אלו הם מושגים המשוייכים לעולם העיצוב והעסקים, כיום כל חברה או עסק קטן כגדול, צריך בראשונה סמל שיגרום לקהל הרחב לזהות את החברה, התהליך מתחיל בין השאר מבחירת השם לחברה/עסק וממשיך בהעברת השם למעצב שייעצב את השם וייצור זיהוי ויזואלי לחברה במוצרים שונים ומגוונים.
לכל התהליך הזה יש שמות שונים כמו: עיצוב לוגו, עיצוב תדמית, עיצוב מותג אז מה זה לוגו? מה תדמית? ומה זה מיתוג? החלטתי לעשות סדר בבלאגן, ולהבהיר אחת ולתמיד מי זה מי ומה זה מה...לאחר הסדר במושגים הללו אצייד אתכם במחסן של עצות כיצד להגיע מוכנים למעצב הלוגו שלכם. אבל נתחיל נקודה נקודה.
אז מאיפה הכול מתחיל?
הכול מתחיל עוד מהמושג סימן - ציון האלמנט אליו הוא קשור, קיצורים, ראשי תיבות ותיאורים חסרי משמעות בפני עצמם שעל ידי שימוש נפוץ מקבלים משמעות. לדוגמא: או"ם, מע"מ וכו'.
חשוב להבין מהו מושג : סמל לפני שניגשים להסביר על מהות הלוגו.
ביוונית סימבול=סימן, סימבול= סמל, תיאור מושג, רגש או רעיון מופשט ע"י חוש, ע"י מילים, צליל, או ציור.
אני תמיד נזכרת בדוגמא שבה אנשי המערות עוד לפני שהיה ברשותם כלי השפה והדיבור, תקשרו ע"י ציור סמלים על קירות המערות, הם ציירו סמלים של פריון, צייד ועוד, אלו ייצגו רגשות, תחושות ורצונות כדרך להביע מה שלא ידעו להביע דרך מילים.
מהו סמל?
סמל
סמל הוא שם או תמונה של מושג או רעיון, בעלי משמעות ברורה ומיידית. חלק מן הרעיונות נחבאים בסמל ומתגלים לנו בצורה של רמזים, או קונטציות המורכבות ומתגבשות בין השאר בהקשר תרבותי, הסמל עוזר לייצג את מה שלא ניתן לתפוס בחושים שלנו.
ממה הסמל מורכב?
הסמל מורכב מ: צורה, תוכן וצבע.
תוכן - בעיניי התוכן משמעותו הרעיון- בסמל הרעיון הוא כמעט הכול, מכיוון שהסמל בראשונה פונה לקהל וכשהקהל מסתכל בסמל עליו ישר להבין ולזכור את שראה, ככל שהרעיון יהיה החלטי, מחודד ומתומצת כך הוא יעבוד טוב יותר.
ולכאן סוגיית הצורה נכנסת לפעולה- בכדי שסמל יעבוד בצורה טובה עליו להיות: בולט, מזוקק, לא מקושקש, ייחודי, מלוטש ומסונן מעודף: דימויים, מלל, מידע. עליו להיות מעוצב בקו נקי.
הצבע- גם הוא צלע חשובה בשלישייה המרכיבה את הסמל, על הצבע בסמל להיות מכוון מטרה לרעיון, עליו להביע את הרעיון של הסמל, יש לזכור כי לצבע יש משמעויות שונות בהקשר של תרבויות ובהקשר של סמליות כל צבע מייצג תחושות ורגשות שונים שמועברים על ידי הצבע ויש להכיר את חלקן.
מהו לוגו?
לוגו
ייצוג חברה/עסק ע"י סמל עם השימוש בסמל, נוצר תהליך זיהוי בו הקהל מפענח את המסר בסמל ואילו זה משוייך לחברה/עסק אצל הצופה.
מהי תדמית?
תדמית - מעטפה עיצובית זהה וייחודית
המאופיינת ע"י הלוגו וערכיו (ערכי: צבעוניות,הירראכיה, קומפוזיציה, טיפוגרפיה וכו'), התדמית היא כל החלקים הוויזואליים השונים ביניהם השיווקיים והפרסומיים אשר מעוצבים בעקביות בשפה גראפית זהה.
מהו מיתוג?
מיתוג
החלק השלם - המכלול העיצובי שמעורר אצל הצרכן תפיסה ייחודית, תחושות ורגשות בנוגע למוצר או לחברה.
אם כך בכמה מילים פשוטות ניתן להבין שהתהליך לעיצוב ומיתוג החברה שלך מתחיל בעיצוב לוגו, שהוא המשימה הראשונה שלך כאשר אתה מקים עסק או חברה, לאחר מכן עליך לתת למעצב הגרפי שלך לבנות עבורך מערכת מוצרים עיצוביים שמדברים באותה שפה גרפית כמו הלוגו, כזו היודעת ליצור מעטפה אחידה וזהה ויחד עם זאת מקורית, עקבית ומפתיעה, בעיצוב תדמית החשיבות העיקרית היא יישום והכלת התדמית על *מדיומים שונים תוך שימוש בנראות אחידה.
*מדיומים שונים :
לוגו, ניירת (ניירת משרדית, כרטיס ביקור, מעטפה, חשבונית, חתימה אלקטרונית) ,
מוצרי הפצה ושיווק (פליירים, פולדרים, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות),
מוצרים ואריזות,
עיצוב סביבה ופנים,
תקשורת שיווקית (רדיו, וידאו, טלויזיה)
הצעד הבא בתהליך
פעילויות שיווק וקידום התדמית, הכוללת בטווח זמן כזה או אחר יצירת מיתוג, כשהמיתוג הוא בעצם אותה תפיסה ותחושה של הצרכן למוצריך.
והצעד האחרון בתהליך עיצוב תדמית לעסק שלך הוא לפנות אלינו, במידה ואתה רוצה עיצוב לוגו ועיצוב תדמית למדיומים השונים אז הצץ בחבילות העיצוב השונות שאנו מציעים לעסקים קטנים/גדולים.
Hagit AmitayGraphic Designer E-mail. grafficted@gmail.com Web site. http://www.grafficted.com