שלום שמי ירון ואני עובד כבר חמש שנים בתור מעצב גרפי בבית דפוס בתל אביב. עיקר העבודה שלי היא עיצוב פליירים פירסומיים ללקוחות ורציתי לספר לכם קצת על מלאכת עיצוב הפליירים ועל העבודה של בבית דפוס.
בית דפוס הוא מקום נפלא לעבוד בו עבור אדם מחפש יצירה וחוויה בחייו. כל יום בבית דפוס הוא יום חדש בו יוצרים ומפיקים מוצרים חדשים בעיצוב עצמי. אני תמיד ידעתי שבחיי אני רוצה לעצב וליצור ועבורי העבודה בבית דפוס היא ממש הגשמת חלום. אין כמו לראות לקוח שנכנס לבית דפוס מלא חששות ושאלות ויוצא מאושר לאחר שישבנו יחד ועיצבנו עבורו פליירים מהממים לעסק שלו.
אני בתור מעצב גרפי ומעצב כמות גדולה מאוד של פליירים ביום ואני יכול לספר לכם שכל פלייר הוא עולם שונה וחדש. פליירים פירסומיים הם מוצרים מאוד אינדוודואלים. על מנת שפלייר יהיה טוב הוא צריך לספר סיפר של עסק והעביר דרכו רגשות ותחושות. כאשר אני יושב עם לקוח על מנת לעצב עבורו פליירים פירסומיים אני דואג לדבר איתו ולשאול אותו את כל השאלות הנכונות לגבי העסק שלו. אני נסה להבין מהלקוח מה המטרות של העסק שלו ומהו האני מאמין שלו. השאלות הללו גורמות לי בתור מעצב גרפי להבין הבנה עמוקה יותר מה הם הצרכים של העסק עבורו אני מעצב פליירים.
ברגע שמעצב מבין את הקו הכללי בו עובד העסק קל לו לעצב עבורו פליירים פירסומיים. לעיתים אני נתקל בלקוחות שלעולם לא שאלו את עצמם את השאלות הללו וביחד אנחנו בונים קו עבודה ואידאל מעשי. במצבים כאלו אני חש סיפוק רב מעבודתי שכן לעיתים בעזרת השיחות הללו אני עוזר לאנשים בתבליך המיתוג של העסק שלהם. כאשר אני ניגש למחשב שלי על מנת להתחיל בתהליך היצירה של הפליירים אני מוצף בהשראה. באפשרותי בעצם לבחור בצבעים שונים ובצורות שונות על מנת לבטא את הרעיון של העסק אותו הפלייר מפרסם. החופש שניתן לי ביצירה שלי הוא זה שמניע אותי להמשיך.
הלקוחות שלי סומכים עלי שאני בתור בעל ידע בתחום העיצוב יכול לעצב עבורם פליירים מוצלחיםץ לעיתים האחריות הזאת יכולה להעיל עלי קצת לחץ, מכיוון שאני בן אדם פרפקציוניסט מטבעי שתמיד רוצה לעצב את הפליירים הכי יפים שאני יכול ושהכי מתאימים ללקוחות שלי. מדהים אותי לגלות כל יום מחדש כיצד דף לבן מתמלא בצבע והופך להיות ממש יצירת אומנות וכלי תקשורת עם העולם. הפליירים אותם אני מעצב נשלחים להדפסה ומודפסים בדפוס דיגיטלי ובדפוס אופסט.
אני תמיד דואג להמליץ ללקוחות שלי על סוג ההדפסה שמתאים להם שהוא תלוי בזמני האספקה שלהם ובכמות הפליירים אותם הם מדפיסים. לי תמיד חשוב שלקוח שמדפיס אצלי פליירים יצא מרוצה, כי אני יודע שלקוחות מרוצים ימליצו עלי וישלחו עוד לקוחות לעיצוב והדפסה של פליירים. אני רואה בפליירים שלי כבמה להתבטאות ובמה לאומנות שלי ובזכות זה אני משקיע בכל פלייר את כל הלב והנשמה שלי. בית דפוס מציע ללקוחות אמצעים שונים להשבחות נייר ולגימורים מעניינים שיכולים להפוך כל פלייר למוצר פירסום מיוחד. כאשר אני הולך ברחוב ורואה פליירים זרוקים על הריצפה אני תמיד דואג להרים אותם ועיין בהם נכיוון שאני יודע מהי כמות ההשקעה שעומדת מאחורי כל הפלייר כזה. אני מעריך מאוד את העבודה של בתי הדפוס וחושב שעולם הפירסום המודפס הוא עולם מופלא בו יוצרים מציאות.
המאמר מפורסם על ידי martins- שיווק באינטרנט וקידום אתרים. אם אתם רוצים להיכנס לעולם האינטרנט, יותר נכון לעשות את זה איתנו ובגדול.