יא ויבחר-לו לוט
את כל-ככר הירדן.לוט בוחר ע"פ ראות עיניו, הימין של לוט הינה ימין
של מראה עיניים, ראייתו של לוט הינה חמדת הלב.הימין של לוט נקבע לפי מראהו, לפי
ראות עיניו צרכיו ורצונותיו של לוט.
אברהם אינו הולך לימין של לוט, אברהם הולך לשמאל, שמאלו של לוט, זאת למרות
שלמראה עיניים זהו ש' ולא ימין.אברהם יודע אדם ייראה לעינים וה' יראה ללבב.אין
אברהם הולך ע"פ מראה עיניים, אברהם הולך ל"מראה" ליבו,
אמונתו.אמונתו של אברהם בכוחה להפוך "מדבר שומם לגן פורח".באמונת אברהם,
השמאל למראה עיניים ימין הוא למראה לבב.
ימין ושמאל תפרוצי ואת ה' תעריצי, ימין או שמאל אינו הענין.את ה' תעריצי,
כך נקבע הימין והשמאל, זה הוא העניין.יש והימין תראה כשמאל, יש והשמאל תראה כימין,
את ה' תעריצי, זהו הדבר הקובע.
ימינו של לוט הינו ימין של שקר גמור, ימין של מראה עיניים חזיון תעתועים
שכן הפסוק מציין, ולוט ישב בערי הככר ויאהל עד-סדם. יג ואנשי סדם רעים וחטאים ליהוה
מאד.למרות היות אנשי סדום רעים וחטאים לה' מאוד, בחר לוט להיות בשכונתם שכן וירא את-כל-ככר הירדן כי
כלה משקה.... כגן-יהוה.
היהודי, מבניו של אברהם, מחפש, רואה ומוצא גם בשמאל את הימין,את "ימין
ה' רוממה ימין ה' עושה חיל".
ובחרת בחיים
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251