דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדברים על זה 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 3951 פעמים ]

פייסבוק – פלטפורמה שהגיחה לחיי כולנו לפני מספר שנים, ובחודשים האחרונים הוכיחה עצמה כמשנה סדרי עולם.

ממצרים ועד תוניסיה, דרך לוב, ויש אומרים גם ישראל – משמש האתר שהפך לפופולרי ביותר בעולם זה לא מכבר, כבמה ופלטפורמה להפצת מסרים ולאיחוד כוחות בין אנשים עם מטרות דומות, ומאפשר בפועל את העברת הכוח להמונים – מושג עליו מדברים עוד משנות ה-60 בוריאציות שונות.

 

כל זה טוב ויפה, אבל... כיצד ממנפים את הכח הגדול הזה לטובת עסקים ומותגים?

מה צריכים מנהלי דפים לעשות על מנת להצטרף לשיח ולהסית אותו לכיוונם?

 

בשיווק באינטרנט – כמו בשיווק באינטרנט: מדובר בסוגייה המורכבת מפרטים רבים, כעת אתייחס לפן האנושי. זה של השיחה והתקשורת.

 

ועכשיו לעניינים: מהם העקרונות עליהם יש להקפיד על מנת לעורר את השיח?

 

1. בפייסבוק – כמו בחיים, מתחילים בפטפוטים
תחשבו על המסיבה האחרונה בה השתתפתם יחד עם עוד הרבה אנשים.
נכון שבתחילת המסיבה – ולפעמים גם לכל אורכה, עסקתם בפטפוט עם אנשים?
זה פשוט בגלל שזו הדרך הטבעית לייצר שיחה, ובפייסבוק – כמו בחיים: את רוב השיחות שלכם עם האוהדים עליכם לבצע ברמת פני השטח.

אתם לא יכולים להתחיל נושא ב"חפירה" עמוקה מדי, ואם אתם רוצים להעסיק את האוהדים שלכם בנושא מסויים – כדאי שתתקפו אותו מלמעלה. מהקרום שלו.

כך, אם הדף שלכם מייצג מוזיאון אמנות אשר יציג השבוע תערוכה של ואן גוך, כדאי שתתחילו את השיחה בטיזר או משפט קצר, במקום לפרוש את משנתכם בנושא אספרסיוניזם באמנות. מסרים קצרים הם קולחים יותר, קלים יותר לקריאה, ומשתמשים מגיבים להם יותר.

 

2. היו שקופים ואמיתיים

זה נכון גם ברמה האישית וגם כדף. על מנת לייצר קשר עם האוהדים שלכם – אתם צריכים לאמר את האמת ולשקף אותה. גם אם היא לא הכי נוחה שיש.

הראו לגולשים שגם בפייסבוק – ואולי במיוחד בפייסבוק – יש לארגון שלכם גב ופנים, והם יכולים לקבל בו את כל התשובות ישר ולעניין.

לפני מספר ימים קרתה תקלה באחד מהאתרים הגדולים שלי, ומשתמשים החלו לשלוח מיילים השואלים מה קורה. תיכף ומיד העלינו הודעה על הנושא בדף הפייסבוק של האתר, ואת המשתמשים הבאים ששאלו – הנחינו לקבלת תמיכה בדף הפייסבוק שלנו.

מה שקיבלנו הם תנחומים, הזדהות של הגולשים עם המצב והאתר, וליווי שלהם לאורך פתרון הבעיה.

 

3. אל תתעצלו – ענו לכווולם!

בכל פעם שגולש מצטרף לדיון – כל החברים שלו מקבלים על כך הודעה בניוז פיד שלהם. לכן – האינטרס שלכם כמנהלי דפים, הוא שלכל דיון או סטטוס יהיו כמה שיותר תגובות ותגובות לתגובות. תגובות לסטטוסים זה כמו "שטח מדף" בסופר – הן מגבירות את החשיפה שלכם לקהל יעד פוטנציאלי.

לכן – המלצתי היא תמיד לענות, על כל דבר קטן, ובצורה שרותמת את הגולשים לענות לתשובה שלכם.

תיוג של גולשים שהגיבו – בתגובה, (עושים זאת על ידי כתיבת שם הגולש עם הסימן @ לפני) שולח הודעה לגולש שתויג – וכמעט ומכריח אותו לענות לכם. השתמשו בכלי זה במקומות המתאימים.

 

4. תמונה שווה יותר מאלף מלים
למרות ששטח החשיפה של תמונות מטעם דפים בניוז פיד הוקטן לפני מספר ימים – תמונות הן עדיין אחד מהתכנים שמעודדים השתתפות ושיתוף יותר מאחרים. לכן, בכל רעיון שאתם מבטאים – נסו לחשוב על תמונה מתאימה וצרפו אותה. זה נראה יותר טוב, ומעודד את הדיון יותר.
(אם אינכם יודעים היכן ניתן למצוא תמונות חינם באינטרנט – ראו פתק קודם שלי)

 

5. התייחסו לענייני דיומא

אקטואליה מעניינת אנשים, וכאשר יש נושא מדובר בחדשות – אנשים מגיבים יותר. נסו למצוא את הקשר שיכול להיות לדף שלכם לעניינים האקטואליים.

 

6. שאלות אינטיליגנטיות

באופן כללי יש מיאוס מסטטוסים ששואלים שאלות, אבל - יש שאלות שעובדות יותר טוב מאחרות. אלה הן שאלות שעוזרות לקוראים שלכם להציג עצמם כיודעי דבר.

כך, דף שעוסק בשיווק באינטרנט – יכול לשאול את השאלה:
"יש לכם רעיונות נוספים לתוכן שיוצר אינטראקציה?

שתפו איתי בתגובה לפתק :-)”

עד כאן להיום!

מיכל

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב